Slovenija
37278 ogledov

Spletni nakupi: Tako so po uvedbi novih pravil strmoglavila naročila

Pošta Slovenije
1/7
Saša Despot Fotografija je simbolična.
Od 1. julija za pošiljke, ki v Slovenijo oziroma Evropsko unijo (EU) prispejo iz tretjih držav, veljajo nova pravila.

Pošiljke do vrednosti 22 evrov iz tretjih držav so bile doslej oproščene davščin in dajatev, od 1. julija dalje mora kupec tudi zanje plačati DDV. Če ga ni obračunal prodajalec, postopek izvede carinska pošta in če podatke pošljete prek spleta za storitev zaračuna dodatna 2,5 evra.

Če za primer vzamemo 20 evrov vredno naročilo, boste novih pravilih zanj odšteli 26,9 evra.

"Po spremembi davčnih predpisov opažamo upad pošiljk. Ocenjujemo, da so se količine pošiljk, katerih izvor je Kitajska, znižale za 30 do 40 odstotkov. Natančne ocene pa ne moremo podati, saj določen del pošiljk prispe v Slovenijo iz drugih evropskih držav, kjer je v določenem delu DDV že plačan pri trgovcu," so nam sporočili s Pošte Slovenije.

Še enkrat so poudarili, da gre le za ocene, saj pošiljke iz Kitajske do Slovenije potujejo tudi 30 dni in več, kar je posledica pomanjkanja transportnih kapacitet, predvsem letalskih prevozov. Velik del pošiljk, ki še niso ocarinjene, pa prispe v Slovenijo tudi prek Uzbekistana, Belgije, Luxemburga, Nizozemske, Salomonovih otokov …

Pošta Slovenije | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Lani v Slovenijo prispelo 4 milijone pošiljka, večina iz Kitajske

Lani je v Slovenijo iz tretjih držav prispelo približno štiri milijone pošiljk, po podatkih finančne uprave (Furs) prevladujejo prav pošiljke kitajskih trgovcev. Kar 95 odstotkov vseh uvoženih pošiljk je bilo vrednih manj kot 22 evrov, zato jih doslej niso evidentirali.

Na ministrstvu za finance ocenjujejo, da se bo z obračunavanjem DDV za te pošiljke v proračun vsako leto nakapljalo več kot devet milijonov evrov.

Od 1. julija ima Pošta Slovenije zaradi novih davčnih pravil veliko več dela. Izvesti morajo 30-krat več postopkov, pravijo.

"Zato smo povečali prostore za obdelavo prispelih pošiljk, z naložbami v informatizacijo smo omogočili uporabo naprednih rešitev za strojno branje na podlagi umetne inteligence, vzpostavili aplikacijo za avtomatizirano določitev tarifnih številk blaga, ki prav tako deluje na podlagi umetne inteligence in prepoznava tudi opise blaga v več jezikih, nadgradili aplikacijo za izvajanje carinskih postopkov in aplikacijo za izmenjavo podatkov v mednarodnem poštnem prometu ter posodobili portal za izvedbo carinskih postopkov," pojasnjujejo in dodajajo, da so se tudi kadrovsko okrepili.

Pošta Slovenije | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Skoraj vsaka deseta pošiljka roma nazaj k prodajalcu

Na vprašanje, ali se je zaradi dodatnih postopkov podaljšal tudi rok dostave pošiljke od prispetja v Slovenijo do naslovnika, odgovarjajo, da izvedba carinskih formalnosti trenutno znaša približno 7 dni, z dodatnim investiranjem pa želijo postopke te skrajšati na pet dni.

Izvedba carinskih formalnosti je v veliki meri odvisna tudi od tega, kako hitro naslovnik pošti posreduje ustrezne podatke o pošiljki – tudi to se lahko opravi prek spleta.

Naslovnik se lahko po prejetem obvestilu odpove dostavi pošiljk oziroma jo zavrne. "Takih primerov je okoli 3 odstotke, medtem ko se naslovnik ni odzval v okoli 6 odstotkih primerov," še pojasnjujejo na Pošti Slovenije.  

Komentarjev 25
  • vido02 10:55 13.julij 2022.

    za 1,5 € artikel moram plačati pošti 5€ za obravnavo kot carino ali nekaj zakaj?

  • malarin 21:57 20.avgust 2021.

    Kolega, mi smo imeli pravico do 22 EVROV, to pravico bi morali zahtevati še naprej ! ! ! Kje ste uporabniki ? ? ? S tem pasivnim dejanjem smo legalizirali BIROKRACIJO. Vse ostalo je mimo ! ! !

  • 6d27bf1a5689dbb4e902b7e95a57f065ae13bfc9 15:03 20.avgust 2021.

    Zakaj bi pri trgovcu v Sloveniji kaj kupoval, ki nič ne ustvarja le preprodaja iz kitajske po 10x višji ceni. Hvala lepa za to