Nemška policija je zaplenila stvari, ki so pripadale kopilotu Andreasu Lubitzu; preiskali so njegovo stanovanje v Dusseldorfu in hišo v Montbauru. Odnesli so nekaj škatel in računalnik.
Najnovejše vesti okrog preiskave in – za zdajše vedno domnevne – krivde kopilota kažejo, da naj bi imel ta resne psihične težave. V njegovem stanovanju je policija našla raztrgane zabeležke, ki naj bi nakazovale na njegove motnje, piše BBC.
Med številnimi dokumenti in osebnimi predmeti je bilo po stanovanju najti številne raztrgane zabeležke, med drugim tudi za dan tragične nesreče. Nemški mediji pri tem pišejo, da je očitno Lubitz pred svojimi nadrejenimi dobro skrival svojo bolezen, medtem ko natančno kaj naj bi bilo zapisano na teh zabeležkah, javnost še nima podatkov.
Bild, ki se sklicuje na interne dokumente znotraj Lufthanse, piše, da je kopilot 18 mesecev preživel na psihiatričnem zdravljenju in da naj bi bil po tem še vedno pod posebno in redno zdravstveno kontrolo. Letalski prevoznik mu je očitno kljub temu dal še eno priložnost.
Res zaradi dekleta?
V nemških medijih so že sinoči krožile vesti, da je že dlje časa trpel zaradi depresije, danes pa poročajo, da je zagotovo preživljal čustveno krizo. Daily Mail piše, da naj bi se pred kratkim razšel s svojim dekletom, s katerim sta bila v dolgoletni vezi, zaročena, prihodnje leto naj bi se poročila. Zapustila naj bi ga ona, piše britanski Telegraph.
Ta teorija se je pojavila po tem, ko je s strani policijskih virov pricurljala vest, da so v stanovanju Lubitza prišli do “pomembnega odkritja”, ki naj bi osvetlilo ozadje tragedije. Niso želeli še razkrivati detajlov, poudarili so le, da ne gre za poslovilno pismo.
Stanovanje kopilota, ki naj bi si ga delil z nekdanjo partnerko, so policisti sinoči preiskovali štiri ure.
Zaradi depresije je v preteklosti že trpel
Andreasa so njegovi letalski kolegi klicali “Tomato Andi”; nadimek naj bi se nanašal na njegovo prejšnje delo stevarda. Kopilot je namreč skoraj leto dni pri Lufthansi opravljal delo kabinskega osebja, potem pa se je začel uriti za pilota.
Šef Lufthanse Carsten Spohr je povedal, da je z urjenjem začel leta 2008; prekinil ga je ravno zaradi zdravljenja depresije, poleg tega naj bi trpel za tako imenovanim sindromom izgorelosti. Po povratku na delo je uspešno prestal vsa testiranja, pristojni so potrdili, da je v sto odstotkih sposoben letenja in vseh pilotskih preizkušenj.
Bild po drugi strani navaja, da so v Lufthansini letalski šoli v ameriškem Phoenixu sklenili, da “ni sposoben letenja” in da je bil pol leta na psihiatričnem zdravljenju. Po vrnitvi na letalsko usposabljanje naj bi Lubitz nekajkrat ponavljal letalske lekcije, preden je uspešno zaključil pilotsko šolo.
Piloti: Ne hitite z zaključki!
Nemško združenje pilotov svetovno javnost poziva, naj ne hitijo s preranimi zaključki vzrokov nesreče, saj še ni najdena vsebina druge črne skrinjice, v kateri so detajlni podatki o letu.
Predsednik združenja Shulz je oudaril, da bomo vsi razlogi tragične nesreče znani šele takrat, ko bodo na voljo vsi možni podatki leta.
Sindikat francoskih pilotov je medtem najavil, da bo podal tožbo zoper neznano osebo zaradi kršenja profesionalne skrivnosti, saj so v javnost pricurljali podatki posnetkov iz pilotske kabine še preden so preiskovalci sami razkrili vsebino črne skrinjice. “Šokirani smo, da je urad za preiskovanje letalskih nesreč na tiskovni konferenci podaril, da nimajo še ničesar oprijemljivega, čez nekajur pa je New York Times objavil podrobne informacije, ki so jih preiskovalci potrdili šle naslednji dan,” je povedal predsednik sindikata Eric Derivry.
