"Letalo Slovenske vojske turbolet L 410 je z brniškega letališča vzletelo ob 8.30. Namenjeno je bilo do slovenskega kontingenta na Kosovu. Kmalu po vzletu, vendar že izven območja letališča, je posadka zaznala težave s podvozjem, se obrnila in ob 9.30 pristala na brniškem letališču," za zurnal24.si pojasnjuje Simon Korez s Slovenske vojske.
Pojasnjuje, da se na letalu v zraku niso zaprla kolesa. Na krovu so bili trije člani posadke in en pripadnik Slovenske vojske. "Običajno enkrat na teden letimo na Kosovo. Slovenskim vojakom vozimo pošto in ostalo."
"Poudarjam: Letalo je bilo pregledano"
Simon Korez poudarja, da gre za tehnično izpravno letalo. Na naše vprašanje, koliko je staro, sicer pove, da smo ga leta 1994 kupili kot rabljenega. Njegova življenjska doba je 30 let. "Koliko je bilo staro v času nakupa, tega podatka iz prve roke v tem trenutku nimam, lahko pa poudarim, da je letalo po vseh merilih in kriterijih vsekakor v obdobju življenjske dobe."
Vsak polet iz letališča bi se sicer moral začeti s tehničnim pregledom. "Res je in tudi tokrat ni bilo nič drugače. Gre pa za starejšo tehniko, pri kateri kljub tehnični brezhibnosti lahko pride do težav. Torej tehnika je stara. Je odlično vzdrževana, vendar njena življenjska doba je omejena," še pove predstavnik Slovenske vojske.
Potrebovali bi milijone
Letala Slovenske vojske gredo sicer proti koncu svoje življenjske dobe. "To ni nobena skrivnost. To sicer ne pomeni, da bi jih morali kar vse vzeti iz uporabe, to pomeni, da jih bo treba vse celovito pregledati in servisirati."
Vzdrževanje življenjske dobe starih letal Slovenske vojske za davkoplačevalce vsekakor ne bo poceni. "Ne, če bomo hoteli imeti plovna letala, če bomo hoteli vso floto sprotno obnavljati in kaj dodatnega še kupiti, bomo potrebovali več milijonov," pravi Korez. Približna ocena se ustavi pri 15 milijonih.
barbara.barbic@zurnal24.si
psihopat
Ne k bi se izoblikoval lobij in bi sčasoma imel prevelik vpliv. Kupoval bi se več kot bi se rabil...to 100%. Sej pr Američanih lahko vidš kaj se dogaja..orožarska industrija pri njih je ratala sama sebi namen.
Pa navmo mel letal..cela reč. Sej smo v Natu, nas Italija letalsko pokriva.