Znanih je več podrobnosti o skorajšnjem podvigu pilota in fotografa Matevža Lenarčiča. 19. aprila se bo namreč podal na pot čez Norveško, Severni tečaj, Kanado, Atlantski ocean, Irsko – tudi tokrat s Pipistrelovim letalom virus SW.
Letalo ne potone
Po besedah direktorja Pipistrela Iva Boscarola je bilo letalo potrebno nekaterih izboljšav, saj se bo moralo v ekstremnih pogojih še posebej izkazati. "Veliko bo odvisno tudi od iznajdljivosti Matevža Lenarčiča, kar je doslej že velikokrat dokazal," je še dejal Boscarol, ki se boji predvsem tega, da bi moralo letalo zasilno pristati na ledeni ploskvi: "Tudi če bi letalo pristalo na vodo, ne bi potonilo, ker je narejeno tako, da plava, vendar se z njim pilot ne bi mogel več vzdigniti v zrak."
Vendar so to ekstremi, za katere Boscarol upa, da se Lenarčiču ne bodo zgodili. Tudi tokrat bo moral Lenarčič preleteti nekaj ekstremno dolgih poti, prav tako ga bo na poti čakalo tudi nekaj letenja v nočnem času.
Takih meritev ni opravil nihče
Vzletel bo z ljubljanskega letališča 19. aprila, med poletom pa bo opravljal tudi meritve izpusta črnega ogljika v ozračju, kar doslej ni pred njim izmeril še nihče. Pridobljeni rezultati meritev bodo še posebej pomembni zato, ker so podobne meritve doslej opravljali na zemeljskem površju ali na 10.000 metrih višine, je na današnji predstavitvi povedala Irena Ježek iz podjetja Aerosol.
Namen projekta je spremljanje podnebnih razmer in vplivov globalnega segrevanja. Arktika je namreč pomemben ustvarjalec vremena, spremembe ledenega pokrova imajo lahko znaten vpliv na hitrost in smer oceanskih tokov, kar vpliva na življenje po vsem svetu. Podobne meritve je Lenarčič opravljal tudi med poletom okrog sveta v lanskem letu in s seboj prinesel nekaj presenetljivih rezultatov.