Zaradi pomanjkanja dežja je na Primorskem že povečana požarna ogroženost, vendar pa trenutno stanje v Sloveniji še ni kritično, je za STA povedal namestnik poveljnika Gasilske zveze Slovenije (GZS) Darko Muhič.
Največja nevarnost za nastanek požarov je na območjih Obale, Goriške in Krasa, pri čemer največji indeks požarne ogroženosti velja za Obalo.
Kot je pojasnil Muhič, v prvem polletju letošnjega leta težav z gašenjem požarov v naravi niso imeli. Zaradi obilnih padavin in snežne odeje, ki se je dolgo zadržala, jih je bilo namreč izredno malo.
Požarov zaenkrat še ni
V zadnjih dneh pa je nastopilo obdobje toplega in sončnega vremena, na zahodnem delu Slovenije so pihali tudi rahli vetrovi. Število požarov po Muhičevih besedah še ni problematično, prihaja pa do posameznih požarov v zahodnem delu Slovenije.
V četrtek je tako dvakrat zagorelo ob železniški progi v Občini Divača, zaradi iskrenja zavor vlaka je zagorela suha trava in podrast na površini hektarja in pol. Gorelo je tudi v bližini Komna in pri Gažonu. Danes dopoldan je prišlo do manjšega požara v naravi v bližini Šempetra pri Gorici.
V Sloveniji veliko večino požarov v naravi povzročijo ljudje z nepravilnim ali malomarnim ravnanjem. Del požarov pa lahko sicer povzročijo tudi udari strele ali tehnična sredstva (železniški vagoni, daljnovodi,..).
Nevarna lahko tudi vožnja po suhi travi
Če se bo suho vreme še nadaljevalo, v GZS odsvetujejo vsako kurjenje, požiganje ali izvajanje dejavnosti, ki bi lahko povzročile požar. V kolikor pa ljudje opazijo dim ali ogenj, svetujejo, naj o tem čim prej obvestijo Center za obveščanje na telefonsko številko 112 ali policijo na telefonsko številko 113.
Če se bo povečalo število požarov v naravi, bi lahko bila ob podobnih vremenskih pogojih požarna ogroženost naravnega okolja razglašena v prihodnjem tednu. O tem bodo ljudi obvestili prek medijev, v tem primeru pa bo prepovedano vsako kurjenje ali uporaba odprtega ognja.
Muhič pa še opozarja, da je lahko nevarna tudi vožnja z osebnimi vozili po suhi travi, "saj lahko pride zaradi visokih temperatur na ohišjih katalizatorjev do vžiga trav in posledično tudi do vžiga vozila".