Britanski BBC v današnji izdaji piše o nenavadni kampanji na Japonskem, kjer oblasti želijo mlade s pomočjo podjetniškega natečaja spodbutiti k pitju (več) alkohola. Kampanja naglašuje mlade, stare od 20 do 29 let.
Japonska davčna uprava se je odločila za kampanjo z imenom 'Sake Viva'. S to kampanjo oz. natečajem oblasti na Japonskem upajo, da bodo predstavili pitje alkohola v bolj atraktivni luči, s čimer bi spodbudili industrijo alkoholnih pijač, ki očitno beleži velik upad.
Pravzaprav gre za natečaj, ki spodbuja mlade od 20 do 29 let, da bi delili svoje poslovne ideje oz. načrte, kako bi povečali povpraševanje med mladimi po (več) alkoholu. Pa naj bo to japonski sake (riževo vino), shochu, viski, pivo ali vino.
Skupina, ki pripravlja kampanjo, meni, da je pandemija Covida zmanjšala pitje alkohola med mladimi, prav tako pa je svoje naredilo staranje populacije (podatki Svetovne banke kažejo na to, da je skoraj tretjina prebivalstva (29 odstotkov) stara 65 let in več, kar je najvišji delež na svetu), zato je prodaja alkohola močno upadla. Ideje lahko posamezniki oddajo do konca septembra, novembra pa naj bi že bili predstavljeni končni predlogi za spodbuditev pitja alkohola med mladimi.
BBC navaja, da je kampanja v japonskih medijih naletela na mešan odziv, s kar nekaj kritikami, da država spodbuja nezdrave navade.
Spletna stran kampanje sicer zatrjuje, da se tržišče z alkoholnimi pijačami na Japonskem močno krči, razlogi pa naj bi poleg upada natalitete bil tudi staranje prebivalstva. Zadnji podatki japonske davčne uprave kažejo na to, da so ljudje leta 2020 popili manj alkohola kot leta 1995. Tudi davčni prihodki so se močno zmanjšali, po podatkih časopisa Japan Times je ta davek leta 1980 predstavljal 5 odstotkov vseh prihodkov, zdaj pa le še 1,7 odstotka.
New York Times piše, da gre za "mlade" med 20 in 39 leti, in ne tako kot ste vi prepisali: 20 - 29.. Človek se vpraša, če ste sploh še novinarji, če še članka niti prepisati ne znate?