Število smrtnih žrtev tragedije po zrušenju viadukta Morandi v Genovi se je povzpelo na 42. "V tem trenutku vemo za 42 mrtvih, vključno s tremi mladoletnimi osebami," je v sredo dejal tožilec v Genovi Francesco Cozzi.
Uradno ševilo smrtnih žrtev sicer znaša 39, poškodovanih je 16 oseb, od tega jih je devet v kritičnem stanju. Minister za notranje zadeve Matteo Salvini je pred tem povedal, da so med žrtvami trije otroci, stari 8, 12 in 13 let.
Most pokopal tričlansko družino
Italijanski mediji so včeraj objavili, da je most pod sabo med drugim pokopal tričlansko družino iz Italije, ki so bili namenjeni na letni dopust na Sardinijo. Umrli so 44-letni informatik Roberto Robbiano, njegova 41-letna žena Ersilia ter njun osemletni sin Samuel.
Ko so jih reševalci našli, je začel zvoniti telelfon Ersilie, na ekranu pa je pisalo, da jo kliče "mama". Želela je namreč preveriti, ali je s hčerko in njeno družino vse v redu.
Poleg navedene družine, so med mrtvimi tudi 31-letni Mirko Vicini, 35-letni Bruno Casagrande ter 53-letni Sandro Campora, vsi iz Italije. Umrla je tudi trojica mladih turistov, ki so, tako kot že omenjena družina, potovali na dopust na Sardinijo.
Umrl je tudi 35-letni Luiggi Matti. Njegova družina je kmalu po nesreči objavila zaskrbljen poziv na socialnih omrežjih, pozneje se je izkazalo da je med žrtvami.
Trojica, 29-letni Antonio Stanzione ter 26-letna Gerardo Esposito ter Matteo Bertonati, je bila na poti v Nico na jugu Francije.
Evakuirali so 630 ljudi
Most se je zrušil med hudim neurjem, v globino 45 metrov je padlo med 30 in 40 avtomobilov ter trije tovornjaki. Iz bližnjih poslopij se je moralo izseliti okoli 630 ljudi, ki se ne bodo mogli vrniti v svoje domove, saj so preveč poškodovani.
Premier Giuseppe Conte, ki je v torek prekinil dopust, da bi obiskal kraj nesreče, je na Facebooku zapisal, da je doživel "najdaljši in najtežji dan", odkar je predsednik vlade. Obljubil je, da bodo oblasti preverili stanje celotne italijanske prometne infrastrukture, da se ne bi še kdaj zgodila podobna tragedija.
Odgovornost upravitelju avtocest
Italijanski minister za transport Danilo Toninelli je odgovornost za zrušenje dela viadukta pripisal upravitelju Autostrade per I'Italia ter napovedal odvzem koncesije zasebni družbi. Kritičen je bil tudi do evropskih pravil o proračunski disciplini, ki omejuje vlaganje v infrastruktur.
Pri Autostrade per I'Italia zatrjujejo, da je bil viadukt Morandi, ki je bil zgrajen v 60-ih letih prejšnjega stoletja, opd stalnim nadzorom ter da so bila v teku dela za jačanje njegovih temeljev.
Gradbeniški "fiasko"
Dve leti nazaj je profesor gradbeništva na Univerzi Genova Antonio Brecich ocenil, da je most "inžinerski neuspeh" tako z "zelo visokimi stroški vzdrževanja".
tako se deljao tudi slovenske ceste... uporabljajo se zanič materiali samo zato, da lahko v upravah in nadzorniki kasirajo nagrade