"Okvara človeške duše"
Nemški mediji danes izražajo globoko žalost in tudi šok nad tem, da je svojo in še smrt 149-tih ljudi na tako krut način povzročil trenirani pilot, tokrat še v vlogi kopilota.
“Nikoli ne bomo dojeli,” piše v komentarju Die Welt. “Lahko si samo predstavljamo, kako se počutjo svojci umrlih potnikov in članov posadke. Njihovi dragi niso žrtve tehnične okvare, pač pa žrtve okvare človečke duše,” dodaja časnik.
“Katastrofa se je naenkrat spreobrnila v zločin in katastrofo novihrazsežnosti,” piše Tagesspiegel in dodaja, da je “pilot kot zločinec isto kot zdravnik, ki ubija in duhovnik, ki nadleguje otroke”.
Süddeutsche Zeitung medtem piše, da je bil Andreas Lubitz še v sredo neke vrste tragični junak, da so njegovi letalski prijatelji iz kluba, katerega član je bil, objavili žalni zapis le nekaj ur pred tem, ko je postalo jasno, da naj bi prav on zakrivil nesrečo tako tragičnih razsežnosti.
Bogata starša v šoku
Po pripovedovanju prič je vest starša kopilota Andreasa Lubitza, ki naj bi sodeč po izsledkih preiskave zakrivil namerno strmoglavljenje letala družbe Germanwings, popolnoma šokirala. Ko so ju pripeljali do prizorišča nesreče skupaj z ostalimi svojci žrtev, ju je policija odvedla na zaslišanje.
Lubitzovi so dobro situirana družina, katere dom v Montabauru je ocenjen na pol milijona evrov. Lubitzov oče je uspešen poslovnež, mama pa profesorica klavirja in organistka v lokalni cerkvi.
Preiskovalci za zdaj, kot je znano, verjamejo, da je tragično nesrečo povzročil ravno njun sin, ki je izkoristil trenutek, ko je pilot zapustil pilotsko kabino, da bi odšel na stranišče. Kopilot se je v tem zaklenil v pilotsko kabino in letalo pognal v gotovo smrt za vseh 150 ljudi na krovu.
PREBERITE TUDI: Zadnjič je Lubitz varnostni pregled prestal konec januarja; pristojni niso ugotovili posebnosti.
Poročali smo že, da se na posnetkih iz črne skrinjice sliši pilota, ki najprej trka nato pa razbija po vratih pilotske kabine in na koncu prosi Lubitza, da ga spusti v kabino. Lubitz je na drugi strani molčal ves čas, ko se je letalo spuščalo v skale.
Po istih posnetkih sodeč se potniki niso zavedali nevarnosti, v kateri so bili, krikov ni bilo slišati vse do zadnjih trenutkov pred trkom v skale.
prekleto hitre ugotovitve in zaključki glede na to, da je vsebina druge črne skrinjice "skrivnostno" izginila... zakaj nemški časniki kopirajo novice o svojem letalu iz ameriških časnikov? prej bi bilo za pričakovat obratno... zakaj ameriški preiskovalci, čeprav imajo nemci svoje… ...prikaži več zelo dobre preiskovalce?... zakaj na tiskovnih konferencah nemški novinarji molčijo kot grob in ne postavljajo nobenih vprašanj?... navajali bi lahko do jutri. seveda tokrat niti besede o strupenem plinu, s katerim so pri germanwings tri leta nazaj imeli težave, ker je uhajal v kokpit ter povzročal zaspanost in nezavest njihovih pilotov med letenjem... najlažje že drugi dan krivdo podtakniti tistemu, ki se ne more zagovarjati... lufthansa je pač ena izmed svetovnih korporacij... goo.gl/GBPpgQ
Če je vse to res, kar piše zgoraj, potem je letalska družba absolutna kriva, ker je takemu dovolila leteti v letalu oziroma ga ni preverila.
ti pa tud vsemu kar na spletu preberš takoj verjameš ane?