V novi sezoni se obeta nekaj sprememb na tehničnem področju; pogonski agregati bodo po novem v vseh dirkalnikih 1,6-litrski s pomočjo turbinskega polnilnika, vsa moštva pa bodo morala uporabljati enako brezfosilno gorivo, ki ga bo dobavljal uradni dobavitelj P1 Fuels.
Nekoliko drugačen bo tudi sistem točkovanja. Ne bo več ločenega dodatnega točkovanja za sobotni del relija, največ točk (sistem 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1) bodo dobili dirkači v nedeljo po koncu dirke. Bo pa mogoče osvojiti dodatne točke za najhitrejših pet samo na nedeljskem delu relija, ostaja pa tudi dodatno točkovanje zadnje hitrostne preizkušnje, "power stage" še vedno prinaša točke po sistemu 5-4-3-2-1.
Sezona 2025 bo naporna, saj že dolgo ni bilo toliko dirk kot letos, 14. Začelo se bo z Montejem konec januarja, končalo pa z novincem v koledarju, Savdsko Arabijo novembra. Ta se tako poleg relija Dakar, ki je že dolga leta doma na arabskem polotoku, zdaj pridružuje še z dirko svetovnega prvenstva. Prav tako bo novinec med reliji za SP preizkušnja na Kanarskih otokih, kjer sicer že dolgo uspešno pripravljajo relije za evropsko prvenstvo.
V Južni Ameriki pa bosta zdaj dvojčka relijev, najprej novinec Paragvaj in 14 dni zatem še Čile. Časovno enako blizu pa bosta dva relija ob Baltiku, na koledar se namreč vrača reli po Estoniji, ki bo na sporedu konec julija, klasika po Finski pa sledi v začetku avgusta. Na seznamu prirediteljev ni več Sloveniji najbližje dirke na Hrvaškem in poljskega relija.
Na dirkaški sceni bodo navijači tokrat dobili poln dvoboj Neuville - Rovanperä. Finec, svetovni prvak iz let 2022 in 2023, si je lani vzel polovični dopust.
Neuville je to izkoristil in se iz večno drugega, do lani je bil petkrat svetovni podprvak, prelevil v najboljšega na svetu. Povsem gladko sicer ni šlo, saj je na zadnji dirki na Japonskem sprva zaradi tehničnih težav zdrsnil na 14. mesto, potem pa je njegov edini tekmec v boju za lovoriko Estonec Ott Tänak odstopil in Belgijec je postal prvak sezone 2024.
"Seveda, ko enkrat okusiš naslov, si želiš še več. Želim, da bi šlo tudi letos tako. Če se bodo stvari sestavile, bi morali biti uspešni. Pritisk zaradi naslova ni nič večji, še vedno moram dobro voziti in izpolniti pričakovanja ekipe," je francoska tiskovna agencije AFP citirala prvaka Neuvilla, ki ostaja prvi adut ekipe Hyundai.
Zdaj že nekdanji prvak Rovanperä je lani vozil le na sedmih relijih, a štiri dobil. "Moje ambicije se niso spremenile. Tu sem, da bi osvojil naslov prvaka. Želim zmagovati in prinašati točke svoji ekipi," pa je prvi Toyotin zvezdnik napovedal sezono 2025.
Toyota je kljub njegovi delni odsotnosti ohranila status najboljšega med konstruktorji. Tako kot lani bo močan adut Japoncev Valižan Elfyn Evans, Neuvillov največji tekmec pa bo bržkone kar iz njegove ekipe. Tänak, svetovni prvak iz leta 2019, je lani obstal na drugi stopnički, obema pa se kot član tovarniške ekipe korejske tovarne pridružil še novinec, Francoz Adrien Fourmaux, ki je M Sport Ford zamenjal za Hyundai.
Rovanperä bo v 2025 spet vozil na polno na vseh dirkah, status "polovičnega delovnega časa" pri Toyoti pa bo še vedno imel francoski veteran Sebastien Ogier. Osemkratni prvak bo vozil tudi na uvodni postaji v Monaku, kar bo zanj že 16. reli Monte Carlo v karieri.
"Tudi po toliko startih ta reli nikoli ni lahek. Vedno se ga lotim spoštljivo, tudi z malo strahu, saj nikoli ne veš, kakšne bodo razmere," je o monaškem izzivu dejal Ogier.
V Monaku in okolici, servisno središče ima reli v južnofrancoskem mestu Gap, bo od četrtka do nedelje spet na vrsti veliko tradicije in dirkaške zgodovine. Reli prirejajo že od leta 1911, le da so bila takrat pravila še povsem drugačna. Prvi zmagovalec je bil Francoz Henri Rougier.
Reli se bo začel v središču mesta, potem pa že prvi dan dirkače čakajo slovite nočne preizkušnje, ko se bo ozkih cestah zbere na desettisoče navijačev, ki se najbolj veselijo prelaza Col de Turini. Do cilja v nedeljo bodo morali dirkači prevoziti skupno 343 km hitrostnih preizkušenj na skupno 18 "brzincih".
dezurni@styria-media.si
Pri renault ni to nobena novost