Nekdanji dirkač formule 1 Brazilec Felipe Massa v zakulisju že nekaj časa bije pravno bitko, s katero poskuša izpodbijati razplet sezone 2008, v kateri ga je v boju za naslov svetovnega prvaka za točko ugnal Lewis Hamilton.
Britancu je do naslova posredno pomagala afera Crashgate, za katero so bili odgovorni pri Renaultu. Šefi francoske ekipe so na VN Singapurja zrežirali nesrečo Nelsona Piqueta ml. in s tem Fernandu Alonsu pomagali do zmage. Hamilton je tisto dirko končal na tretjem mestu, Massa pa je zaradi smole z varnostnim avtomobilom nazadoval na 13.
O naslovu prvaka je sicer odločala zadnja dirke sezone v Braziliji, kjer je Massa zmagal, Hamilton pa je s prehitevanjem v zadnjih ovinkih rešil ključne štiri točke za ubranitev prednosti.
Tedanji šef F1 Bernie Ecclestone je leta kasneje priznal, da bi morali dirko za VN Singapurja razveljaviti, vendar s takratnim predsednikom Fie Maxom Mosleyjem nista imela poguma za takšen korak. "Naš šport smo želeli obvarovati velikega škandala," je priznal Ecclestone in dodal, da svojo odločitev obžaluje še danes.
Massa se je takoj po razkritju, da sta bila tako Ecclestone kot Mosley seznanjena z vsemi podrobnostmi škandala, podal v lov za pravnimi nasveti in pričel graditi primer, s katerim bi za zeleno mizo prišel do naslova.
Njegovi poskusi so izzvali pomisleke, češ da bo s tem ustvaril nevaren precedens, zaradi katerega bi morali pod drobnogled vzeti tudi razplet sezone 1994, v kateri je Michael Schumacher na zadnji dirki trčil v Damona Hilla, pa tudi sezone 2021, v kateri je Max Verstappen s pomočjo kontroverzne odločitve direktorja dirke Michaela Masija končal vladavino Hamiltona.
"Dirka v Singapurju je bila predmet preiskave, ker je prišlo do manipulacij. A ker so s preiskavo čakali do naslednjega leta, razpleta prvenstva niso mogli več razveljaviti, ker je takšno pravilo. Po 15 letih pa slišimo, kako sta Ecclestone in takratni direktor dirk Charlie Whiting vse vedela že leta 2008, vendar nista hotela škodovati ugledu formule 1. V mojem primeru ne gre za športna ali tehnična pravila, zato je treba razlikovati med tem, kar se je zgodilo leta 2008 oziroma v letih 1994 in 2021."