Za gradbena dela pri obnavljanju avtocest je skladno z investicijskim načrtom in načrtom izvajanja koncesije za leto 2017 predvideno 36,9 milijona evrov. "Glede na trenutne postopke javnega naročanja je težko pričakovati, da bi s katerimi od teh del začeli še pred majem," pravi Marjan Koler z Darsa.
Od predvidenih del izpostavljajo dve načrtovani veliki obnovi, in sicer na vipavski hitri cesti ter na odseku primorske avtoceste A1 Unec – Postojna.
Obnovili bodo slabih 10 kilometrov
Na hitri cesti H4, in sicer na delih odsekov Ajdovščina – Selo ter Selo – Vogrsko, bodo obnavljali skupno 9,46 kilometrov vozišč v obeh smereh, torej proti Vrtojbi in proti Razdrtemu. Ocenjena vrednost teh del znaša 8,2 milijona evrov.
Postopek oddaje javnega naročila za izvedbo prvih dveh etap obnove poškodovanega vozišča še ni pravnomočno zaključen. Termin izvedbe del je odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa za oddajo del. Skladno z načrtom pa je začetek del predviden letos. Rok za obnovo je ocenjen na tri mesece.
Promet bodo uredili tako
V času obnove bo promet potekal dvosmerno po eni in drugi polovici hitre ceste ter po enem pasu v vsako smer. Del trajanja zapore bo zaprt tudi priključek Selo. Na Darsu pojasnjujejo, da odseka hitre ceste Selo – Vrtojba in Log (pri Vipavi) – Selo nista bila deležna obsežnejših obnovitvenih del od predaje prometu, torej od leta 1996 oziroma 1999.
Razpis za izvedbo naslednjih treh faz obnov dotrajanih vozišč na odsekih Vipava–Ajdovščina in Ajdovščina–Selo, v obeh smereh, torej proti Vrtojbi in proti Razdrtemu, bo pripravljen takoj, ko bo zaključena projektna dokumentacija, predvidoma v spomladanskih mesecih. Če bo javni razpis uspešno izveden, se bo obnova naslednje etape začela že letošnjo jesen, sicer pa prihodnje leto.
Obnovili bodo tudi viadukt Ravbarkomanda
Na odseku primorske avtoceste Unec – Postojna bodo izvajali rekonstrukcijo vozišča v skupni dolžini skoraj sedem kilometrov. "Med drugim bodo razširjeni tudi odstavni pasovi na 3,5 metra, kar je meter več kot doslej, kar bo pomenilo bistveno višjo raven prometne varnosti za uporabnike avtoceste," pojasnjuje Koler. V dela je vključena tudi rehabilitacija viadukta Ravbarkomanda. "Gre za prometno obremenjen odsek, zato bomo obnovitvena dela organizirali na način, da bo promet še vedno potekal po dveh, sicer zoženih pasovih v vsako smer vožnje," o prometni ureditvi v času del pravi Koler.
Tudi v tem primeru je termin izvedbe del odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa za oddajo del. Ta je v tem trenutno še v teku. Ocenjena investicijska vrednost obnovitvenih del je 22 milijonov evrov, in sicer 14,73 milijona za dela na trasi in 7,27 milijona za dela na premostitvenih objektih. Dela bodo razdeljena na dve gradbeni sezoni. Najprej bo potekala rekonstrukcija vozišča in enega viadukta, naslednje leto pa sledi še drugi viadukt.
Ob tem letos načrtujejo tudi preplastitev vozišča in obnovo viaduktov Podmežakla na odseku gorenjske avtoceste Hrušica – Lipce. Dela naj bi potekala letošnjo pomlad. V jeseni pa bodo preplastili vozišča na odseku dolenjske avtoceste Dobruška vas – Drnovo.
dezurni@zurnal24.si
fuj, samo tam doli se vrtijo naj pridejo popravljat tudi na sever, tu imamo tudi kafiče in šanke pa bodo lahko tudi zabušavali in slabo popravljali kot tam doli.l.p.
Bil je slabo projektiran in slabo izveden. Bolje bi ga bilo porusiti in zgraditi novega.
Bil je slabo projektiran in slabo izveden. Bolje bi ga bilo porusiti in zgraditi novega.