Slovenija
7342 ogledov

V reklami so ponujali ugodno ceno dopusta, ko sem prišla k njim, pa ...

roza kovček Profimedia
Agencija je oglaševala ugoden potovalni aranžma, ko pa se je bralka pri njih oglasila, se je izkazalo, da ni čisto tako. Počutila se je zavedeno, kako lahko ukrepa?

Boštjan J. Turk | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Pravni strokovnjak mag. Boštjan J. Turk odgovarja na vaše pravne dileme.

Nedavno sem naletela na zanimiv oglas neke turistične agencije, ki je oglaševala potovalne aranžmaje. Oglasi so se pojavljali  v tiskanih in elektronskih medijih, in sicer tako, da je v njih podjetje z velikimi risbami, fotografijami in črkami oglaševalo luksuzno destinacijo v Egiptu in ob tem omenilo zelo ugodno ceno potovanja. Ko pa sem se oglasila pri tej agenciji in povprašala za konkretne pogoje potovanja na to destinacijo, mi je zaposlena omenila, da je šlo le za časovno omejeno cenovno ugodno akcijo, ki je veljala tri dni, kar je bilo sicer objavljeno v oglasu, a z drobnim tiskom. Kljub temu sem se počutila zavedeno in zdaj me zanima, ali lahko zoper agencijo ukrepam, saj so bili pri tej agenciji zavedeni tudi moji prijatelji in sodelavci?

Zahvaljujem se za vaše zanimivo vprašanje. 

Naj povsem jasno poudarim, da je v Sloveniji drobni tisk protipraven. Če želi podjetje poslovati v skladu z zakonom, mora potrošnika na pogodbene pogoje izrecno opozoriti, oziroma mu omogočiti, da so mu dostopni brez težav. Poleg tega pa morajo biti pogodbeni pogoji tudi jasni in razumljivi. Če temu ni tako, lahko rečemo, da je podjetje uporabilo "taktiko" drobnega tiska. .

Tipičen primer drobnega tiska je denimo besedilo, ki je napisano z manjšimi črkami kot preostalo besedilo. Ali pa besedilo, ki je zapisano povsem na rob dokumenta, besedilo, do katerega potrošnik težko dostopa – podjetje ima denimo na svoji spletni strani zapisane splošne pogoje poslovanja, vendar pa na tak način, da nanje potrošnik naleti povsem slučajno, namesto, da bi se lahko z njimi seznanil brez težav.

V vašem primeru je prišlo do tipičnega primera nezakonite uporabe drobnega tiska pri oglaševanju, ki je poleg tega vsebovalo tudi vse elemente zavajajoče poslovne prakse, saj je oglaševalec najprej želel pridobiti vašo pozornost z omembo eksotične destinacije in dvoumno navedbo ugodne cene, ki pa jo je nato demantiral v drobnem tisku. 

Mogoče vas zanima tudi: "Dopust rezervirala aprila, potem je agencija podražila. Je to zakonito?"

Podoben primer je nedavno obravnavalo tudi sodišče, ki je izreklo, da je šlo pri tem za izpustitev bistvenih informacij pri oglaševanju, oziroma so bile te napisane na nejasen način, saj so bile navedene v tako drobnem tisku, da jih je komaj mogoče prebrati. Posledično je tako oglaševanje sodišče razglasilo za nezakonito in podjetju prepovedalo nadaljnjo uporabo takih oglasov. 

Glede na to, da pravite, da ni šlo za prvi primer nezakonite prakse te agencije, vam priporočam, da jo najprej (pisno) opozorite in omenite, da uporablja protipravni drobni tisk, da torej nepošteno uporablja pogodbene pogoje in od nje zahtevate sklenitev pogodbe (potrošniškega aranžmaja) s poštenimi pogodbenimi pogoji, se pravi po objavljeni ceni brez tiste v drobnem tisku.  

Če agencija na to ne bo pristala, lahko o kršitvi obvestite TIRS (Tržni inšpektorat Republike Slovenije). Če bo ta ugotovil, da agencija pri sklepanju pogodb s potrošniki uporablja nepoštene pogodbene pogoje, lahko izda odločbo, s katero prepove prodajo te storitve do odprave pomanjkljivosti. Poleg tega pa se takemu podjetju lahko izreče tudi visoka globa – od 3.000 pa vse do 40.000 EUR.  

Mag. Boštjan J. Turk        

dezurni@styria-media.si                     


 

Komentarjev 2
  • karantanc56 08:19 23.avgust 2025.

    Na tak način poslujejo tudi vse zavarovalnice.