Vlada je sprejela predlog novele zakona o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. Spremembe naj bi prispevale k večji učinkovitosti in pravičnosti sistema. Posebej so opredelili pomoč otrokom še pred izdajo odločbe o usmeritvi oziroma pred vložitvijo zahtevka za postopek usmerjanja. "Takoj, ko so zaznane težave, se pomoč organizira in nudi," je pojasnil minister za vzgojo in izobraževanja Vinko Logaj. Ure, ki so potrebne za pomoč in podporo, šola vzame iz nabora razširjenega programa. V starem programu so bile to ure individualne in skupinske pomoči ter ure dopolnilnega pouka, je povedal minister in dodal, da se je izkazalo, da velikokrat vse ure niso bile izkoriščene.
Obseg učne pomoči oziroma dodatne strokovne pomoči ostaja v enakem obsegu doslej. Sprememba, ki jo prinaša omenjena novela, se namreč nanaša na pomoč in podporo učencem, ki jo mora šola izvesti pred vložitvijo zahtevka, ko še teče postopek usmerjanja.
Zakonski roki za odločanje o odločbah za usmeritev ostajajo enaki kot doslej. "Prehajamo na digitalizacijo postopkov in na e-vročanje, kar lahko določene postopke pohitri," je ob tem dejal Logaj.
Po novem bo komisija za usmerjanje imela minimalno dva člana, možno pa bo vključiti še člana iz šole, ki jo obiskuje otrok, največkrat bo to svetovalni delavec. Po potrebi se bo lahko vključil tudi zdravnik specialist.
Predlog zakona določa kategorijo otrok z gluhoslepoto in opredeljuje učna gradiva, zlasti tista, kjer so potrebne prilagoditve, in dostop do gradiv. Pripravili bodo odprto digitalno platformo, kjer bodo takšna gradiva dosegljiva. Na novo so opredelili tudi spremljevalca otrok s posebnimi potrebami, ovrednotenje individualiziranega programa in možnost vključitve otrok s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo v dnevni obliki pri zavodih, v dom pri vzgojnem zavodu. Ta rešitev bo omogočila razbremenitev družin tudi med konci tedna.
Med spremembami je omenil tudi prilagajanje gradiv za slepe in slabovidne, ovrednotenje individualiziranega programa in več možnosti za vključitev tistih otrok s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo v dnevni obliki pri zavodih, v dom pri vzgojnem zavodu, s čimer se razbremenjujejo družine tudi med konci tedna.
Fotografija je simbolična.
Strokovni svet bo potrjeval tudi delovne zvezke
Predlog novele zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja predvideva tudi potrjevanje delovnih zvezkov in delovnih učbenikov na strokovnem svetu. Doslej je strokovni svet potrjeval samo učbenike. "Ocenjujemo, da bodo spremembe odpravile pomanjkljivosti, ki so se pokazale v praksi. Posledično bo zagotovljena višja kakovost učnih gradiv. Obenem je eden od ciljev zmanjšati velike razlike med posameznimi šolami v slovenskem prostoru," je povedal Logaj.
S to spremembo želijo doseči, da bi učitelji izbirali gradiva, ki so jih priporočile predmetne kurikularne skupine pri prenovi učnih načrtov. Po Logajevih besedah je cilj vseh uporaba kakovostnih učbenikov, delovnih zvezkov in delovnih učbenikov. Različne analize so tako pokazale, da je smiselno potrjevati vsa učna gradiva, saj je razmerje med prispevkom staršev med šolami celo v razmerju 1:6. "Predvidevamo, da bi z nekim finančnim okvirjem, ki ga šola lahko izbere, dosegli kapico in uravnovesili strošek za učbeniška gradiva," je dejal Logaj. Poleg tega bomo s tem, ko bodo delovne zvezke in delovne učbenike potrjevali, prišli do registra potrjenih vseh učnih gradiv.
Vlada predlaga, da se obe noveli obravnavata po skrajšanem postopku.