Kaj so pokazala testiranja pred novo sezono v MotoGP?
Testiranja so dala neke podatke, predvsem to, kako bodo izgledali motorji na prvi dirki. Seveda bomo prvo pravo sliko dobili po sobotnih kvalifikacijah v Katarju.
Večina strokovnjakov je prepričana, da bosta sezono zaznamovala Španca Marc Márquez in Maverick Viñales. Se strinjate s tem?
Bi se kar strinjal. Oba sta zelo zanimiva dirkača. Márquez je v bistvu že dozorel, čeprav je po letih še zelo mlad, je prvi voznik Honde, brez pravega tekmeca tudi v svojem moštvu. Testiranja so bila zanimiva, saj je predvsem odpeljal veliko krogov. Vprašanje je, če lahko zmaga na prvi dirki, ampak predvsem bo zanimivo spremljati njegovo celotno sezono. Njegov prvi cilj je, da čim manjkrat odstopi in da na dirkah osvoji tiste točke, ki so zanj realne. Viñales je na testiranjih potrdil, da sodi med najhitrejše dirkače, da bo naslednjih osem ali deset let v samem vrhu. Popolnoma je deklasiral Valentina Rossija, res je izjemno, izjemno hiter.
Rossi se v preteklosti ni ravno razumel s konkurenčnimi moštvenimi kolegi. Kako vidite njegov odnos do Viñalesa, če bo ta začel zmagovati?
Mislim, da bo Rossi uporabil izkušnje, ki jih ima. Psihično se ga bo lotil z raznimi izjavami in z marsičem drugim, nekako tako, kot se je loteval Jorgeja Lorenza. Rossi je namazan z vsemi žavbami in naredil bo vse na asfaltu in ob njem, da bi si ustvaril določeno prednost. Je pa vprašanje, kako bo lahko pri tem uspešen. Vemo, da je imel v preteklih sezonah nesoglasja z Lorenzom in Márquezom, zdaj pa je že toliko star, da bi moral ravnati drugače. Če se bo podobno loteval še Viñalesa, bi si lahko nakopal težave. Mislim, da se ta na Rossija sicer ne ozira preveč. Zadovoljen je, da je dobil pogodbo z Yamaho. Njegova prejšnja ekipa Suzuki zaenkrat ni konkurenčna, tudi je vprašanje, če kmalu bo, Viñales pa je zdaj presedlal v top moštvo in le to ga zanima. Yamaha in Honda sta še vedno poglavje zase, na določenih dirkah in v določenih pogojih se jima lahko približa še Ducati.
Kaj lahko z Ducatijem v prvi sezoni doseže Lorenzo?
To je zelo težko reči. Lorenzo je dirkač, ki je zelo hiter, a pod posebnimi pogoji. Mora imeti zaupanje v motor, mora se dobro počutiti, mora verjeti v to, da lahko iz motorja iztisne tisto, kar potrebuje. Poklopiti se mora tudi vreme. Zanj je najboljše, da je na kvalifikacijah najhitrejši in da povede tudi na dirki. Takrat je v razmeroma dobrem položaju, če se pa to ne zgodi, lahko hitro pade. Mislim, da bo Lorenzo od vodilnih dirkačev, se pravi od obeh Yamah, Hond in Ducatijev, najbolj nihal. To je njegova težava. Ko mu gre vse po maslu, je nepremagljiv, drugače pa ga zna iz tira vreči že kakšna malenkost.
Kaj pričakujete na prvi dirki sezone?
Pričakujem, da bo Viñales celo najhitrejši, Márquez v prvi vrsti, nato pa nekako Rossi, Lorenzo ali kdo drug, predvsem pa pričakujem, da se ne bo vozilo na nož.Najpomembneje bo priti do cilja in osvojiti nekaj točk, saj je sezona še zelo dolga. Nihče se ne želi poškodovati na prvi dirki. Márquez bi znal biti zadovoljen tudi s tretjim, četrtim mestom. Nihče se ne bo peljal tako, kot da bo prvenstva konec v prvem ovinku na prvi dirki.
Se lahko ponovi minula sezona, ko je zmagalo kar devet različnih dirkačev?
Vprašanje je, kakšni so preostali motorji, se pravi, kakšna bo netovarniška Honda Cala Crutchlowa, kakšna bosta Suzukija, pa vprašanje je tudi, če je lahko vseskozi pri Hondi konkurenčen Dani Pedrosa. Pri Ducatiju sta Lorenzo in Andrea Dovizioso vsaj na začetku nekako enakovredna, čeprav gre po karakterju za popolnoma drugačna dirkača. Dovizioso je že dolgo v tem moštvu in če se spomnemo, kako sta pred leti nastopala v takratnem razredu 250ccm in je bil Dovizioso kljub slabšemu motorju kos Lorenzu ... Pri Yamahi bo Viñales hitrejši od Rossija, v dvobojih ena na ena pa bo Rossi še vedno izjemno močen.
So na veliko število različnih zmagovalcev vplivale tudi Michelinove pnevmatike, ki so bile lani novost za dirkače in tudi nepredvidljive?
