Slovenija
8283 ogledov

Tik pred zdajci so jim odpovedali dopust, kaj pa zdaj?

moški drži v rokah letalsko karto Profimedia
Družina se je znašla v nezavidljivi situaciji, saj so jim tik pred zdajci odpovedali potovanje.

Družina je rezervirala dopust prek turistične agencije, nato pa približno 30 dni pred predvidenim odhodom dobila obvestilo, da je dopust odpovedan zaradi premalo prijavljenih (premalo ljudi za čarterski let). Ponudili so jim vrnjen denar ali aranžma za enako ceno. V tako kratkem času je težko dobiti enakovredno ponudbo, zato se družina sprašuje, kakšno možnosti imajo v takem primeru. Je agencija dolžna poiskati in plačati prevoz na želeno destinacijo z drugega letališča? Ali je v primeru, da se odločijo za primerljivo nastanitev s prvotno izbrano, agencija dolžna plačati razliko v ceni, saj so v času rezervacije za nastanitev veljale akcije?

"V primeru, da agencija pravočasno odpove potovanje zaradi prenizkega števila prijavljenih potnikov (kar je v tem primeru, kot razberemo, storila), Zakon o varstvu potrošnikov določa zgolj, da mora agencija potniku vrniti celoten znesek vplačanega aranžmaja," pojasnjujejo v pravni pisarni Zveze potrošnikov Slovenije

Pomembno vlogo igra dolžina potovanja

"Pri odpovedi potovanja zaradi nezadostnega števila potnikov igra čas odpovedi pomembno vlogo in je odvisen od dolžine potovanja. Na primer, če je potovanje daljše od šest dni, nas mora agencija o odpovedi iz tega razloga obvestiti najmanj 20 dni pred začetkom potovanja, za krajša potovanja pa je dopusten tudi krajši rok," pojasnjujejo. 

V praksi se večkrat izkaže, da smo potrošniki premalo pozorni na to, kakšne so naše pravice, ko gre za dopuste v organizaciji turističnih agencij. "Zaznavamo, da potrošniki pogosto slabo poznajo svoje pravice v primerih, ko agencija pred začetkom potovanja spremeni program, pa tudi v situacijah, ko med izvedbo turističnega paketa pride do neskladnosti s pogodbo. V primeru zaznanih neskladnosti je ključno, da potrošnik pomanjkljivosti nemudoma prijavi agenciji – če tega ne stori, agencija nima možnosti takojšnjega ukrepanja, kar se lahko kasneje upošteva v škodo potrošnika. Pomembno pa je vedeti tudi, da če potrošnik pogodbo sklene pri agenciji, ki nastopa le kot posrednik (torej zgolj prodajalec potovanja), ta agencija ne odgovarja za morebitne nepravilnosti pri izvedbi aranžmaja, pač pa odgovornost za neskladnosti nosi organizator potovanja," na pomembno razliko opozarjajo pri ZPS. 

kovčki in trak za prevzem prtljage na letališču | Avtor: Profimedia Profimedia

Med najpogostejšimi težavami, s katerimi se na ZPS obračajo potrošniki, so ravno težave pri uveljavljanju neskladnosti ob izvedbi turističnega aranžmaja (npr. nastanitev ni takšna, kot je bila oglaševana) in nejasnosti glede pravic v primeru sprememb turističnega paketa (sprememba cene, načrta potovanja ipd.). 

Če turistična agencija spremeni namestitev, mora nova namestitev biti v objektu enake ali višje kategorije, kot je bilo dogovorjeno. Stroške pri tem nosi agencija. V primeru, da agencija tega na zagotovi, lahko kupec od agencije zahteva povračilo škode. Kupcu pripada celotna kupnina tudi v primeru, če turistična agencija bistveno spremeni sam program potovanja. Če do spremembe, ki ni posledica izrednih okoliščin, pride med samim potovanjem, kupec plača le stroške dejansko opravljenih storitev, od organizatorja pa lahko zahteva povračilo kupnine za neizvedeni del. 

Kaj pa zavarovanje?

V primerih, kot je zgoraj opisani, lahko v primeru težav z reševanjem nastale situacije tisti, ki imajo zavarovanje pravne zaščite, izkoristijo tudi možnosti, ki jim jih nudi le-to. Zavarovanje pravne zaščite namreč omogoča zavarovancu, da se v primeru sklenjenega zavarovanja obrne po pomoč na zavarovalnico. Zavarovalnica svetuje, na katerega odvetnika se lahko obrnete in z njim uskladite nadaljnje korake. Odvetnik v takem primeru prevzame delo, zavarovalnica pa prevzame kritje stroškov. Kot pojasnjujejo v Zavarovalnici ARAG, stroške krijejo ne glede na to, kako se primer izide. 

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 7
  • jfp 13:52 27.julij 2025.

    Midva z ženo nimava težav. Ko sosedje spokajo in odletijo, se nama prične dopust.

  • radovednica 11:11 27.julij 2025.

    30 dni pred terminom pač ni pred zdajci in če ste normalni, v tem času za enako bajne denarje dobite skoraj kar hočete. Ponavljam, ostanite doma in svoje razmažene mulce s čim zaposlite, sami pa temeljito pospravite svoje bivalne luknje...

  • radovednica 11:08 27.julij 2025.

    To je, če ima povprečna familija fiksno idejo, kam bošla, pa če tudi si denar sposodi kot kredit. Nič, doma bodite, uživajte, pa bo najlepše. Sicer pa povsod, kjer so takšna, potovanja, predvidevam, zelo verjetno piše, da odpade v primeru ...prikaži več premalo prijavljenih. Vedno lahko dobite vrnjen denar ali drugo destinacijo. Poleg tega je zelo primerno v takšnih rizičnih kombinacijah doplačati zavarovanje potovanja, potem lahko celo pričakujete, da agencija najde enakovredno potovanje.