"Predlog je, da učenci začetno branje in pisanje obvladajo do konca drugega razreda osnovne šole,” pravi Janez Krek, predsednik strokovne skupine za pripravo Bele knjige o vzgoji in izobraževanju, ki bo zaključena konec meseca.
Predlogi. Prvi tuji jezik bo obvezni predmet od drugega razreda, v prvem bo neobvezni izbirni predmet, namenjen predvsem učencem, ki se tujega jezika niso učili v vrtcu.
Še naprej bodo številčna ocenjevanja pri telovadbi in glasbi. Zaključnega uspeha tudi v prihodnje ne bo, prav tako še naprej ne bo ocenjevano vedenje.
"V tretjem razredu bodo učenci predvsem utrjevali branje zahtevnejših besedil in samostojno pisali daljše tekste," pojasnjuje. "Zdaj je opismenjevanje razvlečeno na tri leta in kljub sedmim uram slovenščine na teden zmanjka časa za utrjevanje," meni Jožica Frigelj iz civilne pobude Kakšno šolo hočemo.
Starši niso za opisne ocene.
Številčne ocene se bodo začele leto prej, v tretjem razredu, ko učence poučuje isti učitelj kot v prvih razredih.
"V četrtem razredu so bili tako starši kot učitelji večkrat razočarani, kajti opisne ocene, recimo 'delno dosega', niso povezovali z oceno 2 ali 3. Če bi ocenjevali že v tretjem, bi jim to pojasnila ista učiteljica, ki je prej znanje ocenila z 'delno dosega'. Hkrati pa je to slabost, saj opisna ocena ni enostavno nadomestljiva s številčno," pojasnjuje Frigljeva. Večina staršev sicer meni, da opisne ocene spadajo le v prvi razred.