Predvsem je šlo po mojem mnenju za to, da so bile posamične dirke zelo specifične, veliko stvari je krojil dež, v mokrih dirkah pa sama moč motorja ni toliko pomembna.
Kaj prinaša ukinitev aerodinamičnih krilc?
Jih ni, pa vseeno so. Zdaj so jih stlačili med oklep in okvir motorja. Tam so neka krilca, ki naj bi skrbela za dovod zraka v hladilnike, amapak to je tako oblikovano, da se takoj vidi, da imajo neko funkcijo krilc. Zagotovo bo treba počakati nekaj dirk, da bodo tisti s slabšimi rešitvami na tem področju, naredili nekaj sprememb. Kakšne zelo drastične spremembe, tako kot je na primer zdaj v formuli 1, pa tokrat ne bo.
Kaj pa novinci? Kaj pričakujete od Sama Lowesa, Johanna Zarcoja, Alexa Rinsa in Jonasa Folgerja?
Nobeden ni v takšnem položaju, da bi lahko presnetil. Izjemo bi lahko pomenila, tako kot sem že omenil, kakšna dirka v dežju. Tam se lahko stvari postavijo na glavo. Letošnja in prihodnja sezona bosta bolj pomembni glede tega, kaj bo lahko storil Rossi pred upokojitvijo, Lorenzo je razmeroma že tudi precej star, zanimiv bo razvoj Márqueza in kako bo hiter Viñales. Lani je bil pri Suzukiju, nihče ni veliko pričakoval od njega, a je tudi zmagal. Zdaj bo med največjimi favoriti na vsaki dirki.
Komu torej dajete prednost v boju za naslov? Márquezu ali Viñalesu?
Odvisno je, kakšna je Honda v primerjavi z Yamaho. Slednja se zdi suvereno hitro in ni delikaten motor, pri Hondi pa vemo, da jo lahko na meji pelje le Márquez. Ne smemo pozabiti tudi na poškodbe. Če pride do nje, lahko kdo od teh top dirkačev izgubi nekaj dirk, kar vse spremeni. Realno pa bo res šlo za dvoboj Márquez - Viñales.
Zakaj pri Hondi že vrsto let vztrajajo z Danijem Pedroso, če ni konkurenčen Márquezu?
Zato, ker gre tu za popolnoma drugačna dirkača. Márquez je bistveno hitrejši, imel je precej manj poškodb. Pedrosa je hiter v določenih situacijah, vedno pa je imel to smolo, da je bil ob koncu sezon hiter, naslednjo pa se je takoj na začetku poškodoval. Minila je spet tretjina ali pol sezone, da je prišel v formo. Pedrosa je lahko zadovoljen, da Honda ne rabi dveh Márquezov v svojem moštvu, ampak želijo imeti nekoga, ki ni tako hiter in ni neposreden konkurent prvemu dirkaču. Je pa zanesljiv, dobro ga poznajo, ta kombinacija je najboljše zagotovilo, da bo največ točk za Hondo mirno pobral Márquez. V vseh teh športih je pomemben položaj obeh voznikov. Če je nekdo prvi voznik tako kot Márquez, je dobro, da ima nekoga takšnega zraven kot je Pedrosa. Ne želijo imeti nekoga, ki bi nekako provociral najboljšega. Pri Ducatiju je na primer to drugače. Njim je pomembno le, da bi ujeli hitrost Yamahe in Honde, pri Yamahi pa je tako, da je v redu zaradi reklame, če zmaga Rossi, saj se številka 46 dobro prodaja v vseh oblikah, rabijo pa tudi nekoga po Rossiju. Če bo zdaj zmagal Viñales, ne bo težav, ob Lorenzu, ki je prav tako nekoliko starejši, pa je bilo njuno rivalstvo problematično za Yamaho.
Kako pa zdaj vidite odnos med Rossijem in Márquezom?
Mislim, da je bila za njun nekoliko boljši odnos najbolj odločilna na žalost smrt Luisa Saloma v Španiji (3. junija; op. p.) To je bil šok za vse, tudi zaradi tega, ker je bila nesreča zelo čudna, zgodila bi se lahko prav vsakemu dirkaču. V takšnih trenutkih se tudi zvezdniki začnejo zavedati, da bistvo njihovega življenja niso zmage in premagovanje tekmecev in da so lahko že zadovoljni, da so v tej eliti. Vsi zaslužijo toliko, da so preskrbljeni za celotno življenje. Ta žalostni dogodek je bil tisti trenutek, ko so se te napetosti malce umirile. Rivalstvo med njima sicer še obstaja. Me je pa Márquez v minuli sezoni navdušil in presenetil s tem, da ni šel v vsaki dirki na zmago in z glavo skozi zid, ampak je, če je videl, da ne gre, pobral tiste točke, ki so bile dosegljive. Na vsaki dirki pa se lahko tako ali tako z levo roko pripelje od četrtega do šestega mesta. Te točke so bile zelo pomembne za naslov svetovnega prvaka. Enako smo v tej sezoni slišali v motokrosu pri Timu Gajserju in njegovemu očetu, ki sta večkrat ponovila, kako pomembno je, da vsako dirko konča in tako pobere točke, ki so realne. Narobe bi bilo, da bi preveč tvegal in nato na primer padel, se poškodoval in bi to nato vplivalo še na naslednje dirke. To bolj velja za motoriste, saj so avtomobilisti precej bolj zaščiteni. Je pa nekaj podobnega lani odločilo tudi formulo 1. Nico Rosberg je bil konstanten in je pobiral točke, Lewis Hamilton pa je precej nihal.
