Slovenija
8510 ogledov

To so stvari, ki smo jih Slovenci največ nakupili v akciji črnega petka

Mimovrste nakupovanje Mimovrste
Črni petek je dan, ko trgovci s popusti vabijo potrošnike k nakupom. Kakšna je bila prodaja in česa si Slovenci najbolj želimo?

Črni petek se že združuje s prazničnimi nakupi

S kampanjo črnega petka so v družbi Mimovrste začeli že v sredini oktobra, saj so zaznali, da potrošniki že konec poletja na spletu iščejo ponudbe. ''S prodajo smo bili zadovoljni, generalno gledano pa takšna kampanja v celotnem obdobju trajanja prodajo poveča za 150 % v primerjavi s povprečno prodajo skozi leto,'' so zabeležili in dodali, da kupci kampanjo že izkoristijo za nakup prazničnih daril.

Nabor izdelkov s popusti je bil raznovrsten, saj je bilo znižanih več kot 10.000 artiklov iz vseh 17 kategorij. "Izbrani artikli so dosegali od 10 pa vse do 70-popusta, največ povpraševanja pa smo zabeležili po prenosnih računalnikih, pametnih urah, pametnih telefonih, tabličnih računalnikih, brezžičnih slušalkah, sledile so igrače in lego kocke, ki so letos dosegle rekordne prodaje, kavne kapsule ter artikli, ki so že na voljo v praznični embalaži," so zapisali v Mimovrste.

Epidemija ni posegla v prodajo, nakupovalne navade se vračajo

Spletni trgovci niso opazili zmanjšanega trenda v prodaji v primerjavi z leti pred epidemijo, ki še niso sovpadala s kopico sprememb v vsakdanjiku in nakupovalnih navadah. Letošnja prodaja je bila primerljiva, se je pa spremenila vsebina nakupovalnih košaric.

Lanskoletno kampanjo črnega petka so pri Mimovrste tako zaznamovali nakupi artiklov za nemoteno delo in šolanje od doma, kot so prenosni in namizni računalniki, slušalke, kamere, kartuše in papir, pa tudi hladilniki, pralni in pomivalni stroji, kuhinjski roboti in pisarniški stoli. "V lanskem letu so se v nakupovalnih košaricah znašli predvsem artikli, ki so bili povezani z vsemi spremembami in novostmi, ki smo jih bili deležni, medtem ko letos opažamo, da se nakupovalne navade vračajo v stare tirnice," ugotavljajo na Mimovrste.

Trgovci opažajo, da kupci kampanje in popuste izkoristijo predvsem za nakupovanje dražjih artiklov, ki jih sicer tudi potrebujejo, ter za nakupovanje prazničnih daril.

Ne le zapravljanje, tudi spodbujanje k premišljenim nakupom

Ob vse večjem zavedanju potrošnikov o vplivu svojih nakupov na okolje, ne le na denarnice, so se temu primerno odzvali tudi trgovci. V A1 so v okviru letošnjega črnega petka kupce ozaveščali z dvotedensko družbeno odgovorno kampanjo »Črni humor ob črnem petku«, s katero so v času popustov in promocij pozvali uporabnike k premišljenim nakupom.

"Zavedamo se namreč, da stalno ponujamo storitve in izdelke z atraktivnimi cenami. Hkrati pa vemo, da se nakupom ne moremo izogniti, zato, če že moramo nekaj kupiti, potem spodbujamo premišljeno naravnavane nakupe," so zapisali v A1.

Skozi ključno sporočilo »Zaščiti, popravi ali izberi obnovljeno« in skozi humor so tako pozvali k razmisleku, ali je novo res vedno najboljše in potrebno, ali pa se lahko odločimo za bolj trajnostno naravnavano rešitev in naprave zaščitimo, popravimo ali izberemo obnovljeno.

Kot so še sporočili z A1, beležijo večje povpraševanje po znižanih obnovljenih telefonih in zaščitni opremi za telefone.

Črni petek v ZDA poteka dan po zahvalnem dnevu. Trgovci na drobno znižajo cene svojega blaga, da bi spodbudili k ponovnim množičnim nakupom, saj se začenja praznično nakupovalno obdobje. Ameriško nakupovalno tradicijo so čez Atlantik izvozili predvsem večji trgovci, kot je Amazon. Letos se je v okviru kampanje Make Amazon Pay na črni petek globalno zvrstilo več protestov, ki so opozorili na problematiko slabih delovnih razmer in izogibanja plačila davkov.

Povprečna vrednost nakupovalne košarice višja

Na črni petek in predpraznične popuste so se že med krompirjevimi počitnicami pripravljali tudi v družbi Big Bang. S prodajo v mesecu s črnim petkom so zadovoljni. "Prodaja v novembru je presegla tako lanske rezultate kot tudi vrednosti iz predkoronskega novembra 2019," so zapisali. Uspeh pripisujejo svojim pripravam, dogovorom z dobavitelji, pravočasni zagotovitvi zalog, nadgradnji spletne prodaje in zvišanja ravni storitev.

V primerjavi s preteklimi leti so bili letos nakupi v okviru akcij za črni petek enakomerneje razporejeni čez cel november, opažajo pa razlike predvsem pri obisku poslovalnic zaradi preverjanja PCT pogojev, ki so vplivali predvsem na število spontanih nakupov.

"Na drugi strani pa so bili kupci v primerjavi s preteklimi leti bolje pripravljeni, saj so na spletu že pred obiskom preverili, katere izdelke želijo kupiti. Povprečna vrednost nakupovalne košarice je bila tako višja kot v preteklosti. Povečal se je tudi delež posameznikov, ki so nakupe v okviru akcij za črni petek opravili prek spletne strani,"  so navedli in dodali, da je večje kot v letih poprej tudi povpraševanje po dodatnih storitvah, kot so dostava, montaža, zavarovanje in financiranje.

Letos so se v Big Bangu največ prodajali televizorji in bela tehnika, med bolj zaželenimi izdelki pa so tudi računalniki, mobilni telefoni, tablični računalniki, sesalci, brivniki, oprema za gaming, monitorji, pametne ure, skiroji, slušalke in zvočniki.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Naklonsky 11:51 10.december 2021.

    Oprema za 'gaming' .... a Lesnina je imela tudi 'kičen', 'bedrum' in podobno opremo na razprodaji?