Število uporabnikov interneta, ki se soočajo s phishingom, zvabljanjem ali spletnim ribarjenjem, se je v zadnjih 12 mesecih povečalo z 19,9 milijona na 37,3 milijona, kar pomeni kar 87 % povečanje, kažejo rezultati raziskave Kaspersky Laba.
Glavne tarče kibernetskih kriminalcev so Facebook, Yahoo, Google in Amazon. "Študija, izvedena ta mesec, ki temelji na podatkih oblakovne storitve Kaspersky Security Network, kaže, da se je tisto, kar je bilo nekoč podmnožica nezaželene pošte, razvilo v hitro rastočo kibernetsko grožnjo," so zapisali v sporočilu za javnost.
Kaj je phishing?
Phishing ali spletno ribarjenje je oblika internetnih goljufij, v katerih prevaranti ustvarijo kopijo priljubljene spletne strani (e-storitve, bančne spletne strani, socialna družabna omrežja, itd.) in poskušajo do njih privabiti uporabnike. Nič sluteči uporabnik kot po navadi vnese svoje podatke in prijavno geslo v te skrbno ponarejene spletne strani in tako kibernetskim prevarantom omogoči, da pridobijo njegovo uporabniško ime in geslo.
Prevaranti lahko nato uporabijo te ukradene osebne podatke za različne namene, na primer bančne poverilnice, ali gesla uporabijo za krajo denarja uporabnikov, distribucijo neželene elektronske pošte in zlonamerne programske opreme prek okužene e-pošte ali postavk socialnega omrežja, lahko pa preprosto prodajo svoje baze podatkov ukradenih gesel drugim prevarantom.