"Ne gre za telefon in ne za operacijski sistem, ampak nekaj, kar je precej globlje kot zgolj aplikacija," je pojasnil prvi mož Facebooka Mark Zuckerberg.
Facebook Home na mobilnih telefonih z operacijskim sistemom Android nadomesti domač zaslon in omogoča, da so naprave "oblikovane okoli ljudi in ne okoli aplikacij", je na predstavitvi povedal Zuckerberg.
Facebook napoveduje, da gre pri aplikaciji za "nov način, ki bo uporabnikom omogočal, da vidijo svet okoli njih skozi ljudi in ne aplikacije", poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Telefon z novo aplikacijo prikaže Facebook takoj, ko se prižge, poudarek pa je na na funkcijah, ki jih omogoča družbeno omrežje. Dobro znane funkcije telefona kot so kamera Facebook Home na primer nadomesti s Facebookovo lastno aplikacijo, podobno je tudi pri aplikaciji za SMS sporočila, ki je prilagojena tudi za Facebook sporočila.
V ZDA na voljo že čez dober teden
Različico za pametne telefone bo s spletne trgovine Google Play v ZDA moč prenesti od 12. aprila dalje, različica za tablične računalnike pa je zaenkrat še v izdelavi, je pojasnil Zuckerberg.
Facebook Home pa bo na voljo tudi v prednameščeni različici na telefonu HTC First tajvanskega proizvajalca pametnih telefonov HTC. Zaenkrat bo telefon sicer na voljo le v ZDA.
Utrjujejo položaj na mobilnem trgu
Analitiki ocenjujejo, da poskuša Facebook z novo aplikacijo okrepiti svoj položaj na mobilnem trgu. Kot pojasnjuje Peter Corbett iz podjetja Istrategylabs, že več kot polovica Facebookovih uporabnikov za brskanje po družbenem omrežju uporablja mobilne naprave.
"Facebook Home je v bistvu vzporedna veja v razvoju operacijskega sistema Android. Ta bo pod nadzorom družbenega omrežja in to je tudi Facebookova prihodnost," meni Corbett.
Dodaja, da se Facebook z aplikacijo Home postavlja po robu ameriškemu velikanu Apple, hkrati pa si s tem odpira možnost za več prihodkov iz mobilnega oglaševanja, ki bodo prišli predvsem na račun spletnega velikana Google. Facebook si bo lahko z aplikacijo izboril vodilno mesto, Google pa je s tem izgubil velikansko priložnost na področju družbenih omrežij na mobilnih napravah, je prepričan Corbett.
Po podatkih analitske družbe Emarketer je trg mobilnega oglaševanja v ZDA lani zrasel za 178 odstotkov na 4,11 milijarde dolarjev. Od tega je Google pobral več kot polovico zneska, vendar pa Facebookov delež narašča - leta 2012 je znašal 9,5 odstotka celotnega kolača mobilnega oglaševanja, letos pa analitiki pričakujejo, da se bo delež povzpel na 13,2 odstotka.