Predsednik vlade Janez Janša je sklenil, da ne sprejme odstopa, ki mu ga je ponudil minister za promet Radovan Žerjav. Glede odstopa uprave Darsa pa bo vlada odločala čez dva tedna.
"Minister za promet
Žerjav ni odgovoren za te zaplete, ravnal je ne samo pravilno, ampak se je tudi
ustrezno odzval na razmere in naredil vse, da se posledice sanirajo," je nesprejetje
ponujenega odstopa ministra Žerjava po seji vlade pojasnil premier
Janša.
"Menim, da je odgovoren izvajalec, kdo je glavni krivec, pa bo pokazala kriminalistična
preiskava," je nato pojasnil Žerjav. Prejšnji teden so predstavniki Darsa govorili o tako
imenovani soodgovornosti in med krivce za napake uvrstili tudi projektanta Eleo iC ter nadzornika
ZIL inženiring.
Odprta možnost odškodninske tožbe
Vlada se je, potem ko je prebrala poročili ministrstva za promet in notranjega ministrstva, odločila ukrepati predvsem proti SCT. Od njega tako zahteva, da plača vse stroške, ki so nastali zaradi zaprtja avtocestnega odseka Šentvid–Koseze. Pred desetimi dnevi je minister Žerjav ocenil, da je škode za okoli milijon evrov, zdaj meni, da bodo stroški še veliko večji. Vlada se bo z SCT o odškodnini najprej poskušala dogovoriti sporazumno, če se SCT ne bo pripravljen pogovarjati, pa nameravajo denar izterjati prek sodišča.
SCT za tri leta na črni seznam
Zaradi nastalih napak pri gradnji predora Šentvid se je vlada odločila, da bo SCT sankcionirala tudi tako, da ga bo, če bo dokazana velika strokovna napaka, uvrstila na tako imenovani črni seznam izvajalcev in podizvajalcev za tri leta. SCT je po naših podatkih prvo slovensko podjetje, ki naj bi dobilo prepoved kandidiranja na javnih razpisih. Za tuja podjetja, ki so bila vpletena v gradnjo predora (Ceramicoat), prepoved za zdaj ne bo veljala.
Sankcije tudi za nadzornike, Darsu ultimat
Prepoved kandidiranja na javnih razpisih bo, če ji bo dokazana strokovna napaka, dobila tudi družba ZIL, ki je v predoru Šentvid izvajala nadzor. Dars ima 14 dni za uresničitev napovedanih ukrepov. Med drugim mora za posamezne projekte določiti skrbnike, ki bodo spremljali vse faze izvedbe, in pri posameznih projektih uvesti supernadzor, ki poslovno ni povezan z akterji pri posameznem projektu. Vlada pričakuje, da odstavitev uprave Darsa ne bo potrebna.
Predor pa ostaja zaprt
"Zadeva se resda nekoliko vleče, toda stroka mora ugotoviti, ali je stara galerija predora prevozna tudi brez protipožarne zaščite ali ne." Odgovor naj bi bil znan do konca tedna, lahko pa se zgodi, da bo predor Šentvid ostal zaprt nekaj mesecev, da bodo vanj znova vgradili protipožarno zaščito.
SCT: "Zlonamerno"
"Sklepe vlade razumemo kot poskus zlonamernega uničenja podjetja," so sporočili iz SCT. Po njihovem mnenju so vnaprej obsojeni na nedokazano krivdo. Sklepi pa kažejo na nepoznavanje gradbene stroke. Gradnjo odseka Šentvid–Koseze so namreč SCT, Primorje, Kraški Zidar in Cestno podjetje Ljubljana dokončali pravočasno in kakovostno. Protipožarna zaščita v stari galeriji predora ni bila predmet pogodbe za izgradnjo predora Šentvid, temveč je naročnik ta dela JV SCT in Primorje naročil v sklopu posebne pogodbe za izgradnjo priključnih ramp in vodohrama, so sporočili iz SCT.
Vlada zahteva
|
1. naj SCT krije stroške zaradi neobratovanja predora,
|
Vlada se je, potem ko je prebrala poročili ministrstva za promet in notranjega ministrstva, odločila ukrepati predvsem proti SCT. Od njega tako zahteva, da plača vse stroške, ki so nastali zaradi zaprtja avtocestnega odseka Šentvid–Koseze. Pred desetimi dnevi je minister Žerjav ocenil, da je škode za okoli milijon evrov, zdaj meni, da bodo stroški še veliko večji. Vlada se bo z SCT o odškodnini najprej poskušala dogovoriti sporazumno, če se SCT ne bo pripravljen pogovarjati, pa nameravajo denar izterjati prek sodišča.
SCT za tri leta na črni seznam
Zaradi nastalih napak pri gradnji predora Šentvid se je vlada odločila, da bo SCT sankcionirala tudi tako, da ga bo, če bo dokazana velika strokovna napaka, uvrstila na tako imenovani črni seznam izvajalcev in podizvajalcev za tri leta. SCT je po naših podatkih prvo slovensko podjetje, ki naj bi dobilo prepoved kandidiranja na javnih razpisih. Za tuja podjetja, ki so bila vpletena v gradnjo predora (Ceramicoat), prepoved za zdaj ne bo veljala.
Sankcije tudi za nadzornike, Darsu ultimat
Prepoved kandidiranja na javnih razpisih bo, če ji bo dokazana strokovna napaka, dobila tudi družba ZIL, ki je v predoru Šentvid izvajala nadzor. Dars ima 14 dni za uresničitev napovedanih ukrepov. Med drugim mora za posamezne projekte določiti skrbnike, ki bodo spremljali vse faze izvedbe, in pri posameznih projektih uvesti supernadzor, ki poslovno ni povezan z akterji pri posameznem projektu. Vlada pričakuje, da odstavitev uprave Darsa ne bo potrebna.
Nekajkrat sem jasno povedal, da je za zadevo odgovoren izvajalec, to,
kar ima s podizvajalcem, mene ne zanima.
Radovan Žerjav, minister za promet
|
|
"Zadeva se resda nekoliko vleče, toda stroka mora ugotoviti, ali je stara galerija predora prevozna tudi brez protipožarne zaščite ali ne." Odgovor naj bi bil znan do konca tedna, lahko pa se zgodi, da bo predor Šentvid ostal zaprt nekaj mesecev, da bodo vanj znova vgradili protipožarno zaščito.
SCT: "Zlonamerno"
"Sklepe vlade razumemo kot poskus zlonamernega uničenja podjetja," so sporočili iz SCT. Po njihovem mnenju so vnaprej obsojeni na nedokazano krivdo. Sklepi pa kažejo na nepoznavanje gradbene stroke. Gradnjo odseka Šentvid–Koseze so namreč SCT, Primorje, Kraški Zidar in Cestno podjetje Ljubljana dokončali pravočasno in kakovostno. Protipožarna zaščita v stari galeriji predora ni bila predmet pogodbe za izgradnjo predora Šentvid, temveč je naročnik ta dela JV SCT in Primorje naročil v sklopu posebne pogodbe za izgradnjo priključnih ramp in vodohrama, so sporočili iz SCT.