Svet
793 ogledov

Kolesarske steze splužijo prej kot ceste

sneg Slovenija pluženje Profimedia
Prebivalci finskega mesta Oulu so trajnostnim oblikam prevoza, med katerimi prednjači kolesarjenje, zavezani vse leto. Pri tem jih ne ustavijo niti izjemno nizke zimske temperature, ki padejo tudi do -25 stopinj Celzija. Kot je ta teden poročala AFP, so na zimsko kolesarjenje navajeni do te mere, da ga sploh ne doživljajo kot poseben izziv.

V obmorskem mestu, ki je znano tudi kot "prestolnica zimskega kolesarjenja" in ga v povprečju pet mesecev prekriva sneg, se petina vseh potovanj opravi s kolesom.

Prek zime se s kolesom vozi tudi od 1000 od 1200 učencev šole Metsokangas, nekateri odrasli prebivalci pa zaradi priljubljenosti vožnje s kolesi avtomobilov sploh nimajo.

Tako ni presenečenje, da so stojala za kolesa v središču mesta tudi v teh dneh navkljub zaplatam snega nabito polna. Mnogi kolesarji se v zimskem času poslužujejo uporabe širših pnevmatik ali pnevmatik z jeklenimi konicami, spet drugi pa pri istem profilu vztrajajo vse leto.

"Na zimske razmere smo tako navajeni, da tega sploh ne vidimo kot velik izziv," je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal eden od mestnih prometnih inženirjev Harri Vaarala. Kot je razložil, kolesarjenje v zimskem času omogoča tudi dejstvo, da imajo glavne mestne kolesarske steze pri pluženju prednost pred cestami.

V zadnjih letih so zgradili tudi številne nove "kolesarske ceste". Gre za šest metrov široke ceste z rdečim asfaltom, ki so prispevale še dodatne kilometre k skupni bilanci skoraj 1000 kilometrov kolesarskih stez.

Po besedah Vaarale je namreč mesto sprejelo jasno odločitev, da bo podpiralo kolesarjenje, ki ima včasih tudi prednost pred avtomobili. "V nekaterih primerih smo premaknili avtoceste," je dodal.

Ko je mesto iskalo izvajalce zimske službe, pa je bil eden od pogojev tudi ta, da morajo vozniki snežnih plugov in njihovi nadzorniki kolesarske poti, ki jih čistijo, tudi sami uporabljati, saj lahko tako lažje razumejo vpliv različnih vremenskih pogojev na kolesarjenje.

Mesto prav tako zaposluje nekakšne "kolesarske agente", ki tedensko poročajo o stanju vzdrževanih kolesarskih poti. Da bi bilo zimsko kolesarjenje čim varnejše, eksperimentirajo tudi z različnimi tehnološkimi rešitvami. Na nekaterih lokacijah ob kolesarskih stezah prometne znake, ki jih pogosto zasuje sneg, za boljšo vidnost osvetljujejo s projektorji.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Avatar jezeran
    jezeran 09:04 11.december 2022.

    Naši kolesarji v Ljubljani jim tudi do mezinca na nogi ne sežejo. Nobenih luči, odsevnih teles. Po možnosti z eno roko marelo držijo. Policijo imamo pa tako za okras, jih gledajo iz avtomobilov se vozijo mimo njih, naredijo nič važno ...prikaži večo da so na toplem. V Ljubljani je tako ali pa tako kaos, kar se tiče prometa, pešcev, kolesarjev in po ta novem skirojev. Tukaj prometni znaki, prehodi, kolesarske ne štejejo nič. Vsak po svoje kot mu paše, ker vedo, da se policajem ne da ukvarjati z njimi