Slovenija
89 ogledov

Zanesljivi srbski partnerji

Stisk rok Shutterstock
Na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) včeraj nastop srbskih podjetij, ki iščejo investitorje. V Srbiji registriranih več kot 1.300 slovenskih podjetij. "Kar rečejo, drži," pravi predstavnik enega Marko Lotrič.

V Srbiji je registriranih več kot 1.300 slovenskih podjetij, kar je daleč največ med vsemi tujimi investitorji v Srbiji. Slovenska podjetja v tej državi zaposlujejo skupno približno 35.000 delavcev. Srbija postaja eden izmed zanimivejših trgov tudi za manjša slovenska podjetja, ki se na tuje trge šele podajajo. Srbska mesta so potencialne partnerje med slovenskimi majhnimi in srednjimi podjetji na GZS vabila včeraj.

Med tistimi podjetji, ki so se na nekdanjem skupnem jugoslovanskem prostoru že uspešno uveljavila, je tudi Lotrič Meroslovje, d. o. o. "Ustanovili smo podjetja v Zagrebu, Mostarju in Kragujevcu. Postavljamo infrastrukturo podjetja, veliko vlagamo v izobraženja in sodelovanja med hčerinskimi družbami," pravi Marko Lotrič. Razlike med temi podjetji, če izhajamo iz šaljivih pregovornih lastnosti posameznih narodov nekdanje skupne države, ne občuti, "res pa je, da v Srbiji veliko velja beseda, ki na koncu doživi notarski zapis oziroma kakršenkoli drug podpis listine". 

V Srbiji so potrebovali največ časa, da so dobili partnerja. "Ko pa smo ga dobili, se nanj lahko popolnoma zanesemo. Dobili smo ga prek sejma," pravi Lotrič. Po drugi strani pa so zelo hitro dobili partnerja na Hrvaškem. "Podjetje smo postavili na Reki, vendar pred časom vse skupaj prenesli v Zagreb in postavili tudi drugega direktorja. To mislim, da kar veliko pove."

Jezik!

Med največjimi težavami dobrega skupnega sodelovanja je jezikovna ovira. Tudi pri sodelovanju z državami nekdanje Jugoslavije, saj jeziki na tem območju za mlajše generacije predstavljajo povsem tuj jezik. "Mala in srednja podjetja največ izvažamo v sosednje države, kjer je jezikovna bariera nična. Vem, da se študentje naučijo jezika za komuniciranje v splošnem pogovoru. Še veliko pa manjka do tam, da začnemo brati standarde, da jih implementirano v delovni proces, da se začnemo s partnerjem pogovarjati v strokovnem jeziku," poudarja Lotrič.

Malim in srednjim podjetjem, ki se želijo uveljaviti na območju nekdanje Jugoslavije, svetuje, naj obiskujejo sejme, iščejo prave ljudi. "Ključnega pomena je, da dobimo pravega, poštenega človeka!"

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.