Šport
30 ogledov

V lov na Stonerja z močnejšimi motorji

Stoner Repsol Honda trening Katar Doha motoGP motociklizem EPA
Z nočno preizkušnjo v Katarju se bo konec tedna začela še sezona v drugem najodmevnejšem tekmovanju v svetu avto-moto športa. Po formuli 1 bodo sezono začeli še motociklisti, ljubitelji tega športa pa se bodo morali navaditi na nekaj sprememb. Med drugim ni več razreda do 125 ccm, zamenjal ga je nov razred moto3.

Največja sprememba je v elitnem razredu motoGP, kjer so prostornino pogonskih motorjev z 800 povečali na 1000 ccm. A vsaj po testiranjih in prvih treningih v Losailu sodeč nova pravila – sprememba prostornine motorja je za sabo potegnila tudi drugačne konstrukcijske rešitve na motociklih – ni prinesla tudi sprememb na vrhu. Še naprej bodo vsi lovili avstralskega zvezdnika Caseyja Stonerja, aktualnega svetovnega prvaka, saj je bila njegova Honda tista, ki so jo največkrat morali gledati v zadek.

A Stoner in njegov moštveni sotekmovalec Dani Pedrosa bosta vseeno imel veliko tekmecev. Kljub tragediji na predzadnji lanski dirki, ko je karavana motoGP v hudi nesreči izgubila obetavnega mladca Marca Simoncellija, je konkurenca še vedno močna. Veteran Valentino Rossi bo vztrajal z Ducatijem kljub katastrofalni lanski sezoni, tu so tudi stari znanci Andrea Dovizioso, Colin Edwards, Ben Spies in Jorge Lorenzo.

Novinec bo Nemec Stefan Bradl, svetovni prvak razreda moto2, ki se je povzpel razred višje, novost pa bodo tudi ekipe z oznako CRT, katerih dirkalniki bodo uporabljali pogonske motorje z običajnih cestnih motociklov na specialnem dirkaškem okvirju. Vodstvo tekmovanja je to kategorijo uvedlo zaradi nižanja stroškov, moštva CRT bodo imela pravico do več menjav motorjev v sezoni in več svobode pri gorivu, a so testiranja pokazala, da imajo te ekipe v primerjavi s tovarniškimi in specializiranimi precejšnjo pomanjkljivost – njihovi dirkači so bili v povprečju dve sekundi na krog počasnejši.

Rojstvo otroka ni upočasnilo Stonerja

"Rekli so mi, da dirkača poroka upočasni. Ko sem se poročil, sem prvič postal prvak, zdaj pa imam prvega otroka, kar naj bi tudi pomenilo, da bom počasnejši. Bomo videli," se je pred sezono na račun mita o tem, da so dirkači po rojstvu otroka na stezi počasnejši, pošalil dvakratni svetovni prvak Stoner (2007 in 2012). Avstralec je sicer med tistimi, ki niso najbolj navdušeno sprejeli sprememb pravil, saj so njegovo lani skorajda brezhibno Hondo morali spremeniti. "Poraba bo večja, rezervoar za gorivo pa ostaja enak. Ključna bo poraba, da bomo lahko prišli do cilja," razmišlja Stoner.

Čeprav so mnogi nekdanjega večkratnega svetovnega prvaka Rossija po slabi sezoni že odpisali, pa se zmagovalec 105 dirk za SP še ne da. "Pozimi smo trdo delali. Včasih je šlo vse narobe, zdaj pa imam občutek, da bi lahko bil naš GP12 hiter," je pred sezono zaradi slabih lanskih izkušenj z Ducatijem, ko je bil le enkrat na stopničkah, še zadržan Rossi.

Najšibkejša kategorija od zdaj moto3

Po lanski sezoni se je poslovil tudi razred do 125 ccm. Zdaj bo najšibkejša kategorija razred moto3, v katerem bodo dirkači lahko nastopali z dirkalniki z motorji do 250 ccm prostornine, ki pa bodo štiritaktni namesto dosedanjih dvotaktnih. Za razliko od razreda moto2 (nekdanjega do 250 ccm) pa v tem razredu ne bodo imeli enotnih dobaviteljev motorjev, ampak bo vsaka ekipa razvila svoje.

Po začetku sezone v Katarju se bodo dirkači 29. aprila preselili v Evropo, kjer bodo do 15. junija na vrsti dirke v Jerezu, Estorilu, Le Mansu, Barceloni, Silverstonu, Assnu, Sachsenringu in Mugellu. Sledi skok "čez lužo" na prestižno dirko v Laguni Seci, kjer bodo nastopili le dirkači elitnega razreda, 19. avgusta bo v ZDA še VN Indianapolisa, pozno poletje in jesen bosta spet evropska z dirkami v Brnu, Misanu in Alcanizu, za konec leta pa bodo še dirke v japonskem Motegiju, malezijskem Sepangu, avstralskem Phillip Islandu in v Valencii, kjer se bo sezona 2012 končala 11. novembra.

Spored dirk za leto 2012:

8. april VN Katarja (Doha/Losail)*
29. april VN Španije (Jerez)
6. maj VN Portugalske (Estoril)
20. maj VN Francije (Le Mans)
3. junij VN Katalonije (Barcelona)
17. junij VN Velike Britanije (Silverstone)
30. junij VN Nizozemske (Assen)**
8. julij VN Nemčije (Sachsenring)
15. julij VN Italije (Mugello)
29. julij VN ZDA (Laguna Seca)***
19. avgust VN Indianapolisa (Indianapolis)
26. avgust VN Češke (Brno)
16. september VN San Marina (Misano)
30. september VN Aragonije (Alcaniz)
14. oktober VN Japonske (Motegi)
21. oktober VN Malezije (Sepang)
28. oktober VN Avstralije (Phillip Island)
11. november VN Valencie (Valencia)
* - nočna dirka
** - sobotna dirka
*** - samo motoGP

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.