Motociklistični svet je v petek pretresla novica o smrti Luisa Saloma, ki se je ponesrečil na prostem treningu pred dirko za VN Katalonije.
Španec je postal prva smrtna žrtev po Marcu Simoncelliju (2011), ki se je smrtno ponesrečil med dirkaškim koncem tedna za veliko nagrado.
Ekipa SAG Team je v nedeljo prejela telemetrijske podatke in nemudoma opravila analizo okoliščin, ki so pripeljale do tragičnega epiloga. Po nesreči namreč ni bilo jasno, zakaj je Salom izgubil oblast nad motociklom in v 12. ovinku trčil naravnost v zaščitno ogrado. Analiza podatkov je potekala pod budnim očesom lastnika moštva Eduja Peralesa, šefa ekipe Jordija Rubia, glavnega mehanika španskega dirkača Bernata Basse, glavnega mehanika Jeska Raffina Michaela Fergerja, dirkača razreda moto2 Raffina in Salomovega menedžerja Marca Rodriga.
''Luis Salom je odpeljal svoj prvi krog na drugem prostem treningu in zabeležil najhitrejši čas, preden je prvič zapeljal v bokse in opravil menjavo zadnjega kolesa. Po tem se je vrnil na stezo in doživel nesrečo. V prvem krogu je v referenčno točko zaviranja v 12. ovinku prispel 6 km/h počasneje kot v svojem najhitrejšem krogu, kar je bila posledica manjšega pospeševanja iz 11. ovinka. Zaradi manjše hitrosti je zaviral devet metrov kasneje, da bi skozi 12. ovinek ohranil ustrezno hitrost. Pri vstopu v ovinek je na asfaltu nepravilnost, ki je znana vsem dirkačem (izboklina). Kasnejše zaviranje je pripeljalo do tega, da je Luis zaviral med vožnjo čez izboklino, v nasprotju s prejšnjim krogom, ko je na tem mestu že sprostil zavoro. Izguba oprijema je povzročila nesrečo in tragičen razplet, kot ga vsi poznamo. Podatki telemetrije so na voljo vsem kvalificiranim strokovnjakom, ki bi jih želeli analizirati,'' je sporočila ekipa pokojnega dirkača.
Nesreča s smrtnim izidom je bila posledica tudi nekaterih drugih nesrečnih okoliščin. Ena od njih je kratka izletna cona v 12. ovinku, ki je za nameček popolnoma prekrita z asfaltom in ne s peskom, ki bi dirkača dodobra upočasnil in bržkone rešil njegovo življenje. ''Dirkači smo se strinjali s tem. Menili smo, da je to dobra rešitev, saj izletne cone ni mogoče podaljšati. Mislili smo, da bo zračna blazina dovolj,'' je povedal Marc Márquez.
Za Saloma je bilo usodno trčenje z njegovim motociklom, ki se je zaril v zaščitno ogrado. Če bi v ogrado priletel sam, bi bržkone staknil le kakšno lažjo poškodbo.
Na nagradno igro se prijavite TUKAJ.