Četrta etapa ženske kolesarske dirke po Franciji je bila v znamenju nizozemskih kolesark, ki so zasedle prva štiri mesta. Svojo prvo zmago v profesionalni karieri je zabeležila Yara Kastelijn (Fenix Deceunick), ki je v dolgem begu 14 kolesark, ki so imele že več kot deset minut prednosti, zdržala najdlje. Na koncu je bila minuto in 11 sekund hitrejša od Demi Vollering, ki je imela na krajšem zaključnem vzponu največ moči v skupini favoritinj. Tretje mesto je zasedla še ena izmed ubežnic Anouska Koster, četrto pa svetovna prvakinja Annemiek Van Vleuten.
Vodilna v skupnem seštevku Belgijka Lotte Kopecky (Team SD Worx-Protime) je za moštveno kolegico Vollering, ki se je prebila na drugo mesto, zaostala za 16 sekund, tako da je njena prednost zdaj manjša, znaša 43 sekund. Južnoafričanka Ashleigh Moolman-Pasio se je prebila na tretje mesto, za vodilno zaostaja 51 sekund. Isti zaostanek imajo še Poljakinja Katarzyna Niewiadoma, Italijanka Elisa Longo Borghini in Van Vleuten. Zmagovalka četrte etape se je prebila na sedmo mesto, za vodilno zaostaja točno minuto.
A na žalost si najdaljše etape (177 kilometrov) letošnjega Toura za ženske ne bomo zapomnili zgolj po fantastični zmagi Yare Kastelijn ter razburljivem spopadu najboljših kolesark sveta na zaključnem vzponu, temveč tudi po novem incidentu, katerega so znova povzročili motoristi s spremljevalnim osebjem.
Te so na veliko žalost precej zaznamovali že moško dirko, kjer je slovenskim navijačem najbolj ostal v spominu incident, ko sta neprevidna motorista, ki sta prevažala fotografa in snemalca, pokvarila napad našega Tadeja Pogačarja na Jonasa Vingegaarda, potem ko sta vozila preblizu obema kolesarjema in se v gneči navijačev nato nista uspela pravočasno umakniti. V enaki zagati se je v 17. etapi med vzponom na Col de la Loz znašel tudi Vingegaard, ki je bil potem, ko se je že znebil Pogačarja in vseh konkurentov, prav tako ujet v zastoju motoristov, ki pa takrat na srečo vsaj niso vplivali na končni razplet.
A nič od tega se ne da primerjati z incidentom iz četrte etape ženske dirke, ko sta se motorista povsem nepotrebno na nevarnem mestu želela prebiti mimo ubežnic. Najprej je prvi izmed motoristov preprosto odrinil kolesarsko Kathrin Hammes iz svoje poti, medtem ko jo je naslednji motorist pri svojem prehitevanju skorajda zbil s kolesa.
I've really enjoyed watching @LeTourFemmes, but in what universe is a motorbike allowed to push a rider out of the way?? Or is it just to let her know the next motor is about to take her out? If you can't pass safely, don't pass. We need better education for some motorbike… pic.twitter.com/w3CkDGv6aX
— Adam Hansen (@HansenAdam) July 26, 2023
Po novem incidentu motoristov je tako znova završalo po kolesarskem svetu, oglasil pa se je tudi legendarni kolesar Adam Hansen, ki je tekom svoje kariere odvozil kar 29 velikih tritedenskih dirk (Giro, Tour, Vuelta), že več let pa opravlja vlogo predsednika Profesionalne zveze kolesarjev, kjer si prizadeva predvsem za varnost kolesarjev in kolesark.
"Resnično uživam v spremljanju ženskega Toura, toda v katerem vesolju ima motorist pravico odriniti kolesarko iz svoje poti? Ali je bilo to le zato, da ji je dal vedeti, da jo bo naslednji motorist sklatil s kolesa? Če ne morete varno prehitevati, ne prehitevajte. Potrebujemo boljše izobraževanje za nekatere motoriste," je bil po dirki besen 42-letni legendarni kolesar. "Če ne moreš prehitevati brez tega odriva, potem pač počakaš. Enostavno. Tako kot pri moški dirki. Včasih je potrebno počakati tudi po pet minut, da lahko varno prehitiš," je še odgovoril na nekatere komentarje, da niti ni šlo za pravi odriv.
If you can't pass without the push, then wait. Simple. Just like in men's racing. Sometimes they wait 5 min in men's racing to pass.
— Adam Hansen (@HansenAdam) July 27, 2023
V debato sta se po tem incidentu vključila tudi dva izmed velikih kolesarskih zvezdnikov. Medtem ko je Magnus Cort Nielsen zahteval, da bi na splošno prepovedali motoristom s fotografi prehitevanja med dirko, je Thomas de Gendt predlagal, da bi na določenih delih etape preprosto uvedli sektorje, kjer je motoristom prepovedano prehitevati. Organizatorji namreč dobro vedo, kje je cesta preprosto preozka za varno prehitevanje in bi tako že pred začetkom etape lahko dali motoristom vedeti, da na teh območjih ne smejo prehitevati kolesarjev.
It should just be banned for the motorbike photographers to pass through the race
— Magnus Cort (@MagnusCort) July 26, 2023
Maybe it’s an idea to think about “no pass zones”. If the organisers know a climb or road is to narrow to pass safely then that road is marked red on the map and no vehicle can pass. Mark the beginning and end with a sign.
— Thomas De Gendt (@DeGendtThomas) July 27, 2023
Malo pretiravate, tam se ni dogajalo nič odločilnega...Tisto, ko je Tadej skočil v napad in moral potem vse skupaj opustiti pa je druga pesem..Morda bi takrat ušel in naredil pravo razliko...Tisto je res bilo "morilsko"..
Pred leti je Štanglja na Vuelti zbil motorist. Kako se je končalo, se ne spomnim.
Bolj se mi zdi nevaren drugi motorist. Z levim prtljažnikom je zadel ob njeno balanco. K sreči ni bilo nič. Če bi zapel za njo, bi kolesarka grdo padla.