Fia je v Kanadi ekipam poslala sporočilo, da bo t. i. blown diffuser (v času, ko dirkač ne pritiska na plin) prepovedan od VN Velike Britanije v Silverstonu naprej. Na četrtkovem zasedanju tehničnega odbora Fie pa so to dokončno potrdili, poroča autosport (uradnega sporočila Fie sicer še ni). Gre za kontroverzno odločitev, saj sredi sezone tako velikega elementa na dirkalniku še nikoli niso prepovedali, obenem pa to pomeni le dodatne stroške za ekipe, ki so ga imele. Od prihodnje sezone pa namerava Fia preusmerjanje izpušnih sistemov na zadnji difuzor povsem prepovedati.
Pozitivna posledica je, da bi to moralo izenačiti konkurenco: ekipe Sauber, Toro Rosso, Williams, Virgin in Hispania, ki ga niso imele, bi lahko nadoknadile tudi po sekundo na krog, Red Bull, ki je imel najbolje razvitega, pa lahko od vseh ekip izgubil največ. "Počakajmo na Silverstone, ko bomo videli, kakšen bo dejanski efekt," je v Montrealu dejal vodja Ferrarija Stefano Domenicali, ki po tihem vseeno pove, da pričakuje povsem novo prvenstvo, ko se razmerje moči pri vrhu lahko spremeni. Da je res nekaj na tem, kaže odziv tehničnega direktorja Red Bulla Adriana Neweyja: "To je absurdno."
Kaj je blown diffuser in kdaj je sporen?
Poskušajmo razložiti na čim bolj poenostavljen način. Na dirkalniku formule 1 je izpušni sistem pred zadnjo pnevmatiko, da lahko nato vroč izpušni zrak preusmerijo na difuzor na zadku dirkalnika. To pospeši pretok zraka skozi difuzor in dirkalnik pridobi na oprijemu. To je zakonito. Normalno motor izpuhe proizvaja, ko dirkač pritiska na plin. Ko pa ne, izpušnih plinov in posledično dodatnega pretoka na difuzorju ni. Ekipe z vrha razpredelnice so letos svoje motorje prilagodile tako, da zrak piha skozi izpuh in na zadnji difuzor, tudi ko dirkač ne pritiska na plin. Ta zrak so naredile vroč, da ima še večji vpliv na difuzor. To pa je nezakonito.