Obtožba Yotuba je prišla v javnost le pred sodniško odločitvijo o milijardo dolarjev vredni tožbi, ki jo je proti družbi vložil Viacom, piše BBC. V njej zahteva odškodnino za kršitev avtorskih pravic. V Viacomu so našteli 150 tisoč takih primerov.
"Leta in leta je Viacom na skrivaj nalagal svoje vsebine na Youtube, celo takrat, ko so se javno pritoževali nad tem, da se je ta vsebina znašla na spletni strani," je na svojem blogu napisal Zahavah Levine, vodja svetovalcev družbe. "Najeli so nič manj kot 18 trženjskih agencij, ki so na stran nalagale vsebine in jih obdelale, da so bile videti, kot bi jih nekdo ukradel. Odpirali so tudi Youtube račune z lažnimi e-poštnimi naslovi ter uporabljali računalnike, ki se jih ne bi dalo povezati z Viacomom," je še zapisal Levine.
Youtube se sklicuje tudi na zakonodajo, ki lastnike spletnih strani razrešuje odgovornosti za vsebino, naloženo s strani uporabnikov. Obenem pa jim nalaga, da odstranijo vse vsebine, na katere jih lastnik opozori, da kršijo avtorsko pravo, česar so se v Youtubu vedno držali, trdijo v družbi.
Mlatenje oslove sence
Poznavalci dogajanja v industriji pa so spor že označili za povsem trapast. "Edina stvar, ki jo imata obe strani za pridobiti, je naklonjenost sodnika. To je sodna obravnava tri leta starega spora, vmes pa je industrija šla naprej in ugotovila, da je na teh zadevah težko zaslužiti," je spor komentiral Peter Kafka, višji urednik bloga AllThingsD.
"Stvar je podobna boju za nagrado – obe strani dobivata točke in obe strani se mlatita. Ampak namesto da bi iz tega boja dobili denar, plačujeta, da v njem sodelujeta. To je res trapasto," pa je bil neizprosen Eric Goldman, direktor tehnološkega inštituta na univerzi Santa Clara.