Predsednik vlade Robert Golob je predstavil prvi paket ukrepov za blažitev draginje. Pripravila jih je posebna medresorska komisija. Prvi sklop ukrepov se nanaša na naftne derivate. Sledijo še elektrika, hrana in plin.
Na novinarski konferenci sta sodelovala še minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Matjaž Han in minister za infrastrukturo Bojan Kumer.
"Obe draginji sta dejstvo. Danes smo naredili prvi korak," je uvodoma dejal Golob. "Nafta se je v letu in pol se je iz podražila za 75 odstotkov. Maloprodajne cene temu niso sledile. Imeli smo različne režime. Najprej sproščene cene, kar je bilo dobro za trgovce, ne za potrošnike. Potem režim regulacije maloprodajnih cen 'na silo'. To je pripeljalo do tega, da imamo zdaj stomilijonske zahtevke po povrnitvi stroškov. To je nevzdržno za državo," je razloge za ukrepe pojasnil premier in nato predstavil novo ureditev.
"Pri sprejemanju ukrepov smo šli smo po principu 'nazaj v prihodnost'. Vrnili smo se v režim reguliranih marž izven avtocest, in sproščenih cen na avtocestah. V časniku Finance so dobro pokazali, da trg izven avtocest ne deluje. Vsi ponudniki imajo skoraj identične cene. Drugače je na avtocestah. Tam se lahko ljudje odločajo, kje bodo črpali. Če trg ne deluje, je vrnitev na regulacijo marž najbolj smiselna," je dejal Golob.
Novi režim bo stopil v veljavo v torek, 21. junija.
Predsednik vlade dr. Robert Golob: "Trg izven avtocest žal ne deluje. Vsi ponudniki imajo ves čas cene, ki so med seboj skoraj identične. Če trg ne deluje, je vrnitev na regulacijo marž trgovcev najbolj smiselna poteza." pic.twitter.com/t7ThJBNwQw
— Vlada Republike Slovenije (@vladaRS) June 15, 2022
"S to uredbo zasledujemo cene, primerljive s Hrvaško in nižje od zahodne in severne sosede. Država se je v zadnjem obdobju odpovedala vsemu, čemur se je lahko. Obstoječa cena je zaostajala za tržnimi cenami. In to breme nosimo vsi," je ozadje odločitev pojasnil zmagovalec nedavnih volitev. Kaj vse to pomeni za cene pogonskih goriv?
"Za obdobje 12 mesecev bomo regulirali marže vsem trgovcem. Za obdobje prvih dveh mesecev bodo trgovci deležni znižane marže. To bomo naredili zato, da bomo fleksibilni v prihodnosti. Po poenostavljenih izračunih to pomeni nekaj takega, kot je na Hrvaškem izven avtocest - 1,8 evra na liter dizla," je dejal Golob in kasneje dodal, da je točno ceno težko predvideti.
Napovedal je, da bodo ranljivim skupinam skušali pomagati z omilitvenimi ukrepi, ki bodo nastopili z začetkom julija.
Za 16 odstotkov se bo dvignilo povračilo potnih stroškov za zaposlene. Pomoči bo deležen tudi javni promet, da bo lahko ostal konkurenčen. Prav tako bo država stopila naproti prevoznikom in nosilcem kmetijske dejavnosti, da bi se izognila nadaljnim podražitvam transporta hrane.
"Iščemo ravnovesje, kjer lahko omejimo prehod iz nepredvidljivega v predvidljivo stanje. Če ne bi naredili nič, bi do konca lahko imeli odškodninske zahtevke v višini 600, morda 800 milijonov evrov. Ostali koraki sledijo," je dejal Golob.
Golob je v ponedeljek izrazil prepričanje, da bodo ukrepe za blažitev draginje pripravili do konca meseca, da bo lahko nato sledila njihova izvedba.
Po napovedih bo vlada ukrepala v dveh fazah: najprej naj bi se z deležniki skušala dogovoriti o delitvi bremen zmanjšanja cen za gospodinjstva in podjetja, če to ne bo uspešno, pa naj bi sledila cenovna regulacija.
Taka je realnost. Vedno po diktaturi fašista Janše nastopi gospodarska kriza.
odličen boj z draginjo, narod naj plača, ugodnosti pa prevoznikom in dobaviteljem, ki imajo že tako polno rit denarja. PRAV PRIVOŠČIM GLUPEMU NARODU TEHA HOLOBA -- upam, da vas pečejo riti, ko vam ga je vtaknil na suho
Velike obljube dobra zmaga sedaj pa se ta vlada pokaže da bo tistemu ki dela pridno da zasluži vzela več kot tistemu ki je lenuh, gremo vsi na borzo. Na juriš.