Kitajci in slovensko vino. “Zgodba o izvozu slovenskih vin na kitajski trg se je začela povsem naključno, ko so poslovnim partnerjem v dar prinesli slovenska vina. Ker so bili nad njimi navdušeni, so prosili za dobavo prve pošiljke,” za žurnal24.si pove direktor podjetja Alps Wine iz Arje vasi Martin Gobec. Prvo pošiljko naših vin je njegovo podjetje na Kitajsko poslalo decembra 2012.
“V letu 2014 in že samo v prvi polovici letošnjega leta smo krepko presegli 100.000 steklenic. Tako smo sedaj že dovolj dobro pripravljeni na Kitajski trg in njegove posebnosti,” razlaga Gobec, ki poudari, da se v njegovem podjetju zavedajo, da je mreženje ključno za pridobivanje poslov, za vzdrževanje dobrih poslovnih odnosov pa so nujni tudi redni obiski. S solastnikom podjetja sta na Kitajsko prvič odšla želeta 2006, in sicer s slovensko gospodarsko delegacijo. “Potovali smo v Chengdu, v gospodarsko najbolj perspektivno mesto zahodnega dela Kitajske s 14 milijoni prebivalcev. Mesto je pobrateno z Ljubljano.”
Zakaj Kitajska?
Ne glede na to, da so stroški transporta precejšnji, je Kitajska vse bolj zanimiv izvozni trg za slovenske izdelke, to ni nič novega. Kitajska predstavlja drugo največje gospodarstvo sveta, do leta 2020 naj bi prehitelo ZDA; Kitajska predstavlja najhitrejše rastoče gospodarstvo sveta, plače naraščajo tudi do 35 odstotkov letno, kupna moč se je v petih letih podvojila,…
Poleg naštetega pa – kar je v primeru podjetja Alps Wine tudi pomembno – Kitajska je peta največja svetovna porabnica vina, povpraševanje po tej pijači pa še narašča. “Na Kitajskem je cenjeno predvsem rdeče francosko vino. Vinske kulture so jih namreč začeli učiti Francozi, ki obvladujejo kitajski trg z vini,” pri tem pove Martin Gobec, pri čemer poudari, da v zadnjih letih prodirajo tudi poceni vina iz Avstralije, Južne Afrike in predvsem iz Čila. “Za vsa ta veljajo nižje carinske dajatve kot za slovenska vina,” pojasnjuje.
A očitno Kitajci radi posežejo tudi po naših buteljkah, za katere odštejejo tudi po 100 evrov in več. “Lani smo opravili za nekaj manj kot 500 tisoč evrov izvoza, letos računamo na 50-odstotno rast,” pove Gobec.
Meni, da bi bilo na velikem kitajskem trgu zagotovo tudi še več zanimanja za slovenska vina. “Povezavo vidim v turizmu, v obiskih kitajskih turistov v Sloveniji. To seveda pomeni marketing na kitajskem trgu, pripravo organiziranih kitajskim gostom prilagojenih turističnih paketov. Ko se bodo vrnili v domovino, bodo promovirali Slovenijo in slovenska vina,” pravi Gobec. Naša vina predstavljajo tudi na tako imenovanih slovenskih pavilijonih, kjer predstavljajo slovenske izdelke, turizem in našo kulturo.
Vzorce slovenskih vin so že poslali tudi na Šri Lanko, in Vietnam, vendar Gobec pove, da je za nas že Kitajska sama prevelik trg.
Sodelovanje in pomoč države
Pri “odpiranju vrat” so podjetju Alps Wine pomagali tako na naših ministrstvih kot veleposlaništvu, pove Gobec in doda prepričanje, da bo še k večji prepoznavnosti gotovo pripomogel tudi načrtovani obisk kmetijskega ministra Dejana Židana na Kitajskem in njegovo odprtje prvega slovenskega paviljona v mestu Shenzhen, konec novembra je predviden tudi obisk premierja Mira Cerarja na Kitajskem.
“Takšni obiski v povezavi s slovenskimi podjetji pomenijo na kitajskem ogromno,” pove direktor podjetja Alps Wine, ki je na eksotične trgu uspel združiti skoraj vse slovenske vinarje, da skupaj nastopajo na sejmih. “Takšno združevanje bi bilo dobrodošlo tudi na drugih trgih in doma, vendar zaradi negativnih izkušenj mnogih vinarjev v preteklosti tega na hitro ne bo možno narediti,” sklene Martin Gobec.
barbara.barbic@zurnal24.si
ŽAL .. .-(
kmalu nam bo teta merklova prepovedala to prodajo,saj v evropi lahko bogatijo samo nemčija in še dve zaveznici nemčije.
Poševnookcem se po pol litra popite šmarnice čist zrola, he,he...