Svet
10 ogledov

Pilotove zadnje besede

letalo Reuters
Objavili so 54-minutno komunikacijo med pilotom izginulega letala in kontrolorji letenja. Kitajski satelit opazil večji predmet znotraj območja, kjer so se zadnje dni osredotočili vsi napori v iskanju letala.

Komunikacija se je začela ob 00.36 uri. "ATC (kontrolni stolp), to je MH370, dobro jutro,“ je pozdravil pilot Abdul Hamid, ki je nato od kontrolorjev prejel informacijo, s katere steze lahko poletijo.

Ob 00:40 pilot potrdi svojo pozicijo. "Pozicija 32R, steza pripravljena, dovoljenje za vzlet. MH370 sprejeto. Hvala, na svidenje.“ Ko je kontrolni stolp prejel sporočilo, da je bil vzlet uspešen, je pilotu naročil, naj pot nadaljuje po "Igariju“, koridorju med Malezijo in Vietnamom. Po Hamidovi pritrditvi ga je kontrolor letališča opozoril, naj zamenja frekvenco, saj bo kmalu izven njegovega dosega. “132.6, MH370 sprejeto,” javi pilot.

Pogovor poteka rutinsko. Prvi nenavadni trenutek nastopi ob 01:07, ko pilot javi, da letalo ostaja na svoji višini. To javljanje je bilo nepotrebno, saj je to povedal že šest minut prej. 21 minut pozneje so malezijski kontrolorji pilota obvestili, naj spet prestavi frekvecno, saj nadzor prevzemajo Vietnamci. "Prav, lahko noč,“ so bile zadnje besede pilota Hamida, ki pa kontrolorja ni ubogal. Komunikacijski sistemi so se dve minuti po zadnjem sporočilu izključili, letalo pa je skrenilo s poti.
Objava komunikacije je spet podžgala poročanja, da je bilo letalo ugrabljeno. Ko se med letom zamenjajo kontrolorji, letalo lahko namreč za nekaj trenutkov izgine z radarjev. Nekdanji pilot British Airways Stephen Buzdygan je The Telegraphu povedal, da bi bil to idealen trenutek za ugrabitev letala.

Iskalcem letala zmanjkuje časa

Reševalci bodo morali z iskanjem še bolj pohiteti. Črna skrinjica pogrešanega malezijskega letala bo namreč čez 15 dni prenehala oddajati signal. "Zavedam se, da črna skrinjica signal oddaja le 30 dni, a zagotavljam vam, da še vedno verjamemo, da bomo letalo našli. Iskalne in reševalne ekipe bodo nadaljevale z delom. Spomnimo se na Francoze, ki so letalo Air France 447 iskali dve leti. Obstajajo tehnologije, ki črno skrinjico zaznajo tudi po 30 dnevih,“ je zagotovil malezijski minister za promet Hishammuddin Tun Hussein, ki je tudi malezijski obrambni minister.

Na vprašanje, ali so med preverjanjem potnikov naleteli na informacije, ki bi lahko pričale o terorističnem napadu, je minister odgovoril, da so tajne službe po vsem svetu potnike preverile in sporočile, da niso našle nič sumljivega. Minister je kljub temu vse agencije prosil, naj imena ljudi na krovu preverijo še enkrat.

Slabo vreme ovira iskanje

Boeing 777, na katerem je bilo 239 ljudi, sedaj iščejo v južnem Indijskem oceanu. Jugozahodno od avstralskega mesta Perth so satelitski posnetki namreč razkrili večje razbitine, ki bi lahko bile od letala. Reševanju se je pridružilo že 27 držav.

Iz Avstralije poročajo, da iskanje ovira slabo vreme. Pravijo tudi, da so območje, ki ga pregledujejo z ladjami in letali, razširili, in sicer s 23 tisoč kvadratnih kilometrov na 36 tisoč kvadratnih kilometrov.

Komentarjev 4
  • Žurnalček 19:49 22.marec 2014.

    Povprečna hitrost je 0.77 M , kar ni niti slučajnotvojih 1000km/h.

  • t16 17:46 22.marec 2014.

    kak veš?

  • miho 14:50 22.marec 2014.

    Preiskujejo območje, veliko kot 1,8 Slovenije (36000 km2). Tako letala ne bodo nikdar našli, ker letalo je lahko letelo 7 ur, v tem času preletelo ogromno območje (npr. pri povprečni hitrosti 1000 km/h je lahko preletelo 7000 km, kar pomeni, ...prikaži več da je območje, ki bi ga morali preiskovati, veliko 153,86 milijonov km2!