Množični padec, ki je zaznamoval četrtkovo četrto etapo dirke po Baskiji, odmeva v kolesarski karavani in tudi v širši športni srenji. Direktor dirke Pariz - Roubaix Thierry Gouvenou je prepričan, da so padci posledica prevelikih hitrosti, predsednik francoskega sindikata kolesarjev Pascal Chanteur pa opozarja na kolutne zavore.
Direktor enodnevne klasike Pariz - Roubaix je v pogovoru za športni časnik L'Equipe pred nedeljsko dirko povečano hitrost izpostavil kot enega od razlogov za naraščajoče število nesreč na velikih kolesarskih dirkah.
"Stop, stop, stop, končajmo masaker. Začnimo razmišljati o težavah s hitrostjo," je pozval Gouvenou in dodal: "Dosegli smo ogromen napredek pri aerodinamiki in zaviranju. Vozimo veliko prehitro."
Gouvenou je spregovoril po hudi nesreči na dirki po Baskiji. V množičnem padcu, v katerem je zdravniško pomoč potrebovalo deset kolesarjev, so bili udeleženi tudi trije najbolj izkušeni zmagovalci največjih dirk, Danec Jonas Vingegaard, Belgijec Remco Evenepoel in Slovenec Primož Roglič.
- Z Jonasom je dosti huje, kot so sprva mislili
- Noro razkritje! Jonas že pred meseci opozoril na nevarnost ravno tega spusta!
"Vsi smo lahko opazili, da število padcev narašča. Zato se moramo zavedati, da padci niso le posledica proge. Po mojem mnenju, govorim tudi kot nekdanji kolesar, so padci posledica hitrosti," je opozoril Gouvenou.
Ob tem je omenil, da ga je več voznikov v spremljevalnih avtomobilih dirke in na motorjih opozorilo, da se bojijo za lastno varnost, ko lovijo kolesarje med spusti z gorskih prelazov, ko dosegajo hitrosti tudi več kot 100 km/h.
Gouvenou je za nedeljsko dirko sprejel nekaj previdnostnih ukrepov. Med drugimi je dodal "šikano" pred najtežjim kamnitim odsekom v gozdu Arenberg, da bi zmanjšal hitrosti.
Predsednik francoskega sindikata kolesarjev Chanteur pa je v pogovoru za francosko tiskovno agencijo AFP vse odločevalce v kolesarstvu pozval k pogovoru o varnosti športnikov in sprejetju ukrepov.
"Tako ne moremo nadaljevati," vztraja nekdanji profesionalni kolesar, ki obsoja predvsem uporabo kolutnih zavor, za padce pa posredno krivi tudi lobi proizvajalcev koles.
"Ali moramo počakati, da se zgodi še ena smrt? Da se kolesarju odrežeta obe nogi in izgubi življenje med tekmo, da se ljudje začnejo zavedati? Če je takšno splošno mnenje, ne bomo čakali zelo dolgo, da se bo to zgodilo," je bil ogorčen.
Za kolesarskega sindikalista glavno težavo predstavljajo kolutne zavore, ki po njegovem mnenju niso ustrezna oprema za cestne dirke. Omogočajo namreč "zasilno, brutalno, instinktivno zaviranje", zaradi katerega "takoj naredite napako".
"Enako velja za prestave. Po klancih navzdol vozijo s hitrostjo 80 km/h. Ko padeš, se ne moreš rešiti."
Ob "vse bolj avantgardni opremi" s prstom kaže na proizvajalce koles. "Ko so nameščali kolutne zavore, smo jih prosili, naj zaokrožijo ostre robove koluta. Prišlo je do spora, češ da bi bil strošek evro na kolut in da so prodali deset milijonov kosov. Ampak to ni moj problem, če s tem obvaruješ kolesarja pred tem, da bi mu odrezalo nogo, prst, roko."
"Na nas je, ali želimo ostati prepuščeni na milost in nemilost industrialcev," je dejal. "Od njih je odvisno, ali želijo še naprej imeti nesreče na svoji vesti ali celo smrti."
Kar se tiče pa disk zavor , sedaj veste zakaj je naredil tisto salto Mohorič . Že čeljusti zablokirajo kolo , če se ustrašiš in prehitro stisneš , koluti pa ne dovolijo nobenega stiskanja pogojenega s strahom , kajti ti… ...prikaži veči ti diski nimajo in ne bodo imeli nikoli ABS a gume so pa brez profila in brez zračnic ! Jaz sem enkrat iz tunela Izole pritisnil čeljusti , zadnje zablokiralo in zradiralo gumo do platna . Če notri ne bi bilo zračnice , bi bremzal še z prazno gumo .
Kolesarji nimajo svojega sindikata , kot ga imajo F1 in ki bi svojim članom prepovedali tekmovati . Zakaj so bile na tem ovinku ogromne skale . Niso priletele s hriba ampak so jih tam postavili zato , da niso sprehajalci… ...prikaži več mogli parkirati v tisti hosti . Namerno postavljeni , ki bi lahko ubile 3-8 kolesarjev . Šumaher je z glavo in trdo čelado udaril v veliko manjšo skalo z OGROMNO manjšo hitrostjo , pa vemo kako je !
Ja pajade, postaviti radarje in na cilju placevati kazen, a ne, idiot!!! A so to mogoce hitrostne dirke ali sminkanje z elegantno voznjo!??