Slovenija
24 ogledov

Zakaj ni za avtobuse in vlake

obvoznica, promet gneča Saša Despot
Javni potniški promet. Počasen in drag, da država od vsakodnevnih prevozov na delo z avtomobili pobere 600 milijonov.

Država za povračila zaposlenim v javni upravi in javnih zavodih po podatkih Focusa, društva za sonaraven razvoj, za prevoz na delo nameni kar 140 milijonov evrov na leto.

Večina tega denarja se ne vrne v javni potniški promet (JPP), saj se ljudje na delo vozijo z avtomobili.

Posledica je slabo razvit in nepovezan sistem JPP, kamor se sicer prek različnih (občinskih in državnih) virov stekajo milijoni, učinka pa ni, opozarjajo v Focusu.

Poslancem in ministru za infrastrukturo Zvonku Černaču zato predlagajo, naj “sistem povračila stroškov za prevoz na delo spremenijo tako, da bi zaposlene spodbujal k uporabi javnega potniškega prometa”.

Letna vozovnica

Marjeta Benčina iz društva meni, da bi bila rešitev uvedba letne vozovnice, ki bi po izračunih Mateja Gabrovca stala 400 evrov.

“To pomeni, da bi bil mesečni strošek za uporabnika 30 evrov, kar je poceni tako za uporabnika kot delodajalce, ki zaposlenim povrnejo stroške prevoza na delo,” je poslancem na odboru za infrastrukturo pojasnjevala Benčinova. Prepričana je, da se ljudem tako “več ne bi izplačalo v službo voziti z avtomobilom”.

A na drugi strani avtorji v končnem poročilu o ekonometričnem modelu za določanje cen vozovnic v JPP razkrijejo koristi, ki jih ima država od uporabe lastnih vozil za prihod v službo.

Trošarine na gorivo, letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu, davek od prometa motornih vozil in vinjete po oceni avtorjev samo od osebnih vozil proračunu navržejo 600 milijonov evrov.

Komentarjev 1
  • zdrej 09:29 26.junij 2012.

    Kako pa se naj vozim z javnim prometom od doma do MB. Do MB imam 50km po cesti, po železnici 75 km s tem da moram prevoziti še 10km z avtom, ker sploh ni povezav. Pa ne misliti, da živim ...prikaži večm v nekih rovtah. Avtobusi so tako redki, da je skoraj boljše, da jih ne bi bilo.