Strast do športa v Evropi, kot tudi v Sloveniji, še naprej ostaja vztrajno visoka. V zadnjih 12 mesecih so namreč športni navdušenci in navijači hiteli nazaj v dvorane in na stadione. To je pokazala raziskava Mastercard Sport Economy Index 2023, ki je zajela mnenje več kot 11.000 Evropejcev, vključno s Slovenci. Raziskava je razkrila, da je leta 2022 več ljudi obiskalo športne dogodke v živo in bilo redno telesno aktivnih kot v letu 2021.
Športno razvedrilo, ki ga poganja tehnologija
V zadnjem letu so Evropejci nadaljevali z uvajanjem in rabo tehnologije v športu. Tako so leta 2022 s pomočjo tehnologije najpogosteje uživali v športu s spremljanjem dogodkov na daljavo, z gledanjem več tekem hkrati, doživljanjem športnega dogodka prek virtualne resničnosti ter z gledanjem e-športnih tekmovanj in poslušanjem športnih podkastov.
52 odstotkov Slovencev tudi verjame, da se v tehnologiji skriva ključ do bolj vključujoče in dobičkonosne prihodnosti športa. 49 odstotkov vprašanih bi rado doživelo športni dogodek s pomočjo virtualne resničnosti, 22 odstotkov pa upa, da bodo doživeli izkušnjo virtualne resničnosti, s katero bodo lahko občutili, kako se na dan tekme počutijo športniki.
Vse kaže, da se bo prisotnost tehnologije v športu povečevala tudi v letu 2023.
Aktualnost športa v živo še vedno na vrhu
Čeprav je možno čutiti vzpon priljubljenosti spremljanja športa od doma, pa privlačnost tekem v živo po vsej celini še naprej privablja navijače na stadione.
Velik prostor za izboljšave
Mnogo vprašanih je dejalo, da je bila njihova izkušnja obiska športnega dogodka boljša kot leta 2021, vendar so izpostavili, da obstaja še prostor za izboljšave. Dejali so, da bi radi med premori in polčasi radi slišali glasbo v živo. Prav tako so izpostavili, da veliko infrastruktur ni dovolj primernih za navijače z oviranostmi. Med gledanjem tekem bi radi imeli slušalke, s katerimi bi lahko v živo poslušali pogovore med trenerji in igralci, poleg tega so dodali tudi, da ni nobenih aktivnosti za gledalce med tekmo, kot tudi nobenih prodajaln za nakupovanje na dan tekme.
Vedno več se gibamo
V Evropi še naprej raste tudi navdušenje nad telesno vadbo in igranjem videoiger. Več kot polovica Evropejcev je leta 2022 povečala svojo telesno aktivnost, najbolj priljubljene dejavnosti so pohodništvo, plavanje, tek, nogomet in dvigovanje uteži, pri Slovencih je poleg naštetih tudi še kolesarjenje.
Med drugim je v porastu tudi igranje videoiger, v preteklem letu je le-te igralo 53 odstotkov Slovencev, v zadnjih 12 mesecih pa kar več kot polovica Evropejcev.
Evropejci zaradi športa potujejo
Nenazadnje kaže, da bo navdušenje nad športom spodbudilo tudi več potovanj. Tretjina ljudi (34 odstotkov Slovencev) namreč letos načrtuje potovanje v tujino, da bi si ogledala športni dogodek v živo. Koledar športnih dogodkov v živo se je sicer ta mesec začel v velikem slogu s 83. izvedbo smučarskih tekem svetovnega pokala na progah v Hahnenkammu v avstrijskem Kitzbühelu. Bele strmine so oziroma bodo medtem navdušile 3 od 10 Evropejcev (30 % Slovencev), da se bodo leta 2023 odpravili na smučanje ali deskanje na snegu.