Obširna raziskava je spremljala gibanje števila gledalcev na stadionih po vsem svetu, rezultati pa so temu primerno zelo zanimivi, saj upoštevajo tudi celotno populacijo določenega naroda. Najbolj predani navijači, ki redno hodijo na nogometne tekme v velikem številu (glede na prebivalstvo), so tako Ferci, Islandci, Ciprčani, Škoti in Angleži. V tem vrstnem redu.
Neverjetnih 10,22 odstotkov Fercev si namreč redno v živo ogleda tekmo prve lige, če za "redno" štejemo ogled domačih tekem nekega kluba med sezono. V Islandiji je odstotek občutno nižji (4,22), sledijo pa Ciper (4,03), Škotska (3,68) in Anglija (2,79). Samo še štiri države so prebile mejo dveh odstotkov, in sicer Norveška, Nizozemska, Danska in Belgija.
Slovenija in Bosna za Hrvaško
Slovenijo so raziskovalci izpustili, po naših izračunih (uporabili smo uradne podatke Prve lige s konca jesenskega dela prvenstva) pa je delež slovenskih navijačev 0,65 %, kar pomeni, da je Slovenija na 23. mestu izenačena z Bosno in Hercegovino, prehitela pa je Poljsko (26./0,53), Mehiko (30./0,41), Rusijo (32./0,28) in celo Brazilijo (33./0,16). Treba je poudariti, da bi bila pri Braziliji številka mnogo večja, če bi v raziskavo vključili tudi mnoga zvezna prvenstva, a so uradni podatki večinoma težko dostopni.
Absolutne številke govorijo v prid Angležem, saj si na Otoku tekme ogleda največ različnih ljudi – 1.435.799 v prvih petih ligah. Sledijo Nemčija (1,3 milijona), Španija (714.000), Italija (630.000) in Francija (576.000). Efekt velikanov je najmočnejši pri Špancih, saj Real Madrid in Barcelona na tekmo enega kola privabita kar 153.165 navijačev ali 21 % vseh navijačev. V Angliji in Nemčiji najbolj obiskana kluba (Manchester United in Arsenal/Borussia Dortmund in Bayern München) skupaj pripomoreta le k 9 oziroma 11 %.
Slovenski Clásico ima večji monopol od El Clásica
Manjši kot je efekt velikanov, bolj široka in raznovrstna sta nogomet in nogometna kultura v državi, dodajajo pri spletni strani. Ekstrema na tem področju sta Urugvaj (največja kluba prineseta kar 55 % gledanosti) in Škotska (Celtic in Rangers imata 50-odstotni delež), kar kaže na manjšo raznovrstnost, manj deljenja pokalov in veliko zgodovinsko nadvlado nad drugimi klubi. Izjema ni niti Slovenija, saj si tekme Maribora in Olimpije ogleda kar 33 % vseh gledalcev.
Celotno tabelo si lahko ogledate TUKAJ. Slovenijo so dodali naknadno.
Najmanj predani "narodi" so pa kaka plemena v deževnem pragozdu kjer je gledanost in igranost nogometa blizu 0%. Sigurno se tudi kakšna vas kje najde ko več kot 50% ljudi gleda nogomet. S takimi majhnimi skupinami populacij sploh ni presenetljivo… ...prikaži več da se kak ekstrem najde.