Kaj je tako posebnega na Red Bullu? Dirkalnik, ki zadnja leta s svetovnim prvakom Sebastianom Vettlom dominira v svetovnem prvenstvu formule 1, v sebi gotovo skriva kaj posebnega, dovoljenega ali nedovoljenega, je moč slišati v paddocku.
Nemočni tekmeci se praskajo po glavi in gledajo proti otoškemu geniju Adrianu Neweyju, glavnemu konstruktorju moštva, s pomočjo katerega ima Vettel (ne tudi njegov moštveni kolega Mark Webber) vedno "dodatno prestavo", denimo v zaključku kvalifikacij in ključnih trenutkih dirk, ko si privozi odločilno prednost.
Prednost treh let
Svoje mnenje je brez dlake na jeziku zdaj predstavil Giancarlo Minardi, legendarni lastnik ugasle ekipe Minardi, ki še vedno podrobno spremlja dogajanje v najhitrejšem bencinskem športu. Od blizu je spremljal tudi dirko v Singapurju, kjer si je podrobno ogledal tudi Red Bullov dirkalnik RB9, za katerega meni, da v sebi nosi nedovoljeni nadzor zdrsavanja.
"Še nikoli nisem videl prednosti 2,5 sekunde enega dirkalnika pred drugim. To je preveč, takšen preskok se ponavadi razvija tri leta," je bil jasen Minardi, ki je bil pozoren na dogajanje v dveh konkretnih območjih dirkališča.
Presenetil ga je zvok motorja
"Iz hotela sem videl ovinek Boulevard Republic, mesta, kjer se izogibajo kontakta z asfaltom. Navdušila me je Vettlova vožnja skozi ta predel. Bil ga je sposoben speljati brez popravkov, za razliko od svojih nasprotnikov, tudi Webbra. V tem sektorju številka tri, kjer je največja koncentracija ovinkov, je bil Sebastian sposoben pospešiti 50 metrov pred vsemi, tudi Webbrom. Medtem, ko so vsi ostali pospeševali na enakem odseku, je Vettel to počel prej. Najbolj me je presenetil zvok motorja, ki je bil drugačen od ostalih Renaultovih in podoben tistim, ki imajo sistem za nadzor zdrsavanja."
Minardi je nadaljeval, da ima Vettel očitno možnost, da sistem proti zdrsavanju uporablja, ko se mu to zdi potrebno, "skrije" pa ga, ko ga ne potrebuje. Denimo v Singapurju po odhodu varnostnega avta ni odšel v bokse po nov komplet gum, ampak v zgolj desetih krogih uspel nadoknaditi kar 20 sekund zaostanka.
Dvomi še večji, ker Webber tega ni sposoben
"Ta poseben zvok se je slišal le takrat, ko je bil Vettel izvrsten. Denimo po tem, ko se je umaknil varnostni avto, je začel dirkati izjemno in nadoknadil 32 sekund prednosti pred (Fernandom) Alonsom. Potem se je umiril, bil bolj previden. Takrat je bil njegov Renaultov motor močnejši od vseh. Vsi te dvomi so še večji, če vzamemo v obzir, da Webber tega ni sposoben," dodaja Minardi.
66-letni Italijan je moral svoje besede že pojasnjevati pred mediji, češ da ni nikogar obtožil ničesar nedovoljenega, močno pa da spoštuje tudi delo "magičnega" in "genialnega" Neweyja. Kako bo RB9 "pel" v Južni Koreji?