"Kljub nenehnim opozorilom, da naj se udeleženci v cestnem prometu obnašajo strpno in odgovorno ter naj spoštujejo cestnoprometne predpise, se je varnost cestnega prometa z vidika najhujših posledic v januarju poslabšala," ugotavljajo pri Agenciji za varnost prometa.
V enem mesecu devet mrtvih
V januarju je na slovenskih cestah umrlo devet udeležencev cestnega prometa. "Razen v enem primeru so žrtve vozniki osebnega avtomobila ali sopotniki v osebnih avtomobilih. Umrla je tudi ena peška," navajajo pri AVP. "Vse prometne nesreče so se pripetile v temnem delu dneva, v šestih primerih pa so bili povzročitelji moški, sami v vozilu. Trije umrli udeleženci niso uporabljali varnostnega pasu. Tudi v januarju sta glavna dejavnika za nastanek prometne nesreče vožnja z neprilagojeno hitrostjo in nepravilna stran in smer vožnje. V enem primeru je vzrok nepravilno prečkanje pešca. Po nepopolnih podatkih je vsaj trem prometnim nesrečam botrovala tudi vožnja pod vplivom alkohola."
»Ne pozabimo, da na cesti vedno odločajo stotinke sekunde. Varnost pa se začne pri nas samih.
Igor Velov, direktor AVP
Ob teh ugotovitvah policija že izvaja številne aktivnosti in ukrepe. "Policijske enote so obvezane, da analizirajo stanje na področju varnosti cestnega prometa, kolikor je možno identificirajo vzroke in dejavnike prometnih nesreč in predlagajo dodatne ukrepe, prilagojene ugotovitvam analiz na lokalnem in regionalnem območju," pišejo pri AVP. "Zaradi še vedno prevelikega deleža alkoholiziranih povzročiteljev najhujših prometnih nesreč in neposredne povezanosti alkohola s problematiko neprilagojene hitrosti, nepravilno stranjo in smerjo vožnje, policisti kršiteljem cestnoprometnih predpisov (ob najmanjšem sumu, da gre za hujši prekršek) dosledno odrejajo preizkuse alkoholiziranosti."
Ljudje preveč tvegajo
Izvajajo se časovno krajši in intenzivnejši poostreni nadzori, usmerjeni v zaznano problematiko (npr. hitrost, uporaba varnostnega pasu, upoštevanje pravil o prednosti ipd.). "Prav tako bo Specializirana enota za nadzor prometa intenzivirala delo (tudi sodelovanje z ostalimi policijskimi enotami) pri kontrolah tovornih vozil, prevoza nevarnega blaga, šol vožnje, avtobusov in vozil za javni prevoz potnikov, v nadzorstvene aktivnosti pa bodo vključili vsa razpoložljiva tehnična sredstva in oblike dela (helikopterski nadzor, civilne patrulje …)," še navajajo pri AVP.
"Naj hiter tempo življenja ne narekuje tudi hitrosti vožnje. Promet ni kraj za lovljenje zamujenih minut. Vozilo ni pisarna, v kateri bi sklepali posle. In cesta ni poligon za izražanje nervoze po napornem dnevu. Med vožnjo se posvetimo zgolj vožnji, predvsem pa strpno in počasi, da se ne bi prekmalu ustavili."
Ivan Kapun, Sektor prometne policije pri GPU
Policija je po trenutno zbranih podatkih v januarju poleg ostalega zabeležila 7.087 kršitev določil o hitrosti, 3.481 kršitev neuporabe varnostnega pasu, 722 udeležencev, ki so vozili pod vplivom alkohola, 623 voženj pri rdeči luči na semaforju.
Vse opisano kaže na to, da udeleženci na slovenskih cestah še vedno preveč tvegajo in menijo, da se njim ne more nič zgoditi.
Da se v prihodnje ne bi ponovile prometne nesreče, kot smo jim bili priča zadnje dni, policija in agencija za varnost prometa vse udeležence v prometu ponovno pozivata, naj spoštujejo prometne predpise, še posebej omejitve hitrosti. "V tem obdobju leta pa moramo upoštevati tudi možnost poslabšanja pogojev za vožnjo zaradi vremenskih razmer," opozarjajo pri AVP.
Aja štrajka je konec, sedaj bo nabirka, tam po prvem maju pa spet nova stavka do nekje martinovega, pol pa smet malo nabirke in evo nova stavka :) Ma dejte nehat, rajš državno mejo merkite na cesti ste tko samo za zgago.
Od devet smrtnih žrtev so najmanj trije storili samomor ( osebna stiska), tudi to je vzrok prometnih nesreč... Strokovnjaki s področja prometa dajte se že enkrat poglobit in ne neki na pamet že 30 let...STATISTIKA papir vse prenese
Hah, vsi problemi današnje družbe se lomijo na plečih navadnega človeka, ki bi moral biti sposoben vse skompenzirati, razumeti, se prilagoditi, ... Medtem pa institucije, ki bi naj sistemsko urejale delovanje družbe, ne naredijo nič in niti ne sodelujejo. Odgovorili… ...prikaži več ste si že sami - upočasnite tempo življenja in razbremenite človeka, pa bo takoj boljše !!!