Strateška naložba. “Za ceno 700 milijonov evrov bi drugi tir pogojno zgradili le Kitajci, a ob tem se je treba vprašati, kakšna bi bila kakovost, obenem pa v gradnjo zagotovo ne bi bila vključena domača podjetja,” meni Jakob Likar z Oddelka za geotehnologijo in rudarstvo Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani. Napoved ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela, da je mogoče zgraditi drugi železniški tir med Koprom in Divačo za omenjeno ceno, naj bi potrdil pregled (tako imenovana recenzija) celotne projektne dokumentacije. Mednarodnega razpisa za izbor recenzenta pa po več mesecih od napovedi še ni.
Strah pred novim Tešem 6
“Prepogosta praksa iz preteklosti – ne nazadnje tudi pri gradnji avtocest in Tešu 6 – je, da so bili zaradi lažje odločitve o začetku večjega investicijskega projekta namenoma podcenjeni realni stroški. Med izvedbo pa nastopijo domnevno težko obrazložljive podražitve,” pravijo v državni družbi DRI upravljanje investicij, ki vodi največje nacionalne infrastrukturne projekte. Po njihovem predlogu investicijskega programa je vrednost naložbe v drugi tir 1,3 milijarde oziroma 1,4 milijarde evrov, odvisno od tega, ali se upošteva cene med izdelovanjem investicijske dokumentacije ali pričakovane cene med gradnjo.
Ocene blizu milijarde evrov
“Pri projektu drugega tira sem sodeloval le na enem odseku in ne poznam vseh okoliščin, a težko je razumeti, kako so prišli do 1,4 milijarde evrov,” se tudi tej vrednosti v obratni smeri čudi profesor Likar. Po njegovih izračunih, upoštevajoč evropska merila povprečnih cen za tekoči kilometer predora, ki pri drugem tiru predstavljajo največji del cene, bi skupaj z vsemi pripadajočimi stroški dobili vrednost med 900 milijoni in milijardo evrov. Podobno oceno podaja Edmund Škerbec iz SŽ – Projektivnega podjetja Ljubljana, ki je vodilo konzorcij projektantskih podjetij za izdelavo projekta za gradbeno dovoljenje. Ta je gradbena dela ovrednotil na 920 milijonov evrov, vključno z davki.
Od kod še 400 milijonov?
Na DRI upravljanju investicij pojasnjujejo, da so, odkar so pred tremi leti kot inženirsko podjetje prevzeli projekt drugega tira, opravili ustrezne revizije, poskrbeli za izdelavo projektov dodatnih dostopnih cest in deponij, dopolnili geološko-geotehniško poročilo ter opravili še nekatere preiskave terena in izvedli druge pripadajoče postopke.
Vir, ki ne želi biti imenovan, a je sodeloval pri načrtovanju drugega tira, sicer trdi, da je projekt za gradbeno dovoljenje vključeval najbolj pesmistično različico geotehnoloških pogojev in da razlogov za več sto milijonov evrov višje ocene vrednosti, ki jih je podala družba DRI upravljanje investicij, ne pozna. Minister Omerzel pa je pred časom za Žurnal dejal, da so za tem ovrednotenjem stali graditelji avtocest, ki so želeli posle nadaljevati na železnici.
Revček si ti. Potem mi pa odgovori, zakaj so kitajce pregnali iz Iraka, Abudabija, Indije, Afrike??? Ne pametuj v tri krasne ti, ki se sprehajaš v radiju 2km od svojega doma. Nimaš pojma, kakšno škodo delajo kitajci v drugih, samo… ...prikaži več v lastni ne.Kar se tiče naših kradljivcev, pa naj te opomnim, da so Zidarju&Co.; držali štih ravno politiki in ostali lobiji, zato ne pljuvaj tistih, ki se borijo za stroko.
Lahko ostanejo tukaj, če se mi strinjamo in tako zapišemo v pogodbah. Če pa ne, pa ne ... Mi pišemo scenarij, ker smo mi plačnik.
No, že spet se bomo šli nek nacionalni interes, s katerim si bodo nekateri naši grabežljiveži polnili žepe in dvigovali ceno do onemoglosti.Naj pridejo Kitajci. Saj bodo, če naši niso popolnoma nesposobni, morali delati po naših navodilih, zahtevah. Pogodbe… ...prikaži več je treba napisati tako, da ne bo mogoče dvigovati ceno in da bo zagotovljena kakovost, pa mir!