Upokojeni dirkač David Coulthard, ki je v času aktivne kariere dirkal za Williams, McLaren in Red Bull, je za BBC spregovoril o smrti Julesa Bianchija, ki se je usodno ponesrečil na lanskoletni dirki za VN Japonske.
''V zadnjih dveh desetletjih smo se navadili, da dirkači od hudih nesreč odkorakajo nepoškodovani, kot na primer Robert Kubica leta 2007 v Kanadi ali Mark Webber leta 2010 v Valencii. To je dokaz o delu, ki je bilo opravljeno za izboljšanje varnosti po dogodkih na VN San Marina, na kateri sta v dveh ločenih nesrečah življenje izgubila Ayrton Senna in Roland Ratzenberger,'' je povedal Coulthard.
''Bianchijeva nesreča je bila bizarna. Možnosti, da bi v predelu dirkališča, kjer so plapolale dvojne rumene zastave, zapeljal s steze in trčil v žerjav, so izjemno majhne. Pred njim se je najhujša nesreča po smrti Ayrtona Senne pripetila na Madžarskem leta 2009, ko je del vzmetenja zadel čelado Felipeja Masse, ki je utrpel zlom lobanje. V obeh primerih smo se nečesa naučili. Po Massini nesreči so čelade postale močnejše. Po Bianchijevi nesreči so iz varnostnih razlogov sprejeli dve ključni odločitvi. Prva je bila ojačanje bolida. Druga je uvedba virtualnega varnostnega avtomobila v določenih okoliščinah na dirki,'' je pojasnil Britanec.
''Virtualen varnostni avto dirkačem onemogoča odločitev, za koliko bodo upočasnili, ampak morajo voziti v določenem časovnem okvirju. S tem se možnosti za nesrečo še pomanjšajo, a vseeno ne izginejo. Že 80 km/h je dovolj, da pride do akvaplaninga in dirkalnik zleti s steze,'' je povedal Coulthard.
''Največjo nevarnost predstavlja izpostavljena glava dirkača. O odprtih dirkalnikih in o tem, kakšno nevarnost prinašajo, je bilo ogromno razprav. V zadnjih letih je bilo narejenih več sprememb, ki pripomorejo k varnosti dirkačeve glave, in FIA še naprej raziskuje v tej smeri. Vse novitete so imele nekakšno pomanjkljivost, zato se do zdaj niso vmešavali v DNK našega športa, v katerem so bili dirkalniki vedno odprti. Na tem mestu bi lahko potegnili vzporednico z boksom, kjer profesionalci še vedno ne uporabljajo zaščite za glavo, čeprav je to v navadi v amaterskih katergorijah.''
''Nihče, ki se ukvarja z motošportom, ne živi v iluziji, da njegovo početje ni nevarno. Čeprav v F1 nismo beleželi smrtnega izida od Senne do Bianchija, pa je bilo v drugih kategorijah kar nekaj smrtnih primerov. Nevarnost je del življenja in od življenjskih odločitev je odvisno, ali ji boš izpostavljen bolj ali manj. Vsi, ki sedejo v dirkalnik, se zavedajo, da je njihovo življenje v nevarnosti, vendar se vseeno tako odločijo.''
''Vsakdo, ki je udeležen na dirki, je v nevarnosti. V mojem času v F1 sta umrla dva reditelja. Čeprav sta stala na varnem mestu, so jih zadele razbitine. Enako velja za obiskovalce. Za njihovo zaščito se počne vse mogoče, a vedno obstaja možnost, da se bo nekaj zgodilo. Ko dirkalniki potujejo z več kot 350 km/h, se je tveganja nemogoče znebiti. Na vstopnici piše: 'motošport je nevaren'. Ista fraza se ponovi na prepustnici za vstop v paddock F1. Kot je pokazala Bianchijeva nesreča, je nevarnost še kako prisotna,'' je sklenil 44-letnik.