Na avtocesti Celje-Ljubljana je v predoru Jasovnik nekaj po peti uri zjutraj gorelo tovorno vozilo slovenskih registracij.
"Ugotovljeno je bilo, da je zaradi okvare turbine na tovornem vozilu prišlo do požara, pri čemer je zgorelo celotno vlečno vozilo z naloženo pšenico," pojasnjuje Nataša Pučko s PU Ljubljana. "Nastalo je za več tistoč evrov materialne škode, poškodovana pa je tudi infrastruktura tunela - električna napeljava, kamere, zaščitna obloga tunela, na stropu tunela je nastala večja odprtina zaradi vročine."
Po podatkih policije je na vozilu nastalo skupno za približno 26.000 evrov materialne škode, prav tako pa je nastala ogromna škoda na infrastrukturi predora, ki je do sedaj ocenjena na vsaj 200.000 evrov.
Predor bo za vikend gotovo zaprt
Predor je v smeri Ljubljane zaprt in tako bo očitno ostalo še nekaj časa, saj je precej poškodovan. "Strokovna komisija bo ocenila, kako hude so poškodbe in kako hitro jih bo mogoče sanirati," je povedala vodja Darsove avtocestne baze Vransko Jana Vrhovnik. Kako dolgo bo zaprt predor, še ne vedo, neuradno pa bi lahko trajalo več dni.
In zakaj tako dolga zapora? Franc Capuder iz Zavoda za gradbeništvo je povedal, da so opravili pregled kraja in vzorce betona na oboku poslali v analizo, a rezultatov po vsej verjetnosti pred koncem tedna ne bo. Šele nato pride na vrsto vprašanje, kako sanirati poškodbe na obodu predora.
"Po videzu poškodbe sicer ne delujejo tako zelo hudo in ne odstopajo od dosedanjih dogodkov," je povedal Capuder. "Analize pa bodo pokazale, ali je bil poškodovan beton v globino. Če je bil, bi lahko tvegali, da bi beton sčasoma začel nenadzorovano odpadati."
Na Darsu so zjutraj povedali, da se bodo potrudili, da bo do sanacije prišlo čimprej, saj gre za zelo prometen odsek avtocesto. Na Twitterju so zapisali, da bo sanacija zaradi požara trajala predvidoma nekaj dni, v tem času bo zaprta avtocesta Vransko-Trojane proti Ljubjlani.
Voznik zaman skušal pripeljati iz predora
Tovorno vozilo z mariborskimi registrskimi tablicami, ki ga je vozil slovenski državljan, so iz predora že odstranili. Voznik je po besedah Vrhovnikove ob nesreči zelo prisebno ravnal, a ni mogel veliko storiti. Po nastopu požara so se pred predorom odprle rdeče luči, zaradi česar so bila v predoru le tri vozila, reševanje je potekalo hitro.
Gasilo je 22 gasilcev z osmimi vozili. "Tovornjakar je prišel v predor in kmalu opazil, da je nekaj narobe," je povedal Boris Žnidarko s PGE Celje. "Poskušal je sicer priti s kamionom do izhoda, a mu ni uspelo in se je okoli 80 metrov pred koncem predora ustavil." Tedaj je začelo na polno goreti.
Poskušal je z dvema gasilnima aparatoma pogasiti požar, a ni šlo. V tem času je mimo zapeljalo nekaj tovornih in osebnih vozil, dve vozili pa sta ostali ujeti za njim. V njih so bili po besedah Žnidarka trije potniki, nobeden od njih, vključno z voznikom tovornjaka, ni bil poškodovan in so jih varno.
Gasilci iz Vranskega, Celja in Domžal so takoj po obvestilu o požaru odhiteli na pomoč. Najhitreje so bili na prizorišču poklicni gasilci z Vranskega, ki pa so morali tovornjak v gostem dimu najprej sploh locirati, saj so pred vedeli le, da gori v zadnji tretjini predora.
Nato so prihiteli še celjski gasilci, domžalski pa so ogenj "napadli" iz nasprotne smeri, saj so prišli po že zaprtem delu avtoceste iz smeri Trojan. Ker je bil ogenj na tovornjaku že v polnem razmahu, je trajalo okoli 20 minut, da so ga omejili in nato pogasili.
Žnidarko je ocenil, da je temperatura ob gorenju glede na to, da je pričel odpadati material z obokoa, dosegala tisoč in več stopinj.
Ravno opravili vzdrževalna dela
V predoru so sicer ravno to noč opravili vzdrževalna dela in očistili predor, nato pa se je zgodila nesreča. V trojanskih predorih so namreč v mesecu maju pričeli izvajati pranje predorskih sten in cestišča, visokotlačno čiščenje kanalizacij in drenaž, snemanje kanalizacije, urejanje trave, košnja in druga popravila. Zaradi večje preglednosti odstranjujejo in ponovno nanašajo tudi robne črte, hkrati pa poteka tudi čiščenje objektov in dilatacij, vzdrževanje dilatacij ter menjavaventilatorjev v predorih.
1,6 kilometrov dolg predor Jasovnik je med 21 dvocevnimi predori po dolžini na 5. mestu, daljši od njega so Trojane, Kastelec, Dekani in Markovec.
Pred 6 leti je na sredo,20.1.2010,zgorel tovornjak s koruzo v Trojanah;cev proti LJ je bila spet odprta v nedeljo. pic.twitter.com/Fvq6TedExg
— Družba za avtoceste (@DARS_SI) May 11, 2016
Pred šestimi leti, v sredo 20. januarja 2010, je v predoru Trojane zgorel tovornjak s koruzo; cev predora je bila zaprta do nedelje.
dezurni@zurnal24.si
Misli sem iz videa, ki so ga objavili včeraj in je le del tega.
Po mojih izkušnjah je po navodilih, ki jih je videl v medijih usmeril aparat proti kabini in aktiviral. Kar pomeni da prah ne pride v bližino vira ognja in ga ne pogasi.
@ZORO, ti še zgleda nisi bil zraven, ko se vžge avto ali tovornjak! Glede gasilnih naprav sem se spraševal enako. Pa gremo po vrsti. Voda: ob stiku s požarom se tvorijo pare, ki lahko poškodujejo/opečejo ljudi. Obstaja tudi… ...prikaži veči verjetnost razpada in posledično eksplozije. Primerna kvečjemu za čisto začetne požare, pa še to je omejeno, ker ni nujno da bo dosegla mesto požara. Problematična tudi ob požarih tekočin (bencin in nafta), saj namesto da jih pogasi jih razširi. Prah: 100% nevaren za ljudi v tunelu, saj je dušljivec. Sicer učinkotiv za gašenje požara samo zaradi povečanja smrtnih žrtev odpade.Pena: Potrebna aplikacija na gorečo površino, da jo pokrije. Recimo požari tekočin. Zelo taže gasiti na daljavo. Sicer pišejo da je šofer nekaj gasil, razločno se to iz videa ne da videti. Na žalost imam občutek ,da s tem ko je hotel spraviti vozilo iz tunela situacijo poslabšal. Tu vidim rešitve v obveznem izobraževanju voznikov tovornjakov o požarni varnosti,