Slovenija
32 ogledov

Zaledeneli ventil prizemljil falcona

Jakič poletel s falconom Reševalni pas/Twitter
Vladnega falcona je v Moskvi pred mesecem dni prizemljil zaledeneli ventil za zagon motorja.

Do težav z desnim motorjem letala falcon pred mesecem dni v Moskvi je prišlo zaradi hudega mraza in posledično zaledenitve ventila za zagon motorja, piše v zaključnem poročilu o dogodku, ki ga je danes javno objavilo ministrstvo za obrambo. Zaključno poročilo so pripravili v 15. polku vojaškega letalstva Slovenske vojske (SV), poročilo o dogodku pa je spisal tudi pilot falcona Matjaž Kačičnik.

Falcon pokleknil pred mrazom

Kačičnik je v poročilu zapisal, da je posadka zaradi nizkih temperatur, med -12 in -18 stopinj Celzija, na letalo, ki je stalo na moskovskem letališču Vnukovo, prišla tri ure pred načrtovanim vzletom, da bi pripravila letalo in izpeljala vse za to predpisane postopke.

Posadka je želela letalo pripeljati na mesto za razledenitev, vendar je prišlo od napake pri samem zagonu desnega motorja, zagon se je namreč začel, a ne tudi uspešno končal. Nato so zagnali še levi motor, kjer pa ni bilo nobenih težav. Motor so ugasnili in poklicali servisni center RUAG AOG, jim pojasnili situacijo in že izpeljane postopke ter sledili navodilom za odpravo napake, je v poročilu pojasnjeval Kačičnik.

Neuspešno poskusili zagnati motor

Čeprav so sledili vsem navodilom, so bili poskusi zagona desnega motorja neuspešni. Servisni center je predvideval, da gre za napako elektronskega kontrolnega sistema motorja, a obenem so jim povedali, da na letališču Vnukovo nimajo ustreznega licenciranega tehnika za tak tip letala, ki bi jim lahko pomagal.

Zato je servisni center predlagal, da prekinejo vse postopke in se slišijo naslednji dan, ko bo v službi še dodatni specialist za motor. Posadka se je s tem strinjala, saj je bila ura že enajst zvečer, je zapisal Kačičnik. O tem so obvestili potnike, po telefonu pa tudi dežurnega 15. polka vojaškega letalstva SV in poveljnika letalskega transportnega oddelka SV.

Težavo odpravili naslednji dan

Naslednji dan je posadka po preučitvi sistema in analizi indikacij sklenila odpreti ventil za zagon motorja in ga nato vrniti v zaprti položaj. Nato so poklicali servisni center ter po njihovih navodilih nadaljevali z normalnim postopkom zagona motorja, kar jim je uspelo. Preverili so vse motorske parametre in ugotovili, da je z motorjem vse v redu in da lahko varno nadaljujejo z letenjem.

Zaradi okvare letala se je Jakič zadržal v Moskvi še dan kasneje. Ker je prav tisti dan pri njem v zvezi z zadevo Stožice potekala hišna preiskava, so nekateri ugibali, ali je že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev in se je s tem izognil pridržanju.

Jakič je danes ob robu obiska pripadnikov 72. brigade SV ponovil, da je za hišne preiskave izvedel od žene, ko so preiskovalci pozvonili na vratih in želeli vstopiti. Za okvaro pa so izvedeli, ko so že sedeli na letalu, je še povedal in dodal: "Mislim, da je posadka pravilno ravnala, da letala ni dvignila, če so jim inštrumenti kazali okvaro".

Komentarjev 8
  • Žurnalček 21:53 08.januar 2014.

    Od kdaj je Falcon dobil tretji motor. Da ga niso piloti mimgrede gor pršraufal , za vsak slučaj , da ga majo za rezervo ! Tko k Jeepi rezervn kolo !

  • Žurnalček 21:30 08.januar 2014.

    Ekipa ? Katera ekipa ? Mogoče pilotska posadka ? Ona se nima kaj obračat , ker niso mehaniki in sploh niso najprej vedeli za kaj gre. Takih reoplanov ima Desault 2x 2km samo v Nici parkiranih, da ne boste mislili ...prikaži veči , da je SVL 1 kaj posebnega in zahteva prednostno obravnavanje. !

  • Žurnalček 21:03 08.januar 2014.

    Cepci , če mislite , da se z letalom ravna tako kot z avtom - dejmo ga mal porint mogoče bo vžgal , ste ravno to prvo napisano. Zakaj se mešate v stroko o kateri pojma o pojmu nomate , ...prikaži več zraven gre pa še za letalo , ki je moralo peljati predsednika Vlade in Obrambnega ministra.. Ste ruknjeni vključno z novinarjem POP-a , da bo pilot ppravljal nekaj , pa da je potem on kriv za smrt potnikov. Ste pr seb !Pilot samo ugotovi napako nič drugega ! In pokliće uradno osebo za podroćje posameznega sklopa aviona !