Svet
986 ogledov

Ko žensko delo prevzamejo moški

Manekenka Profimedias
Na Kitajskem so cenzurirali prekomerno razgaljene ženske, zato sedaj namesto njih spodnje perilo za ženske prodajajo moški.

Na kitajski platformi za izmenjavo videov Douyin krožijo nekonvencionalni posnetki, kjer pred kamero plešejo moški modeli, oblečeni v drzne kose svilenega spodnjega perila. Tovrstni nastopi pa so le najnovejša ilustracija vrste podjetniške inovacije, ki je včasih potrebna, da se izognejo strogi kitajski internetni cenzuri, poroča BBC. 

Kitajska ima namreč enega najstrožjih režimov cenzure na svetu, ki blokira ne le politično občutljive informacije, ampak tudi podobe ženskih teles, ki se štejejo za provokativne.

Ko je bila januarja uvedena spletna cenzura, je bilo več podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo ženskega perila prek prenosa v živo, blokiranih. Zaradi tega so začeli uporabljati moške modele.

Na več slikah na platformi so tako videni moški modeli, ki so oblečeni v razno ženske spodnje perilo, nekateri imajo oblečeno črno perilo, na drugi sliki pa je moški oblečen v roza slip-on obleko s svilnatim šalom ter z naglavnimi trakovi z mačjimi ušesi.

Kitajska cenzura pri prodaji spodnjega perila | Avtor: Reševalni pas/Twitter Reševalni pas/Twitter
V enem od posnetkov v živo, ki so ga predvajali številni državni mediji, je lastnik spletnega podjetja dejal, da je poskušal tako ugoditi zakonodaji. "To ni posmehovanje. Vsi zelo resno spremljajo pravila," je dejal.

Pojav moških oblečenih v žensko spodnje perilo je na spletu na Kitajskem vzbudil različna mnenja, od veselja in jeze do nenaklonjenega sprejemanja.

Industrija, ki služi milijarde

Pretočna prodaja izdelkov v živo je na Kitajskem več milijardna industrija, ki je postala izjemno priljubljena v treh letih strogih omejitev zaradi covida. Od junija lani je število uporabnikov e-trgovine v živo namreč na Kitajskem preseglo 460 milijonov. Poročilo iz leta 2021, ki ga je izvedlo iResearch, pekinško podjetje, specializirano za merjenje rasti občinstva na spletu, je napovedalo, da bo sektor prenosa v živo letos vreden kar 720 milijard dolarjev.

Moški modeli sicer niso edina rešitev. Na Douyin, kitajski domači različici TikTok, so se druge manekenke izognile cenzuri tako, da so na majici, ki jo že nosijo, prikazale najnovejši slog spodnjega perila. Drugi so predmete razkazovali na lutkah

Kitajska cenzura pri prodaji spodnjega perila | Avtor: Reševalni pas/Twitter Reševalni pas/Twitter
Leta 2015 je Kitajski pričela s cenzuro televizijskih oddaj, v katerih so igralke razkrivale oprsje. Zaradi tega so morale nekatere priljubljene kostumske drame približati v obraze, da bi se izognile težavam.

Tudi zunaj Kitajske so se platforme, kot sta Facebook in Instagram, soočale s kritikami zaradi omejevanja deljenja slik, ki vključujejo delno goloto, zlasti žensk.

Matična družba Facebooka in Instagrama, Meta, omejuje objavo prsi, čeprav pravi, da namerava "dovoliti slike, ki se delijo v medicinske ali zdravstvene namene." Toda celo Metin lastni nadzorni odbor je pozval podjetje, naj naredi svojo politiko manj zmedeno in bolj vključujočo. YouTube pravi, da prepoveduje "upodobitev oblečenih ali neoblečenih genitalij, prsi ali zadnjice, ki so namenjeni spolni zadovoljitvi", vendar lahko starostno omeji druge slike ali videoposnetke, ki vključujejo goloto.

BYD Avto Prihaja kitajski zmaj
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.