Legendarni "El Traktor" Tim Declercq, eden najbolj spoštovanih in priljubljenih pomočnikov v kolesarskem svetu, ki je tekom svoje kariere ure in ure preživel na čelu glavnine v lovu za ubežniki, je tekom letošnjega leta sporočil, da bo sezona 2025 njegova zadnja med profesionalnimi kolesarji.
Človek, ki je bil v zadnjih desetih letih ključen člen pri dominanci "volčjega krdela" QuickStepa na spomladanskih klasikah, bo pri 36 letih kolo postavil v kot. V pogovoru za Het Nieuwsblad pa je razkril, kaj je bil glavni razlog za takšno odločitev. Ugibalo se je, da ob iztekajoči dveletni pogodbi z ekipo Lidl-Trek preprosto ni dobil nobene zadovoljive nove ponudbe, a to naj ne bi bil ključen razlog. Legendarni Belgijec naj bi se namreč zavedal, da so dirke in današnji način dirkanja vse bolj nevarni, zato je prišel čas, da se poslovi.
"Ni šlo za enostavno odločitev. Še vedno uživam na kolesu. Včeraj sem treniral s prijatelji, ko me je zadelo, koliko bom pogrešal ta socialni del našega športa. Celo same treninge bom pogrešal. Ta občutek, da se izboljšujete, gradite svojo kondicijo. Želel bi si še ostati del ekipe, ampak na žalost to ni bilo mogoče," je svoje srce v pogovoru za Het Nieuwsblad odprl kolesar, ki je postal sinonim za zvestobo in osebno žrtvovanje.
"Žal ne moram iti v podrobnosti, ampak prišlo je do telefonskega klica, da bi lahko podaljšal pogodbo. A nato se je sponzor odločil, da si želi pomladiti kader. To me je močno prizadelo, a sem se odločil, da to vzamem kot znak, da je čas za nekaj drugega. Morda bi si lahko našel 'neko ekipo', toda zadnjih deset let sem vozil za same vrhunske ekipe. Zdaj pa ne stojijo več v vrsti za moje usluge. V najboljšem primeru bi morda dobil pogodbo za še eno leto. Potem je bolje, da se takoj posvetim nečemu povezanem z mojo diplomo, za katero sem se tako dolgo učil," je pojasnil, kako je prišlo do odločitve, da za prihodnjo sezono ne podpiše za nobeno ekipo.
A iztek pogodbe in pomanjkanje snubcev naj bi bili zgolj povod za odločitev o upokojitvi. Pravi razlog naj bi bil, da se vse bolj zaveda, koliko ob tem modernem načinu dirkanja kolesarji tvegajo na cestah. "Ja, ne upam si več tvegati, kot sem to nekdaj počel. Nevarnosti našega športa mi precej hodijo po glavi in s strahom se ne da dirkati. Nočem iz muhe delati slona, ampak kot izkušeni kolesar se preprosto zavedam, kako nevarno je vse skupaj. Prav tako kot oče dveh otrok drugače gledam na celotno situacijo."
"Pri mnogih kolesarjih vidim, da drugače gledajo na to. Vozijo z idejo, da jim je vseeno, če bodo imeli nesrečo. Tu si lahko dovolim, da omenim ime Mateja Mohoriča, ki je kolesar, ki tako kot vsi ostali, želi voziti čim bolj ekonomično. In to spoštujem, Ampak to počne tako, da pred zavoji zavira pozno kolikor se le da, zaradi česar mnogokrat odreže druge kolesarje. In to vodi do padcev. Ne njegovih, ampak kolesarjev za njim," je bil ob svoji razlagi nevarnosti današnjega dirkanja precej specifičen, ko je izpostavil ravno našega kolesarja.
A je argumentiral, zakaj se je odločil, da ponudi ravno Mohoriča kot glavni primer. "Pred zadnjo etapo dirke po Franciji je dobesedno rekel, da bo dal vse od sebe na spustu z Montmartra in da mu je vseeno, če pristane za ekipno mizo na zaključni večerji, ali v bolnišnici. Vsi si mislijo, da je to odličen citat, a kaj če bi s svojim padcem s seboj pobral še deset drugih kolesarjev? S tem pa imam težave," je s kritiko na račun našega kolesarja zaključil Declercq.
Legendarni Belgijec je sicer do konca obširnega intervjuja še pojasnil, da mu je bilo ob družinskih obveznostih vse težje kombinirati družinsko življenje z življenjem profesionalnega športnika ter da ima z diplomo iz športne vzgoje trdne temelje za prihodnost. Prav tako je še pudaril, da bo svoje otroke zaradi nevarnosti poizkušal prepričati, naj se ne podajo v kolesarske vode. "Škoda, saj gre po drugi strani za prekrasen šport, ki vas kot osebo nauči toliko pomembnih stvari," je zaključil legendarni "El Traktor", ki je bil leta 2020 v anketi med profesionalnimi kolesarji izglasovan za najboljšega pomočnika v svetu kolesarstva.
Moho vozi kot na GP dirkah. Bremzaj čim kasneje, tako dobiš prednost. Traktor nima za burek.