"Povprečna letna bruto plača voznikov avtobusa je dejansko le 35.000 evrov. Obstajajo pa tudi dodatna plačila, ki naredijo veliko razliko," je za WirtschaftsWoche pred dnevi opozoril poslovnež Stefan Lyding, ki ima v okolici Würzburga avtoprevozniško podjetje. Pravi, da je moral dvigniti plače, če je želel obdržati posel.
"Pri nas vozniki zaslužijo bistveno več, z bonusi dobijo to letno neto plačo, mi pa plačujemo nad standardom. Nekateri naši vozniki gredo domov s 3500 evri neto plače na mesec. Upam, da se bodo plače v novih kolektivnih pogajanjih še zvišale," opozarja Lyding.
Domačih voznikov praktično ni več mogoče zvabiti v to branžo, zato se sam poslužuje voznikov iz Indije. "Indijci že imajo vozniško dovoljenje, ki jim omogoča vožnjo avtobusov v tej državi. Pogosto pa pride do težav z znanjem nemškega jezika, zato imamo zaposlenega tudi jezikovnega učitelja, ki izvaja spletne tečaje," je priznal Lyding.
Statistika nemškega statističnega urada pravi, da je skoraj polovica zaposlenih v njegovem podjetju starejših do 55 let, zaradi krize v tej branži pa se je njegovo podjetje že preusmerilo v druge dejavnosti. "Zelo se trudimo, da lahko nadaljujemo s poslovanjem. Biti avtobusni prevoznik ni več moja glavna služba. Ukvarjamo se predvsem z oddajanjem stanovanj, sob in avtomobilov. Zdaj imamo veliko tujega osebja, okoli 80 zaposlenih predvsem iz Indije in vzhodne Evrope," je še dodal Lyding. Dodal je, da morajo, v kolikor hočejo pridobiti delavce iz tujine, slednjim zagotoviti prenočišče in ponuditi osebni avtomobil v najem, kar seveda prinese višje stroške in višanje cen.
In kje vidi glavni razlog, da so mnogi v avtobusni panogi obupali in raje prodali avtobuse? "Voznikov avtobusov primanjkuje predvsem zato, ker Bundeswehr ne zagotavlja več usposabljanja. To pomeni, da prihaja veliko manj voznikov. Bundeswehr je bil pravzaprav naš najpomembnejši vir za pridobivanje voznikov avtobusov. Vozniško dovoljenje zdaj stane okoli 14.000 evrov za tiste, ki menjajo kariero. Nihče si tega ne more privoščiti. In veliko pretežko je v Nemčiji priznati tuja vozniška dovoljenja za avtobuse. Pri nas imamo ljudi, ki že 20 let vozijo avtobuse v tujini. To zmorejo. Mi v Nemčiji pa si stojimo na poti," je opozoril Lyding..
*Fotografija je simbolična
dezurni@styria-media.si
)) Samske ženske vas čakajo na -- Sexy24.mom
Sicer nekateri bodo rekli , da je to neke vrste uravnilovka, vendar treba je najti neko vsoto , ki je primerna za plačo voznika avtobusa , ki je zelo odgovorno delo in tudi primerno vsoto za direktorja . Če nekdo… ...prikaži večo zasluži 100 tisoč € letno , potem to ni korektno do voznika , ki ima sigurno večjo odgovornost do potnikov kot pa direktor. Torej ko bo nastala neka primerna plača za to odgovornost bodo tudi vozniki , čeprav se mi 3500€ neto ne zdi ravno slaba plača
Kaj pa Sirijci, Afganistanci, Maročani, Sudanci.....