Za začetek neposredno vprašanje: kdo bo prvak?
Vsekakor ima najlepšo možnost Alonso. Poznamo njegove kvalitete in izkušnje. On že ve, kako se osvaja prvenstva. Njemu bi moralo biti najlažje.
Kaj pričakujete od Abu Dabija? Steza je prava za Red Bull.
Ja, res je. Gotovo bomo spet gledali njihovo prevlado, a Alonso je pameten in ve, da mu je tretje mesto dovolj. Saj ste brali, da je Dietrich Mateschitz izjavil, da ne bodo imeli ekipnih ukazov, pa čeprav zato ne osvojijo prvenstva.
Pa je to res fair play Red Bulla ali gre bolj za prodajanje megle, če pa vemo, da so vso sezono favorizirali Vettla?
Ne, mislim, da gre za fair play. Zanje je fair play, da dajo maksimalne pogoje Vettlu, ki ga podpirajo že 11 let. On je njihov proizvod, je produkt njihove dirkaške šole. Webber pa je samo zunanji sodelavec s pogodbo, ki bo leta 2012 zagotovo odšel v drugo ekipo. Iz njihovega zornega kota, z njihovega marketinškega vidika je le Vettel njihov dirkač. On je zaradi njih pred dvema letoma zavrnil Ferrarijevo ponudbo. Druga stvar je, da je imel Vettel letos ogromno smole. Lahko bi že v Belgiji postal prvak, če le ne bi sam in tehnična ekipa naredili toliko napak. Moje mnenje je, da je mnogo boljši dirkač od Webbra. Marku se je letos marsikaj poklopilo. Po svoji zaslugi je nazadnje zmagal v Silverstonu, na Madžarskem je denimo zmagal le zato, ker je Vettel spet naredil napako. In tretjič: marketinško se Red Bullu bolj splača, da izgubijo naslov, kot pa da Vettel spusti predse Webbra. Kontroverznost ni dobra stvar. Oni pač igrajo na to karto. Če zmagajo, super, če pa izgubijo, vseeno super.
Po vašem torej letos naslov zasluži le Vettel? Alonso ne?
Vsekakor Vettel! Bil je boljši in imel je boljši dirkalnik. Naredil je nekaj napak, predvsem pa jih je delala ekipa, kot je bilo to v Koreji, ko jim je odpovedal motor. Alonso je sicer zelo dobro izkoristil potencial od angleške dirke naprej. Alonso je konstanten dirkač in zelo pameten. A če gledamo vso sezono … bi moral biti prvak Vettel.
Bo zaradi dogodka iz Hockenheima Alonsov naslov s črno piko, če ga osvoji za manj kot sedem točk?
Ne. To je bilo povsem v redu. Pravilo o prepovedi ekipnih ukazov je neumno. To ekipe tako ali tako delajo. Ferrari je to nazadnje naredil pred tremi leti, ko je prvak postal Räikkönen. Edino, kar so naredili narobe, je, da so to storili tako javno in na zelo nespreten način. Sicer pa je to normalna stvar. Tako je formula 1 vedno delovala. To je ekipni šport. Na tak način je naslove s Ferrarijem osvajal Schumacher, ko je imel dirkača, ki je delal zanj.
Katera je bila ključna dirka sezone?
Najbrž VN Turčije, kjer sta red bulla trčila. Tam se je pokazalo, da Webber ne želi spustiti Vettla oziroma Vettel Webbra. Pravi ključni trenutek pa je bila Koreja, ko bi Vettel moral zmagati in bi bila zdaj zgodba povsem drugačna. A je, kar je. Sta pa ti dve dirki vsekakor definirali Red Bullovo usodo.
Mladen JergovićKontroverznost ni dobra stvar. Oni pač igrajo na to karto. Če zmagajo, super, če pa izgubijo, vseeno super.
Red Bull je osvojil konstruktorski naslov. Adrian Newey je dokazal svoje mojstrstvo.
Adriana poznam osebno. Je super tip. Profesionalno pa je genij, intuitivni dizajner. Marsikaj dizajnira, še preden da idejo v računalnik. Pri Red Bullu ima proste roke: pri tehničnih zadevah, pri izbiri sodelavcev, poteku procesa dela, konstruiranju dirkalnika ... Dobil je tudi primerno finančno podporo. Vse to, kar je imel prej pri Williamsu in McLarnu, in na ta način je že takrat zmagoval. Mateschitz je naredil dobro delo, da ga je dobil v ekipo. Prvih nekaj let jim ni šlo, zdaj pa žanjejo sadove dobrega dela. Konstruktorski naslov je povsem zaslužen.
Zgodba sezone je Michael Schumacher. Je bila njegova vrnitev napaka?
Ja. To je bila napaka. Sam in ekipa sta povsem napačno presodila, da se lahko vrne na stara pota. Danes so razmere v formuli 1 povsem drugačne, saj ne favorizirajo dirkača, ki je velik deloholik, ki mora za uspeh veliko delati, veliko testirati, imeti prav vse na svojem mestu, vključno z drugim dirkačem, in opremljevalca s pnevmatikami, ki bo z njim tesno delal. Šele potem lahko Schumacherjev talent pride do izraza. Letos se pač to ni zgodilo, saj ni več testiranj med sezono, gume so za vse enake, dizajn dirkalnika mu ni ustrezal, pa tudi drugi dirkač ni imel pogodbe, po kateri bi moral delati zanj. Res povsem napačna ocena. Ne vem, zakaj so želeli, da pride. Morda zaradi denarja. Zanimivo in sumljivo je, da pogodba za 2011 z njim še ni podpisana. To lahko pomeni eno ali drugo. Moje mnenje je, da bi se moral umakniti. Tudi naslednje leto ne bo pogojev, ki bi mu ustrezali. Ne trdim, da je slab, je fantastičen dirkač, a pogoji mu ne ustrezajo.
Med sezono se večinoma govori o Ferrariju, Red Bullu, McLarnu in Mercedesu. Kaj pa drugi? Kdo je imel dobro sezono?
Relativno dobro sezono je imel Sauber, ki se je vrnil od mrtvih. Z zelo nizkim proračunom je naredil veliko. Williams je sredi sezone izboljšal aerodinamiko in bil v drugi polovici povsem prerojen. To bo tudi rešilo Nica Hülkenberga. Tu je še Robert Kubica, ki je že zrel za zmage in naslov, a se to še nekaj časa ne bo zgodilo. Je eden od štirih najboljših dirkačev v formuli 1 ta hip. Nima pravega dirkalnika in to je res škoda.