"Mercator veliko večino izdelkov nabavlja pri lokalnih, slovenskih dobaviteljih. Aktualne težave na mejah za zdaj ne vplivajo na Mercatorjeve oskrbovalne verige. Če pa bi popolne zapore mej trajale več dni, pa bi to vplivalo na blagovne tokove in bi oskrbovalne poti morali prilagoditi. Verjamemo, da bodo države v regiji našle ustrezne rešitve za nemoten potek blagovne menjave," pravijo v Mercatorju.
Tovornjake naročamo prej, prejemnike blaga pa redno obveščajo
"Tudi v Gorenju seveda občutimo posledice zaradi spora med Hrvaško in Srbijo ter zapiranja meje, vendar zaenkrat to še ne predstavlja pomembnejše gospodarske škode," pravijo v Gorenju.
Zaprtje meje ovira dostavo določenih materialov oziroma komponent iz JV Evrope za proizvodnjo aparatov v Sloveniji, zato kamionski promet preusmerjajo predvsem preko sosednjih držav, kot alternativno pot so že uporabili ladijski prevoz.
Določene težave se pojavljajo tudi pri transportu končnih izdelkov iz proizvodne lokacije v Sloveniji na trge, kjer je treba prečkati hrvaško-srbsko mejo ter tudi tudi v obratni smeri, iz Gorenjevih tovarn v Srbiji proti Zahodni Evropi.
"Razmere skušamo obvladovati s prilagajanjem transportnih poti, vendar bodo omenjene težave nedvomno imele določen negativen vpliv na obratni kapital in transportne stroške," dodajajo v Gorenju, kjer so že zjutraj povedali, da se soočajo s podaljšanim časom voženj tovornjakov. "To upoštevamo pri planiranju transportov (torej tovornjak naročimo toliko prej). Na daljše čase za dostavo so pripravljeni tudi prejemniki, ki jih o razmerah sproti obveščamo."
Ker ni bilo nujno, so prestavili pošiljko
V avtoprevozniškem podjetju Jurčič & Co. so nam povedali, da na to področje vozijo redko, da pa so imeli napovedanih nekaj pošiljk, a so se z naročniki dogovorili, da jih bodo za kakšen teden ali dva prestavili, da se zadeve rešijo.
Avtoprevozništvo Ploj je v torek prek Srbije poslalo tovornjak s 30 tonami težkim strojem. "Na meji je bila čakalna doba deset ur, kar je pomenilo izgubo enega dneva, saj je moral voznik tovornjaka na meji nato imeti še dnevni počitek. Ker je šlo za izredni prevoz, je to pomenilo okrog 800 evrov dodatnih stroškov. Vračal se bo najbrž prek Bosne,“ so pojasnili v podjetju.
dezurni@zurnal24.si
Ti vehementni in prepotentni,samozaljubljeni hrvati so nadloga EU,kot begunci,saj niso popolnoma nič boljši od najnovejših prišlekov.Naj se zamislijo slovenski politiki,ker so jim daki soglasje za pristop v EU,žal.