Britanska obalna straža je napovedala, da bo prenehala iskati v letalski nesreči izginulega nogometaša Emiliana Salo, saj naj po štirih dnevih ne bi bilo več možnosti za njegovo preživetje. Argentinčeva družina in številni prijatelji sicer prosijo, da bi se iskanje nadaljevalo, med tistimi, ki so se obrnili na britanske reševalce pa je tudi zvezdnik Barcelone Lionel Messi. "Dokler so možnosti, dokler je žarek upanja, vas prosimo, da ne nehate iskati Emiliana. Družini in prijateljem izrekam vso podporo," je na instagramu zapisal Messi.
V ospredje pa prihajajo nove podrobnosti. V The Times so tako zapisali, da pilot David Ibbotson pravzaprav ne bi smel upravljati z avionom na keterem je bil Sala. Po podatkih Britanske agencije za civilno letalstvo Ibbotson ni imel certifikata za komercialnega pilota, le z njim pa bi lahko prevažal tudi potnike. Dovoljenje za osebnega pilota se precej razlikuje od dovoljenja za pilota komercialnih letov, saj mora slednji pred pridobitvijo certifikata oddelati precej več ur letenja in opraviti težje izobraževanje. Ibbotson je svoje dovoljenje za osebnega pilota podaljšal novembra, ko je opravil zdravniški pregled.
Zaradi tega je zdaj razumljivo, zakaj Ibbotsonovo ime ni bilo prijavljeno na seznamu leta. Na njem se namreč nahaja ime Dava Hendersona, ki je precej bolj izkušen in ima tudi vsa potrebna dovoljenja. Let je organiziral nogometni agent Mark McKay, ki sicer ni igralčev zastopnik, vendar je sodeloval pri prestopu iz Nantesa v Cardiff City.
"Emiliano je svojemu zastopniku in meni dejal, da si želi v Nantes in tako sem začel iskati letalo, ki bi ga odpeljalo v Francijo in nato nazaj v Wales. Zvečer sem našel letalo in rezerviral polet,. To so težki časi za vse vpletene. Želim le povedati, da letalo ni v moji lasti, ali v lasti kogarkoli iz moje družine," je dejal McKay.
Ibbotson, oče štirih otrok, se je sicer pred kratkim na facebooku pošalil, da je 'malce zarjavel pri pristankih". Z letalstvom se je ukvarjal ljubiteljsko v prostem času, drugače si je kruh služil z vodovodnimi inštalacijami in ogrevanjem. Pri Sunu trdijo, da so v svojih poizvedovanjih prišli do podatka, da je dolgoval 18 tisoč funtov, na sodišču pa so bile štiri obravnave proti njemu. "Občasni pilot je bil na seznamu treh ali štirih pilotov, ki jih uporablja McKay za lete nogometašev in jockeyjev," so še zapisali pri mediju The Sun.
Strokovnjaki domnevajo, da se je na letalu nabralo preveč ledu, Piper pa je nato strmoglavil. To potrjuje tudi zahteva Ibbotsona za znižanje višine s 1524 na 700 metrov, posebnih težav pred izginutjem z radarja pa ni javil. Angleški mediji so sicer našli dokumentarec v katerem nogometašev nesojeni pilot Henderson prav na primeru letala Piper Malibu razlaga, da mora pilot, ki opazi, da se mu na krilih nabira led, najprej zahtevati dovoljenje za spustitev na nižjo višino.