Rdeč Ferrari Fernanda Alonsa, srebrn Mercedes Michela Schumacherja, črno-zlat Lotus Renault Roberta Kubice … prav vsem pa bo v bodoče skupna ena barva – zelena. Formula 1 gre vse bolj v smeri zelene prihodnosti – postala bo okolju bolj prijazna. V senci spet dovoljenih ekipnih ukazov je na zadnjem zasedanju Fie ostala sprememba v povezavi z motorji. Danes 2,4-litrske osemvaljnike bodo od sezone 2013 naprej zamenjali 1,6-litrski turbo motorji s štirimi valji in omejitvijo vrtljajev na 12.000. Ti motorji naj bi porabili za 35 odstotkov manj goriva. Že prihodnjo sezono pa se vrača hibridna tehnologija imenovana Kers.
bil uspešnica. Dal je premalo, stal je preveč. Letos so ga vsi opustili, v sezoni 2011 se vrača. Pravijo, da boljši in cenejši. "Gotovo bo mnogo boljši. Ne gre za neko sranje. Je zelo primeren za formulo 1," pravi solastnik Williamsa, Patrick Head.
"Formula 1 želi postati bolj moderna. S to novo tehnologijo motorjev to tudi postajamo," je dejal lastnik malezijskega Lotusa, Tony Fernandes. "35-odstotkov manj porabljenega goriva! To je fantastično. Si sploh predstavljate, kaj bi to pomenilo za osebna vozila, če nam to nekoč uspe prenesti še nanje? Odlično je, da bo formula 1 postala vodilni program razvoja okolju prijaznih tehnologij." To je bil eden od ciljev, ko je predsedovanje krovni organizaciji formule 1, Mednarodni avtomobilistični zvezi (Fii), prevzel Jean Todt. "Včasih imam občutek, da avtomotošport pozablja, da se časi spreminjajo. Samo poglejte avtošove po svetu – vse več je električnih in hibridnih vozil. Čas je, da dirkanje postane del razvoja teh tehnologij," je pred časom poudaril Todt.
Jean Todt
Menite, da hibridna in turbo tehnologija pomenijo manj zmogljive in počasnejše dirkalnike formule 1? Pri Cosworthu, ki bo v naslednjih sezonah motorje dobavljal Williamsu, Virginu in Hispanii, trdijo ravno nasprotno. Nastavitve dirkalnikov bodo drugačne, poraba na dirko tudi do 90 litrov manjša, s tem dirkalniki lažji in posledično celo nekoliko hitrejši. Drugačen bo tudi zvok motorja. To bo nekaj za vse nostalgike, ki še pomnite dirkalnike, s katerimi sta dirkala Alain Prost in Ayrton Senna. Pri Fii se s to spremembo obetajo še nečesa – vrnitve avtomobilskih koncernov (Honda, Toyota, BMW) ali prihoda novih (Volkswagen, Audi) v formulo 1. "Pogoji za morebiten vstop Volkswagna do zdaj ustvarjeni," je dejal vodja športnega oddelka nemškega koncerna, Hans-Joachim Stuck.