Potem ko je na 33,7 kilometrov dolgem kronometru preživel več kot 45 minut na vročem sedežu vodilnega kolesarja, je Američan Will Barta (CCC) nervozno spremljal prihod skozi cilj poslednjih kolesarjev 13. etape Dirke po Španiji.
Tudi najboljši kolesarji letošnje Vuelte so po vrsti zaostajali za njim, dokler ni skozi cilj prikolesaril drugi iz skupnega seštevka, izjemni Slovenec Primož Roglič.
Barta, ki je imel na ravnem delu etape že 17 sekund prednosti pred 31-letnim Kisovčanom, je s strahom v očeh spremljal, kako se branilec lanske zmage v skupnem seštevku bliža cilju ter z vsakim obratom pedal zmanjšuje zaostanek.
24-letnik je že bil na pragu svoje prve profesionalne zmage, a je na koncu ostal za 1,08 sekunde prekratek, saj je izjemni Slovenec uspel nadoknaditi svoj veliki zaostanek ter se veseliti še 4. etapne zmage na letošnji dirki.
Mladi Američan je bil zagotovo največje presenečenje 13. etape, saj pred začetkom ni nihče resno pričakoval, da bi se lahko vključil v boj za etapno zmago, a so bili ob njegovem prihodu v cilj vsi šokirani, ko je za 9 sekund prehitel do takrat vodilnega izjemnega kronometrista Nelsona Oliveiro.
Po Rogličevem zaostanku na ravnem delu so ga mnogi videli že kot presenetljivega zmagovalca, a je na koncu sledil še brutalni 1,8 kilometra dolg vzpon s povprečnim naklonom 14,8 %, kjer je Roglič uspel nadoknaditi svoj zaostanek.
A za pravo poslastico so poskrbeli kolesarski analitiki, ki so se dokopali do podatka, da je Roglič resnično premagal Barto zaradi svojega neverjetnega vzpona v stilu Tadeja Pogačarja z letošnje Dirke po Franciji, a tudi to ne bi bilo dovolj, če se ne bi pred tem zgodil še en ključni trenutek.
Izračunali so namreč, da je Roglič z menjavo kolesa pred odločilnim vzponom opravil sekundo do sekundo in pol hitreje, kot mladi neizkušeni Američan. Razlika v cilju med obema kolesarjema pa je bila 1,08 sekunde. Prav bliskovito hitra menjava kolesa je tako odločila ta dvoboj v Rogličev prid.
Stage 13 MVP - Roglic's bike change assistant - what a push! pic.twitter.com/tJ1DyRpMtm
— GlobalCyclingNetwork (@gcntweet) November 3, 2020