V vozilih bodo morali biti nameščeni inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti, pripomoček za namestitev blokirne naprave v primeru uživanja alkohola, opozarjanje na zaspanost in zmanjšano pozornost voznika, napredni sistem za opozarjanje na nepozornost voznika, signal za zaustavitev v sili, sistem za zaznavanje vzvratne vožnje in zapisovalnik podatkov v nesreči oziroma črna skrinjica.
Inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti bi glede na ocene lahko zmanjšal število smrtnih žrtev na cestah v EU za 20 odstotkov.
"ISA bo glede na zemljevide in prometne znake vozniku vsakič ob prekoračitvi omejitve hitrosti zagotovil povratne informacije. Ne uvajamo omejevalnika hitrosti, temveč inteligentni sistem, zaradi katerega se bodo vozniki v celoti zavedali svoje prehitre vožnje. To nas ne bo zgolj naredilo bolj varne, temveč bo tudi pomagalo voznikom, da se izognejo kaznim za prehitro vožnjo," je povedala Róża Thun, poljska evro poslanka.
V osebnih avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih bo prav tako obvezen napredni sistem za zaviranje v sili (ta je že obvezen v tovornjakih in avtobusih), kot tudi sistem za ohranjanje voznega pasu v sili.
Večina teh tehnologij in sistemov bo za nove modele obveznih od maja 2022, za obstoječe modele pa od maja 2024.
"Ta zakon utira pot reševanju tisočih življenj v prihodnjih letih. Naš fokus je bil vedno na varnosti uporabnikov cest, zlasti tistih ranljivih. Dodatna obvezna oprema za avtomobile, tovornjake in avtobuse bo pomagala reševati življenja ljudi," je dejala Thunova.
Tovornjaki in avtobusi varnejši za kolesarje in pešce
Tovornjaki in avtobusi bodo morali biti oblikovani in zgrajeni tako, da bodo ranljivi uporabniki cest, kot so kolesarji in pešci, bolj vidni vozniku (t. i. neposredno gledanje). Kot pravi besedilo, bodo morala biti ta vozila opremljena z naprednimi elementi za kar največje zmanjšanje mrtvih kotov na sprednji strani in na strani voznika.
Tehnologija za neposredno gledanje bo za nove modele obvezna od novembra 2025, za obstoječe modele pa od novembra 2028.
Nova pravila prav tako izboljšujejo zahteve pasivne varnosti, vključno s preizkusi trkov (čelnih in bočnih), kot tudi vetrobranska stekla za zmanjšanje resnosti poškodb pešcev in kolesarjev. Homologacija pnevmatik bo prav tako izboljšana za preizkus izrabljenih pnevmatik.
Blablabla. Prehitri vozniki se ŠE PREDOBRO zavedajo, da so prehitri, jih ni treba prav nič "dodatno opozarjat". Problem pri takih je, da so prepričani, da so omejitve premajhne in trapaste, ker so oni sposobni voziti dosti hitreje od "bedastih omejitev".… ...prikaži več Opozarjanje ne bo rešilo niti enega življenja, bo pa seveda prineslo miljone v žep nekaterih, kar je tudi cilj. opozarjanje na zaspanost in nepozornost (beri branje SMSjev med vožnjo) pa pozdravljam, kot tudi radar za ustavitev v sili.
Še veliko vode bo preteklo po tem letu, posebno v Sloveniji, da bodo rezultati črne skrinjice veljali kot dokaz tudi pred sodiščem.
Črna skrinjica - obvezno, se strinjam. 50 let prepozno. Vse ostalo pa... krneki - crkne elektronika in si v p*****. Seveda zdaj govorijo o nekih forah, samo da bi izboljšali ljudem varnost na cesti. Problem se pojavi, ko ti začno… ...prikaži več diktirati glede tega. Na primer alkoholiziranost. Kako bo računalnik vedel da nimaš alkohola zaradi prebave, kar se mnogokrat zgodi, pa ne vpliva na vožnjo, ali pa če kakega pijanega pelješ domov?