Če smo že pri Timu Gajserju, kam bi po pomenu za slovenski šport uvrstili njegov naslov svetovnega prvaka?
To je fenomenalen uspeh. V bistvu me je sram, če se lahko štejem med športne novinarje, saj se s tem že zelo dolgo ukvarjam, da ni bil izbran za športnika leta. Petru Prevcu kapo dol, še zlasti za rezultate v minuli zimi, ampak na šport je treba gledati tudi z vidika tega, koliko ljudi se na svetu z njim ukvarja, kako je šport razširjen, koliko časa traja sezona. In da nekomu iz Slovenije, ki je zaradi svoje majhnosti popolnoma nezanimiva za sponzorje, uspe v takšnem številu športnikov in da celo zmaga kot novinec, to je zame največji uspeh vseh slovenskih športnikov v vseh časih. Tega me ni sram povedati in stojim za tem. Absolutno sem navdušen nad Gajserjevimi dosežki, tudi nad tem, kaj je nazadnje pokazal v Argentini. Na začetku sezone je izgledalo, da je Antonio Cairoli nepremagljiv, a ga je Tim Gajser v Argentini totalno povozil ter tudi prevzel vodstvo v skupnem seštevku. Če bi vlekel paralelo s Prevcem, gre poleg Gorana Dragića in Anžeta Kopitarja, za naša top športnika, je Gajser neverjetno zrel. Slava iz minule sezone mu ni vzela toliko časa, da bi pozabil, da je treba tudi pozimi trdo trenirati, da je treba razmišljati o vseh rečeh. Navdušen sem, več kot navdušen.
Kaj bi se pa moralo zgoditi, da bi imeli Slovenci svojega dirkača tudi med elito motociklizma?
Takšen talent bi se moral najpej roditi, nato pa bi moral imeti starše, ki bi to njegovo nadarjenost hitro prepoznali. Nekako kot je to pri Luki Dončiću. Če bi nekdo pred štirimi, petimi leti dejal, da bo prišel fant iz Slovenije in da bo v Realu postal tako stabilen in pomemben član pri teh letih, bi mu rekli 'ti nimaš pojma, saj košarkarske žoge še nikoli nisi držal v rokah'. Slovenija je tako majhna, da razen v skokih nimamo prave piramide. Pri skokih imaš sto mladih fantov, ki redno trenirajo po klubih in se z njimi dobro dela, tako pa dobiš tu in tam enega, ki je lahko v vrhu v svetovnem merilu. Motociklizem in avtomobilizem je enaka zgodba. Tudi v ostalih športih je tako. Dončić in Gajser tu izstopata, to kar dela Dončić pri 18 letih ... pokažite mi še kakšnega športnika, ki mu to uspeva na tem nivoju. Morali bi imeti enako srečo, da bi bil nek nadarjeni fant tako suveren v na primer nekem španskem prvenstvu v motociklizmu, da bi se zanj začeli zanimati tudi sponzorji in ugotovili, da se vanj splača vlagati.
Veliko je torej odvisno od velikih svtovnih pokroviteljev?
Tu bi omenil voznika relija Braneta Küzmiča. On ima zanimivo zgodbo s tem. Dokler je še bila Jugoslavija je njemu podjetje Philip Morris plačalo tovarniški renault 5 za trening avtomobil, seveda tudi z vsemi rezervnimi deli in ostalimi stvarmi, tisti hip, ko pa je nastala Slovenija, pa so takoj ukinili sponzorstvo. Rekli so, da sva milijona Slovencev ne more pokaditi toliko cigaret kot 24 milijonov Jugoslovanov. In je bilo konec zgodbe, čeprav je bil Brane dober dirkač. Če bi Radenska prodala pol toliko svoje pijače po svetu kot Red Bull, bi lahko rekli, da naj omogoči najboljše moštvo, najboljše okolje mlademu dirkaču. Gajser tega niti približno ni imel na začetku. Od vsega tega skupaj je odvisna neka dobra zgodba in rezultat.
ja,samo koliko so tele POP Tv in Kanal A podražili in izsilili pakete na kabelskih paketih pa to bi lahko prenašali kake proste treninge in ogrevanje,tudi brez komentatorjev,ne pa da še Voyo plačaš,pa še slaba slika ali tudi je ni,pa… ...prikaži veča F1 tudi ni,samo denar vlečejo od nas,barabe,davek na dobiček bi jim nabil,da bi švicali