Zagovorniki sistema menijo, da je tovrstno obračunavanje primernejše od dosedanjih dajatev, ki jih plačate ob nakupu in registraciji vozila. Plačilo po kilometru bi lahko izpodrinilo tudi cestnine in trošarine na gorivo.
Napravice so časom prilagojene tudi zaradi tega, ker avtomobili z vedno manjšo porabo ali električni avtomobili znižujejo državne dohodke od trošarin. Države imajo tako vse več težav z vzdrževanjem cest, poroča New York Times.
Kot se je izkazalo, pa tudi že sama prisotnost števca stroškov pripomore k zmanjšanju nepotrebne uporabe avtomobila in tako pripomore k varovanju okolja.
Štejejo kilometri, čas dneva in gneča
Števci so brezžično povezani s spletom, delujejo na podlagi tehnolgije GPS. Izračun stroška je odvisen od tega, koliko goriva porabi vaše vozilo, v katerem delu dneva se vozite in po katerih cestah se peljete. Vožnja po manj obremenjenih cestah bi po predlogu stala manj kot po bolj obremenjenih.
Konec meseca bi uporabnik prejel račun, podoben tistemu za mobilni telefon, na katerem bi bile zapisane vse postavke in skupna cena vožnje.
Načrte za tak sistem je nova vlada, ki je lani na oblast prišla z obljubo, da ne bo uvajala novih davkov, (za zdaj) umaknila. To je po pisanju New York Timesa razočaralo nekatere države, kot sta Nemčija in Francija, ki so testiranje sistema v Nemčiji pozorno spremljale.
In kdaj bodo števci tudi na Pekotu40 ? ( Bo bil kak popust pri nabavi novega para ?