Tanja Golič, stanovalka Celovških dvorovŠestnajst evrov na mesec moram plačati za čiščenje skupnih prostorov, pa ste videli, kako umazani so.
"Vesela sem, da smo dobili stanovanje v Celovških dvorih. Moti me le, da po štirih mesecih nismo dobili še nobenega računa za ogrevanje. Strah me je, da bomo dobili vse naenkrat, ker bo to velik finančni zalogaj. Skrbi me tudi, da nam ne bodo izdali računov glede na porabo, ampak glede na velikost stanovanja," pravi Tanja Golič. Z njo so se strinjali tudi drugi stanovalci, s katerimi smo se pogovarjali ob obisku soseske. Ti so že večkrat spraševali, kdaj bodo dobili račune, a so jim odgovorili le, da takrat, ko bodo vzpostavili sistem.
Dokončanje stanovanj.
"Želim si, da bi nam namontirali žaluzije, ker smo že zdaj ob popoldnevih v stanovanju imeli 27 stopinj Celzija," pravi ena od stanovalk. Manjkajoče žaluzije in ograje v atrijih so povezane z dokončanjem stanovanj, pravi Klenovšek in dodaja: "To pride na vrsto v drugi fazi, ko se bomo pogovarjali o dokončanju soseske." Zaradi nedokončanih stanovanj na JSS MOL tudi razmišljajo o morebitnem znižanju najemnin za čas, dokler težav ne bodo odpravili.
"Za izdajo računov ogrevanja, porabe vode in skupne elektrike je vse pripravljeno, po potrditvi delitve pa bomo v najkrajšem možnem času izstavili račune za omenjene storitve," pojasnjuje Boštjan Sambolec, direktor Uniha, ki upravlja sosesko. Na vprašanje, ali bodo stanovalcem ogrevanje računali po porabi ali glede na velikost stanovanj, ni odgovoril.
Goličeva je opozorila, da so morali 16 evrov plačati za čiščenje skupnih prostorov, čeprav so bili ti ob našem obisku prašni, umazani in polni smeti. Na Unihu odgovarjajo: "Skupni prostori se čistijo le v lameli 6, kjer so hodniki in stopnišča po gradbenih delih bili očiščeni. V drugih lamelah, kjer čiščenja po gradbenih delih še ni bilo, se ne čisti in tudi ne zaračunava najemnikom oziroma lastnikom."
Počasneje zaradi stečaja
Stanovalce moti tudi, da ne morejo zakleniti vhodov v bloke in garaže. "Že od vselitve prvih najemnikov se trudimo to urediti. Težava je v tem, da je šel Vegrad v stečaj, njegovi podizvajalci niso bili poplačani, in zdaj dokončanje del pogojujejo s plačili iz stečaja," pravi Jožka Hegler, direktorica Javnega stanovanjskega sklada Mestne občine Ljubljana (JSS MOL). Dodala je, da odprave napak v stanovanjih potekajo, vendar počasneje, kot si želijo. Enako pravi stečajni upravitelj Vegrada AM Bojan Klenovšek: "Zamakanje in odpravo drugih napak poskušamo reševati v dogovoru z lastniki in upniki."
Pritožbe kot povsod
"Do zdaj smo prejeli sedem prijav zaradi nezadostno toplih radiatorjev, tako da lahko upravičeno menimo, da sistem deluje," je povedala Heglerjeva in dodala, da je večina prijav že rešenih, nekatere pa so posredovali kot reklamacijske zahtevke in so še v postopku reševanja.
Na vprašanje, koliko vseh pritožb stanovalcev Celovških dvorov so dobili do zdaj, je odgovorila, da "zadeve odstotkovno ne odstopajo od naših predhodnih izkušenj in so zelo različne".